Hur få med skivomslag till ljudbok i Mp3 android surfplatta?

Permalänk
Medlem

Hur få med skivomslag till ljudbok i Mp3 android surfplatta?

Har fått en Mp3 skiva (copy) av en ljudbok som jag laddat in i surfplattan. Skivan saknar omslagsbild. Har hittat originalbilden och vill ha den till boken. Hur får jag in den i boken så den följer med när jag spelar upp? Bilden är i jpg. Hoppas ni fattar.

Permalänk
Medlem

Antar att ljudböcker inte är någon skillnad mot vanliga musikalbum. Allt du behöver göra i så fall är att öppna WMP och sedan gå till fliken för ditt bibliotek. Där letar du sedan upp ljudboken, högerclickar på den tomma omslagsbilden och klistrar in omslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Antar att ljudböcker inte är någon skillnad mot vanliga musikalbum. Allt du behöver göra i så fall är att öppna WMP och sedan gå till fliken för ditt bibliotek. Där letar du sedan upp ljudboken, högerclickar på den tomma omslagsbilden och klistrar in omslaget.

Tack. Fungerar inte. Det är blir en jpeg fil av bilden, går inte att få den till Mp3. Andra böcker jag har så ligger omslaget som första Mp3 i listan och bilden har Mp3 filändelse.

Permalänk
Medlem

om du lägger bilden i katalogen med ljudfilerna och döper den till folder.jpg fungerar det ??
finns endel program som hittar filen som cover-art om man gör så.

Permalänk

beroende på vilket program du använder på telefonen så har de ofta en separat folder för cover foton till skivor på SD kortet.

brukar ofta ligga under sdcard/appnamnet/covers/ eller liknande

du kan prova att döpa den till foldernamnet_med_boken.jpg och lägga den i den mappen många program är det så simpelt att lägga till manuellt andra kan dock vara bökigare

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows