Hjälp med inlog/administrering av BBB:s låsta Zyxel-router

Permalänk

Hjälp med inlog/administrering av BBB:s låsta Zyxel-router

Hej tänkte att det var ju värt ett försök och fråga. Nu är det ju så att Bredbandsbolaget har låst ned zyxel routrarna så man inte kommer in på dem och kan ändra. Men på deras hemsida så finns det instruktioner på hur man ska gå tillväga för att kunna komma in på routern, men jag har testat att utföra stegen men det verkar inte funka. Och det ända sättet jag vet just nu är att man ringer till dom och ber dom öppna upp portar eller ändar inställningarna åt en. Men finns det något annat sätt så får ni gärna hjälpa mig.

Rubrik förtydligad
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik redigerad*

Tråd flyttat till Nätverk och uppkoppling, passade även på att justera rubriken enligt §3.1:
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBpacific:

Hej tänkte att det var ju värt ett försök och fråga. Nu är det ju så att Bredbandsbolaget har låst ned zyxel routrarna så man inte kommer in på dem och kan ändra. Men på deras hemsida så finns det instruktioner på hur man ska gå tillväga för att kunna komma in på routern, men jag har testat att utföra stegen men det verkar inte funka. Och det ända sättet jag vet just nu är att man ringer till dom och ber dom öppna upp portar eller ändar inställningarna åt en. Men finns det något annat sätt så får ni gärna hjälpa mig.

Vad jag hörde på sista nyheten angående detta hade dom inte låst routrarna, men kan ju ha fixat det sen efter all kritik.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det pratades ju om att de bara bytt portnummer. Så då kanske programmet zenmap (nmap med gui) och sedan en scan av routern på alla tcp portar kan ge dig svaret på vilken de valt