Permalänk
Medlem

Min andra skärm blir "suddig"?

Hej.

Har under en längre period kört två stycken skärmar, utan problem. En Dell 3011 plus en äldre Dell 24".

Min Dell 3011 fick ett pixelfel och jag fick en ny på garantin, och dom glömde ta den trasiga skärmen så nu sitter jag här med två, vet inte om dom kommer hämta den senare.

Iaf så passade jag på att testa två st 3011. Jag ersatte alltså min 24" med en 3011. Det konstiga är att den är jättesuddig, mindre text går knappt läsa. Alla inställningar visar på att den körs i rätt upplösning men om jag går in på menyn på skärmen så ser den ut att köras i 1280x1600.

Båda är inkopplade med DVI, precis som jag haft det innan.

Vad beror det här på? Jag har dubbla GTX580.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Tror jag löst problemet nu, men då uppkom ett nytt!

Det verkar vara en dålig DVI kabel som är problemet, ersatte den med en DVI-HDMI kabel istället. Men nu lyckas jag inte ställa in nativ upplösning, går inte det med HDMI? Kan heller inte ta över musen på den förlängda skärmens skrivbord..

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Tror jag löst problemet nu, men då uppkom ett nytt!

Det verkar vara en dålig DVI kabel som är problemet, ersatte den med en DVI-HDMI kabel istället. Men nu lyckas jag inte ställa in nativ upplösning, går inte det med HDMI? Kan heller inte ta över musen på den förlängda skärmens skrivbord..

Löste den själv. Hade tydligen lagt den på höger sida, och inte vänster som jag haft innan!

Fortfarande - Måste jag köpa en DVI kabel för att kunna köra 2560x1920?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag minns rätt stödjer din skärm endast 1920x1200 via HDMI. Exakt vilken skärm har du (typnr).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Löste den själv. Hade tydligen lagt den på höger sida, och inte vänster som jag haft innan!

Fortfarande - Måste jag köpa en DVI kabel för att kunna köra 2560x1920?

Ja min gissning är att det inte går att köra mer än 1920 x 1080 över HDMI för dig. Antingen grafikkortet eller skärmen eller mest troligt båda som inte stödjer 4K över HDMI.
Du behöver en Dual Link DVI-kabel för att köra mer än så. Dual Link DVI är egentligen 2 st DVI i en och samma kabel. HDMI motsvara bara en Singel Link DVI.
Hoppas det löser sig och att du får behålla skärmen

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem

Okej, låter logiskt.

Ser dual link dvi annorlunda ut? Har ju en DVI kabel som funkar bra nu.

Lite oftopic, tror ni Dell kommer i efterhand och vill ha min "trasiga" skärm? Är ju bara en pixel som lyser så jag har inget emot att ha den kvar!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Duallink DVI-I eller duallink DVI-D är vad som behövs för att det ska fungera, alternativt Display port
nedan ser du vilka som är duallink

En del grafikkort har också bara en DL DVI-I port också i så fall måste man mata den andra skärmen med displayport kabel.

HDMI fungerar inte med en 3011 skärm, upplösningen blir begränsad.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Duallink DVI-I eller duallink DVI-D är vad som behövs för att det ska fungera, alternativt Display port
nedan ser du vilka som är duallink
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_...

En del grafikkort har också bara en DL DVI-I port också i så fall måste man mata den andra skärmen med displayport kabel.

HDMI fungerar inte med en 3011 skärm, upplösningen blir begränsad.

Kan inte se dina bilder.

Vilken vill jag ha då? D eller I? Vill ha bra kvallitet.

Har ju SLI så i värsta fall kan jag väl koppla en skärm på varje, om dom inte har två dvi-i?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Skrivet av Husmus:

Okej, låter logiskt.

Ser dual link dvi annorlunda ut? Har ju en DVI kabel som funkar bra nu.

Lite oftopic, tror ni Dell kommer i efterhand och vill ha min "trasiga" skärm? Är ju bara en pixel som lyser så jag har inget emot att ha den kvar!

Hej Husmus

Alle skærme/produkter der udbyttes skal returneres. Ved en ombytning af en skærm gennem vores tekniske support, vil det oftest være UPS selv der arrangerer returneringen. Dette sker typisk et par dage efter du har fået leveret den nye skærm.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Min Dell 3011 fick ett pixelfel och jag fick en ny på garantin, och dom glömde ta den trasiga skärmen så nu sitter jag här med två, vet inte om dom kommer hämta den senare.

Om du inte returnera den kommer du bli fakturerad för skärmen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej Husmus

Alle skærme/produkter der udbyttes skal returneres. Ved en ombytning af en skærm gennem vores tekniske support, vil det oftest være UPS selv der arrangerer returneringen. Dette sker typisk et par dage efter du har fået leveret den nye skærm.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Skrivet av dabman:

Om du inte returnera den kommer du bli fakturerad för skärmen!

Yes, fick mail om det förut! Bara att packa ner den då, det var kul en stund iaf!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -