Aktiv mini-displayport till ho-hdmi adapter.

Permalänk
Inaktiv

Aktiv mini-displayport till ho-hdmi adapter.

Letar som en galning och hittar inget här i sverige. Vet ni var jag kan köpa en aktiv adapter?

Permalänk
Medlem

Du får köpa en Aktiv mini displayport till DVI istället. Då får man också mer valfrihet till andra skärmar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av panpo98:

Du får köpa en Aktiv mini displayport till DVI istället. Då får man också mer valfrihet till andra skärmar.

Så jag måste köra dubbeladapter? Det känns väldigt onödigt, speciellt när man har priset i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Så jag måste köra dubbeladapter? Det känns väldigt onödigt, speciellt när man har priset i åtanke.

Glömmer du inte kabel?

Du kommer inte tycka att det är onödigt den dagen du vill koppla om dina skärmar/TV. Tex när du köpt ny skärm/grafikkort. De vanliga kablarna/adaptrarna är billiga, lätta att få tag på och man har ofta redan en del hemma som man fick med skärmar/grafikkort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av panpo98:

Glömmer du inte kabel?

Du kommer inte tycka att det är onödigt den dagen du vill koppla om dina skärmar/TV. Tex när du köpt ny skärm/grafikkort. De vanliga kablarna/adaptrarna är billiga, lätta att få tag på och man har ofta redan en del hemma som man fick med skärmar/grafikkort.

Jag ser ingen poäng med att köpa dubbeladapterar för mer pengar när utländska återförsäljare har dp -> hdmi adaptrar. En vanlig adapter är en passiv adapter som inte fungerar med fler skärmar i eyefinity. ***bort/moderator***

Det finns ingen anledning att skafa en aktiv displayport->dvi adapter när man inte har ett dvi uttag. Det finns ju inte ens en aktiv dvi -> hdmi adapter som man kan koppla efter för att då få skärmen att fungera i eyefinity.

Permalänk
Medlem

Det finns aktiv displayport till hdmi. Jag fick med en mini dp till normal dp med grafikkortet. Så skaffar jag en tredje skärm är det bara en aktiv dp till hdmi som fattas. (Har hdmi kabel redan)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Det behövs bara 1 aktiv adapter. INTE 2 st aktiva kopplade efter varandra. Det är därför man tar en vanliga billiga kablarna som man kopplar till den aktiva adaptern. Bara adaptrar där ENA änden har displayport behöver vara aktiva. Finns ingen anledning att tillverka aktiv dvi -> hdmi.

Vi är många i forumet med erfarenhet av koppla till displayporten som testat diverse kablar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg redigerade*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...