Permalänk
Medlem

Problem med anonine VPN

Hey!

Behöver installera en VPN klient nu då jag ständigt får ddos attacker.

Köpte mig anonine, men allt går segt när jag väl är ansluten till den. Får disconnect från flertal program, och att surfa på internet går allmänt segt.

Är uppkopplad till Stockholm servern i anonine, och har en lina på 10/1 mbit adsl.

Hur löser jag så det blir stabilt och bra? finns det någon bättre vpn kanske?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

blir du DDOSad så hjälper inte VPN, du blir fortfarande DDOSad på din vanliga IP. Ring din ISP och hör om dom kan hjälpa dig mot DDOS.
Hur blir du DDOSad? Börja med att sluta använda Skype, det avslöjar din IP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

blir du DDOSad så hjälper inte VPN, du blir fortfarande DDOSad på din vanliga IP. Ring din ISP och hör om dom kan hjälpa dig mot DDOS.
Hur blir du DDOSad? Börja med att sluta använda Skype, det avslöjar din IP.

Men jag stängde av nätet i 12timmar, fick ny ip. Och försöker få igång vpn nu efter det.

Använt skype 2-3x tidigare och tror det kan vara anledningen till att jag fått iväg min ip till någon. Och ska sluta använda det.

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Men jag stängde av nätet i 12timmar, fick ny ip. Och försöker få igång vpn nu efter det.

Använt skype 2-3x tidigare och tror det kan vara anledningen till att jag fått iväg min ip till någon. Och ska sluta använda det.

Skype borde undvikas till varje pris. Både det irriterande IP problemet, sedan en rent horribel integritetspolicy ovanpå det. Steam och Mumble räcker väldigt långt, sedan för video-samtal finns det ju numera inbyggt i Firefox.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Man har väl bara sina vänner på skype? Och hur vet du att det är ddos som det handlar om och inte din leverantör?

I vilket fall som helst använder jag Cyberghost. Har bara bra erfarenheter av det. Jag sitter dock på en 250/10 lina så vet inte hur bra det går med en 10/1 lina.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Man har väl bara sina vänner på skype? Och hur vet du att det är ddos som det handlar om och inte din leverantör?

I vilket fall som helst använder jag Cyberghost. Har bara bra erfarenheter av det. Jag sitter dock på en 250/10 lina så vet inte hur bra det går med en 10/1 lina.

Trodde först det var ett leverantörsproblem, men så småningom började det komma problem som jag aldrig hade skådat.

Så jag ladda hem Wireshark och såg massvis med svarta ip-adresser som skickade paket mot mig, och ip-adresserna var ifrån usa för det mesta.

Jag tror det är min taskiga lina som gör att det blir ostabilt om jag ska använda mig utav en VPN.

Får se om det kommer tillbaka, isånnafall får jag ringa min ISP och be dom fixa det.

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i