Permalänk
Medlem

Val av router? [Bahnoff 100/10]

Hejsan!

Jag är så lost när man kommer till vilken router man ska ha nu för tiden!

Jag har Bahnof 100/10mbit Fiber via Skövdes OpenNet (Open Universe)
Jag spelar ca 90% av användningen av mitt nät, så en gaming router är väl att tänka på.

Den jag har nu är Netgear N300 (JWNR2000 v.2), visst den har fungerat OK.. 300mbit wifi, men känns billig för att funka 100% tillit.
Mitt nät börja lagga idag, 250-400ms till ping när jag pingar i cmd. När jag kör datorn rätt in i jacket så fungerar det utan problem. Efter ett litet tag slutar det lagga med router och jag har bra svarstid med routern med, men jag litar inte på den till 100% då den känns lite budjet (nypris ca 500:- media markt)

Så nu vill jag gärna ha en bra router här som ska klara av Wifi åt 2 mobiler, 1 Ipad, 1 Dreambox (TV box) 1 Stationär dator som spelas mkt på och tankar HD-film.

EDIT: Det är 1gbit i huset, men ja har som sagt 100mbit som jag betalar för.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hejsan!

Jag är så lost när man kommer till vilken router man ska ha nu för tiden!

Jag har Bahnof 100/10mbit Fiber via Skövdes OpenNet (Open Universe)
Jag spelar ca 90% av användningen av mitt nät, så en gaming router är väl att tänka på.

Den jag har nu är Netgear N300 (JWNR2000 v.2), visst den har fungerat OK.. 300mbit wifi, men känns billig för att funka 100% tillit.
Mitt nät börja lagga idag, 250-400ms till ping när jag pingar i cmd. När jag kör datorn rätt in i jacket så fungerar det utan problem. Efter ett litet tag slutar det lagga med router och jag har bra svarstid med routern med, men jag litar inte på den till 100% då den känns lite budjet (nypris ca 500:- media markt)

Så nu vill jag gärna ha en bra router här som ska klara av Wifi åt 2 mobiler, 1 Ipad, 1 Dreambox (TV box) 1 Stationär dator som spelas mkt på och tankar HD-film.

EDIT: Det är 1gbit i huset, men ja har som sagt 100mbit som jag betalar för.

Denna kanske är då något för dig? https://www.komplett.se/d-link-wireless-ac1900-router/835709 köpte en själv en sån när Komplett hade sin Super Weekend för 1290:- inte kunnat använda den då jag inte har fiber (ännu) men den har fått bra recensioner : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2534923

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Denna kanske är då något för dig? https://www.komplett.se/d-link-wireless-ac1900-router/835709 köpte en själv en sån när Komplett hade sin Super Weekend för 1290:- inte kunnat använda den då jag inte har fiber (ännu) men den har fått bra recensioner : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2534923

Är du superkunning inom detta? Tack för tipsen!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hejsan!

Jag är så lost när man kommer till vilken router man ska ha nu för tiden!

Jag har Bahnof 100/10mbit Fiber via Skövdes OpenNet (Open Universe)
Jag spelar ca 90% av användningen av mitt nät, så en gaming router är väl att tänka på.

Den jag har nu är Netgear N300 (JWNR2000 v.2), visst den har fungerat OK.. 300mbit wifi, men känns billig för att funka 100% tillit.
Mitt nät börja lagga idag, 250-400ms till ping när jag pingar i cmd. När jag kör datorn rätt in i jacket så fungerar det utan problem. Efter ett litet tag slutar det lagga med router och jag har bra svarstid med routern med, men jag litar inte på den till 100% då den känns lite budjet (nypris ca 500:- media markt)

Så nu vill jag gärna ha en bra router här som ska klara av Wifi åt 2 mobiler, 1 Ipad, 1 Dreambox (TV box) 1 Stationär dator som spelas mkt på och tankar HD-film.

EDIT: Det är 1gbit i huset, men ja har som sagt 100mbit som jag betalar för.

Vad har du för budget? Vill du ha en router med AC standard eller är det trådlösa inte så viktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Vad har du för budget? Vill du ha en router med AC standard eller är det trådlösa inte så viktigt?

Ingen budget, det får kosta vad det kostar.. men allt mellan 800-1800:- är OK!

AC? Wifi är inte direkt superviktigt, det viktiga är gaming och få ut så mkt thruput för gaming. Enda vi gör på ipaden är kolla streams/youtube osv. TV-boxen är en dreambox o tar bara emot väldigt lite info

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Ingen budget, det får kosta vad det kostar.. men allt mellan 800-1800:- är OK!

