2 st TV apparater ansluter sig till TiVo-boxen - Hjälp

Permalänk
Medlem

2 st TV apparater ansluter sig till TiVo-boxen - Hjälp

(Vet ej om jag har kommit till rätt tråd )

Jag fick en TiVo-box för ca 1 vecka sedan. Och jag skulle vilja att 2 st TV apparater ansluter sig till TiVo-boxen. Så jag köpte en 2-vägs hdmi-switch som jag kopplade in till HDMI utgången på TiVo-boxen, och anslöt sedan en HDMI kabel från switchen och in till HDMI ingången på TV:n.
Men värken bild eller ljud kommer till TV:n

Så hu ska jag göra för att bild och ljud Så hur ska jag göra för att få tillgång till bild och ljud ?

(Har kontaktat ComHem, men svarat blev: "Vi ger ej support på HDMI-switchar så jag kan tyvärr ej yttra mig om det kommer att fungera eller ej."

Permalänk
Avstängd

En hdmiswitch ansluter flera enheter till en skärm, inte tvärtom.

Permalänk

Prova med en HDMI split istället, fungerar nog bättre.
tex
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Beror nog på vad det står om din switch. Om det är en enkel eller dubbelriktad. Du vill typ kunna välja om boxen ska skicka signalen till tv eller sovrumstv typ?

Permalänk

Trodde man skulle kunna ha två Tivo boxar om man betalade för syskonabonnemang hos Comhem men det går tyvärr inte.