Vilken VPN-tjänst bör jag välja med följande förutsättningar...?

Permalänk
Medlem

Vilken VPN-tjänst bör jag välja med följande förutsättningar...?

Jag har ett jobb över internet som går finfint att sköta från utlandet, men enligt viss stel byråkrati så bör jag surfa/jobba från Sverige (nämnt i annan tråd).

Vilken VPN-tjänst bör jag välja med dessa förtusättningar?

- Jag behöver väl således en VPN-service med Svensk proxy(eller vad det kallas) så att det ser ut som att jag jobbar från Sverige.
- Behöver vara stabilt/pålitligt och inte sinka farten så mycket eftersom jag jobbar med video.
- Stället jag kommer bo på har Wifi för hyresgästerna, men jag får knappast tillgång till att mixtra med routern.

Vilken tjänst skulle ni tipsa mej att välja?

Permalänk
Inaktiv

Du kan inte bara sätta upp VPN i din egen router hemma? Typ OpenVPN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av white-k:

Vilken tjänst skulle ni tipsa mej att välja?

Jag använder mig av ExpressVPN, de är både snabba och stabila. Du väljer själv vilket utgångsland du vill ha, varav Sverige är ett av dem.

Visa signatur

 - if this is not an Apple icon, you are using the wrong operating system

Permalänk
Medlem
Skrivet av white-k:

Jag har ett jobb över internet som går finfint att sköta från utlandet, men enligt viss stel byråkrati så bör jag surfa/jobba från Sverige (nämnt i annan tråd).

Vilken VPN-tjänst bör jag välja med dessa förtusättningar?

- Jag behöver väl således en VPN-service med Svensk proxy(eller vad det kallas) så att det ser ut som att jag jobbar från Sverige.
- Behöver vara stabilt/pålitligt och inte sinka farten så mycket eftersom jag jobbar med video.
- Stället jag kommer bo på har Wifi för hyresgästerna, men jag får knappast tillgång till att mixtra med routern.

Vilken tjänst skulle ni tipsa mej att välja?

De där två delarna ser ut att inte gå ihop alls. Vet inte exakt vart du kommer bo men skulle gissa att det wifi du kommer använde är totalt hästskit och lite till. Så brukar det allafall vara. Och att sedan köra VPN på det gör inte saken bättre.

Själv har jag inte hittat något VPN som inte äter upp allt för mycket hastighet. Det bästa jag fått ut av min lina via VPN är ca 50/50 (utav 250/100).

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Testa anonine.com jag har kört det i ca 4 år och får alltid ut max av mitt 100Mbit internet!

Permalänk
Medlem

Hastigheten på linan kommer vara helt ok (har bott där förut, men då utan VPN).

Skrivet av WhiteOnyx:

Testa anonine.com jag har kört det i ca 4 år och får alltid ut max av mitt 100Mbit internet!

Behöver man ändra något i sin Router (vilken jag inte kommer komma åt) för att använda VPN-tjänster?

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av många olika vpn tjänster men aldrig krävts någon ändring i routern. Haft ganska moderna bra asus routers dock så kan inte svara generellt.

Jag har kört strongvpn som är väldigt stort företag och dessutom dygnet runt livesupport. Funkat bra i de 2 år ja använt dom. Har 2 olika servers i sverige och olika inställnibgar kan göras så som krypteringsnivå (påverkar dock hastigheten)

Visa signatur

Citera för svar!