AC? Wifi är inte direkt superviktigt, det viktiga är gaming och få ut så mkt thruput för gaming. Enda vi gör på ipaden är kolla streams/youtube osv. TV-boxen är en dreambox o tar bara emot väldigt lite info

Jag hade kört på Asus RT-N56U, ifall du vill spara in lite pengar. En rätt så bra router, fick ut 100/100 trådlöst hos en vän och inga problem alls när det kom till gaming. Själv kör jag på en R7000, funkar klockrent inga problem heller var ett klart köp då den var på kampanj för 990 kr. Men eftersom Wifi inte är så viktigt så hade jag köpt Asus RT-N56U, den klarar det du begär i alla fall

Permalänk
Medlem

Du måste inte lägga några stora pengar för det du ska använda den till gissar jag på.

Jag körde med en WNR3500lv2 som jag köpte för 500kr. Fungerade hur bra som helst förutom ett problem, den orkade inte med 100/100 samtidigt (detta med shibby tomato). 100/10 är dock inget problem. Utöver det så fungerade den utmärkt. Tvivlar egentligen på att du skulle behöva mer än en router i den klassen.
Finns ingen mening att köpa en router för över 1000kr om allt du ska göra är att spela och streama lite film.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag hade kört på Asus RT-N56U, ifall du vill spara in lite pengar. En rätt så bra router, fick ut 100/100 trådlöst hos en vän och inga problem alls när det kom till gaming. Själv kör jag på en R7000, funkar klockrent inga problem heller var ett klart köp då den var på kampanj för 990 kr. Men eftersom Wifi inte är så viktigt så hade jag köpt Asus RT-N56U, den klarar det du begär i alla fall

Han du va hos, va han en gamer också eller? Enda skillnaden är WIFI är bättre på R7000?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag hade kört på Asus RT-N56U, ifall du vill spara in lite pengar. En rätt så bra router, fick ut 100/100 trådlöst hos en vän och inga problem alls när det kom till gaming. Själv kör jag på en R7000, funkar klockrent inga problem heller var ett klart köp då den var på kampanj för 990 kr. Men eftersom Wifi inte är så viktigt så hade jag köpt Asus RT-N56U, den klarar det du begär i alla fall

Skrivet av Elghinnarisa:

Du måste inte lägga några stora pengar för det du ska använda den till gissar jag på.

Jag körde med en WNR3500lv2 som jag köpte för 500kr. Fungerade hur bra som helst förutom ett problem, den orkade inte med 100/100 samtidigt (detta med shibby tomato). 100/10 är dock inget problem. Utöver det så fungerade den utmärkt. Tvivlar egentligen på att du skulle behöva mer än en router i den klassen.
Finns ingen mening att köpa en router för över 1000kr om allt du ska göra är att spela och streama lite film.

Tackar för hjälpen, kom på att jag streamar lite då och då med på Twitch.tv... Kanske ska tilläggas!

Så vad ska ja satsa på för Router nu då, då denna jag har nu verkar ge upp!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Han du va hos, va han en gamer också eller? Enda skillnaden är WIFI är bättre på R7000?

Ja han är en gamer också. Lanade tillsammans då, inga problem med internet alls. Nja, throughput WAN-LAN är ju lite högre eftersom R7000 har en snabbare processor, ac standarden och lite andra små funktioner. Men Asus RT-N56U kommer att leverera för dina ändamål, bra router och bra pris.

EDIT:

Skrivet av hznn:

Tackar för hjälpen, kom på att jag streamar lite då och då med på Twitch.tv... Kanske ska tilläggas!

Så vad ska ja satsa på för Router nu då, då denna jag har nu verkar ge upp!

Asus routern kommer att klara av att sända på twitch, ifall du har en laggig stream så kan det bero på att du måste ha högre upload speed eller så måste du bara sänka kvalitén du sänder i.

Permalänk
Medlem

Jag kör r7500 men har grymt mycket mer enheter än dig så min hänger sig lite då och då. Annars är den riktigt bra.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Ja han är en gamer också. Lanade tillsammans då, inga problem med internet alls. Nja, throughput WAN-LAN är ju lite högre eftersom R7000 har en snabbare processor, ac standarden och lite andra små funktioner. Men Asus RT-N56U kommer att leverera för dina ändamål, bra router och bra pris.

Asus routern kommer att klara av att sända på twitch, ifall du har en laggig stream så kan det bero på att du måste ha högre upload speed eller så måste du bara sänka kvalitén du sänder i.

Okej, får nog fan bli en sån... Får lita på dig 700:- är ju helt ok pris med! Försöka sälja min gamla för 200 eller nåt.

Skrivet av Hymer:

Jag kör r7500 men har grymt mycket mer enheter än dig så min hänger sig lite då och då. Annars är den riktigt bra.

Jo, den verkar vara lite mer overkill för mig

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Sålänge routern har gigabit switch och anses vara stabil (flesta routrar över 800kr) så vet jag inte vad mer du behöver. AC finns på de flesta i den prisklassen, men inget krav om du bara skall surfa och streama videos etc.

Följande rekommenderar jag:
Asus RT N53 (har en själv, lite ostabil ibland), N56U, AC66U (har en själv), AC68U, etc
TP link C5, C7, C9
D-link 818LW, 860L, 868L etc (specifikt bara om du har enplanslösning pga antennerna)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Sålänge routern har gigabit switch och anses vara stabil (flesta routrar över 800kr) så vet jag inte vad mer du behöver. AC finns på de flesta i den prisklassen, men inget krav om du bara skall surfa och streama videos etc.

Följande rekommenderar jag:
Asus RT N53 (har en själv), N56U, AC66U (har en själv), AC68U, etc
TP link C5, C7, C9
D-link 818LW, 860L, 868L etc (specifikt bara om du har enplanslösning pga antennerna)

Lutar åt en Asus RT-N56U då den verkar kunna ge det ja önskar och behöver.. För litar som sagt inte på min neatgear.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Lutar åt en Asus RT-N56U då den verkar kunna ge det ja önskar och behöver.. För litar som sagt inte på min neatgear.

Den netgearen är ju i en kategori för sig själv Alla routrar under typ 400-500 är det bara att ta avstånd från.

Har själv storebrodern AC66U och den har fungerat mycket bra med ca 7 trådlösa enheter, 5 kablade datorer och konsoller samt en nas och lite annat kul

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Jag kör denna på 100/100 och får ut 120/110 just nu via wifi. Spelar mest CS go och wow och det fungerar kanon.

http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/ac-standard/t...

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

att tänka på, en router kan ha 100/1000 på WAN och LAN, men inte där i mellan, kontrollera Spec´s noggrant innan!

en site som jag använde mig av när jag köpte router för att kontrollera det var denna
http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

du kan välja själv vad du vill jämföra olika modeller å tillverkare emellan. inte bara routers å deras hastigheter mellan WAN och LAN internt i routern.

tips på vägen bara

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hznn:

Lutar åt en Asus RT-N56U då den verkar kunna ge det ja önskar och behöver.. För litar som sagt inte på min neatgear.

Kan också rekommendera den. Kör även jag på en 100/10 banhof och det fungerar perfekt!

Permalänk

Jag har en rt n56u och den tycker jag börjar kännas lite sleten, den har startat om sig flera ggr och även hängt sig emellanåt.

Fördelen med nyare routrar är att både hårdvara och wifi täckning är bättre. Jag tittar på att uppgradera mig så småningom till AC 68 eller ac87. Hade jag inte haft någon budget så skulle jag köpt AC87 direkt.

Jag tycker inte du ska köpa rt n56u, tror du kommer bli missnöjd efter några månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Är du superkunning inom detta? Tack för tipsen!

Nje inte direkt att jag är så superkunnig men att jag har läst en del om D-link 880L och enligt tester så skulle den prestera ganska så bra.

Den skulle ha mindre fel/problem än Asus RT-N56U.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på en AC router om jag ändå skulle köpa ny.

Än dag kommer du steama 4k filmer och då är ac standarden den bästa

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Som tidigare har nämnts tycker jag också det är dumt att köpa N56U i dagslägen då den funkar bra trådat men är inte framtidssäker och ganska dyr i förhållandevis till åldern. Lägg hellre till en extra slant så slipper du köpa en ny så småningom tex Asus AC68U eller Linksys EA6900. Den senare är väldigt prisvärd just nu och båda är ett klart bättre val än N56U.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Bestlutångest !!!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1942755
Trevlig prisvärd router med senaste AC-standarden för framtiden.
Går att flasha om med dd-wrt, tomato och merlin om man vill få fler funktioner.

Det är efterföljaren till RT-N56U som du redan var inne på

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1942755
Trevlig prisvärd router med senaste AC-standarden för framtiden.
Går att flasha om med dd-wrt, tomato och merlin om man vill få fler funktioner.

Det är efterföljaren till RT-N56U som du redan var inne på

Skrivet av joeldeluxe94:

Som tidigare har nämnts tycker jag också det är dumt att köpa N56U i dagslägen då den funkar bra trådat men är inte framtidssäker och ganska dyr i förhållandevis till åldern. Lägg hellre till en extra slant så slipper du köpa en ny så småningom tex Asus AC68U eller Linksys EA6900. Den senare är väldigt prisvärd just nu och båda är ett klart bättre val än N56U.

Skrivet av fermia:

Jag skulle köra på en AC router om jag ändå skulle köpa ny.

Än dag kommer du steama 4k filmer och då är ac standarden den bästa

Skrivet av Hardy:

Nje inte direkt att jag är så superkunnig men att jag har läst en del om D-link 880L och enligt tester så skulle den prestera ganska så bra.

Den skulle ha mindre fel/problem än Asus RT-N56U.

Skrivet av Johan1980:

Jag har en rt n56u och den tycker jag börjar kännas lite sleten, den har startat om sig flera ggr och även hängt sig emellanåt.

Fördelen med nyare routrar är att både hårdvara och wifi täckning är bättre. Jag tittar på att uppgradera mig så småningom till AC 68 eller ac87. Hade jag inte haft någon budget så skulle jag köpt AC87 direkt.

Jag tycker inte du ska köpa rt n56u, tror du kommer bli missnöjd efter några månader.

Skrivet av anon81912:

Kan också rekommendera den. Kör även jag på en 100/10 banhof och det fungerar perfekt!

Skrivet av WDac:

att tänka på, en router kan ha 100/1000 på WAN och LAN, men inte där i mellan, kontrollera Spec´s noggrant innan!

en site som jag använde mig av när jag köpte router för att kontrollera det var denna
http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

du kan välja själv vad du vill jämföra olika modeller å tillverkare emellan. inte bara routers å deras hastigheter mellan WAN och LAN internt i routern.

tips på vägen bara

Skrivet av SimpanDirr:

Jag kör denna på 100/100 och får ut 120/110 just nu via wifi. Spelar mest CS go och wow och det fungerar kanon.

http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/ac-standard/t...

Skrivet av Itchy Trojan:

Den netgearen är ju i en kategori för sig själv Alla routrar under typ 400-500 är det bara att ta avstånd från.

Har själv storebrodern AC66U och den har fungerat mycket bra med ca 7 trådlösa enheter, 5 kablade datorer och konsoller samt en nas och lite annat kul

Tack ALLA

Var på Media Markt nyss och det blev en Asus RT-AC68U... Lika bra för framtiden, visst hade säkert räckt med en N56U, men lika bra o fläska på!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Tack ALLA

Var på Media Markt nyss och det blev en Asus RT-AC68U... Lika bra för framtiden, visst hade säkert räckt med en N56U, men lika bra o fläska på!

Riktigt bra router den med! Du kommer inte att ångra dig. Har hört många bra saker angående den routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänk på att du kan lägga in Custom firmware i den som har fler och bättre möjligheter, jag har en N66 med Merlin Firmware , funkar klockrent och kommer uppdateringar ofta.

http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hznn:

Tack ALLA

Var på Media Markt nyss och det blev en Asus RT-AC68U... Lika bra för framtiden, visst hade säkert räckt med en N56U, men lika bra o fläska på!

Ja snacka om att fläska på. Det hade räckt med en N66U. Den största skillnaden är det trådlösa som du inte prioriterade särskilt högt.

Hur som helst är det en riktigt bra maskin med trevlig firmware. Släng in Merlins variant så får du en ännu mer up to date firmware.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Tänk på att du kan lägga in Custom firmware i den som har fler och bättre möjligheter, jag har en N66 med Merlin Firmware , funkar klockrent och kommer uppdateringar ofta.

http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

Skrivet av giplet:

Ja snacka om att fläska på. Det hade räckt med en N66U. Den största skillnaden är det trådlösa som du inte prioriterade särskilt högt.

Hur som helst är det en riktigt bra maskin med trevlig firmware. Släng in Merlins variant så får du en ännu mer up to date firmware.

Jo men N66 kosta 700:- och är gammal... Denna kosta 1190:- o tänkte då är jag framtidsäker + har bra skit + att wifi är bättre... 700 vs 1190 är inte sån skillnad om man tänker på åldern och standarden.

Hur funkar detta med custom firmwire då? Fattar nada Vad är skillnaden och hur gör ja osv Tack för all hjälp!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Riktigt bra router den med! Du kommer inte att ångra dig. Har hört många bra saker angående den routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas den är bra nu annars blir ja tokig!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |