Permalänk

Maplestory Europe ( Kradia )

Någon här som spelar på Maplestory Europe ( Kradia )?
Söker någon att levla med elr någon som kan boosta mig

EDIT: Skriv PM om du är lvl 95 - 100 och har lust att levla lite med en lvl 100+ Assassin

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk

Körde mer GMS men jag hade för mig att jag har en lvl 150+ (pre big bang) gubbe på EMS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuIIe1337:

Någon här som spelar på Maplestory Europe ( Kradia )?
Söker någon att levla med elr någon som kan boosta mig

Jag är
Klass: Xenon
Level: 30+

Heter MuILMeistro ( Stort i sen litet L i Mull )
Står atm i Freemarket CH 11

I'm in! Kör just nu på en lvl 40 Xenon.

Permalänk

Kör ingen GMS eller JMS? Kör mest JMS för att det finns hardcore mode

Har inte kört på ett halvår dock... Började bli tråkigt efter big bang

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Kör ingen GMS eller JMS? Kör mest JMS för att det finns hardcore mode

Har inte kört på ett halvår dock... Började bli tråkigt efter big bang

Är inte GMS och JMS blockade i Europa? För jag kommer ihåg att när jag ville börja spela på GMS så kunde jag inte logga in för det va någonting med att jag var blockad pga att jag lever i Europa... Dock de som har ett konto innan Nexon blockerade det där kan logga in, men man kan inte skapa nya konton och spela med dem.

Permalänk
Skrivet av Crewsom:

Är inte GMS och JMS blockade i Europa? För jag kommer ihåg att när jag ville börja spela på GMS så kunde jag inte logga in för det va någonting med att jag var blockad pga att jag lever i Europa... Dock de som har ett konto innan Nexon blockerade det där kan logga in, men man kan inte skapa nya konton och spela med dem.

Jag började spela GMS i betan men jag tror att om man registrerade ett konto innan 2007 så är det inte blockat för en
JMS är det ungefär samma sak med, började köra det kort efter jag lirade GMS betan, det var mer uppdaterat och det fanns engelska patcher.

Men nu är maplestory tråkigt eftersom det mesta har förändrats till det värre. Kör på en v62 privat server just nu

Permalänk
Medlem

Jag körde för några år sedan. Är så fruktansvärt tråkigt med all Pay 2 win och alla nya klasser som skadar minst det dubbla av de gamla. Ballade ur vid Resistance. Dessutom blev det för lätt att levla, 100 på helgdag är inte svårt alls.

Dessutom har alla konton blivit hackade så jag tror inte mina grejer är kvar.

Skrivet av GreenSoap:

Kör ingen GMS eller JMS? Kör mest JMS för att det finns hardcore mode

Har inte kört på ett halvår dock... Började bli tråkigt efter big bang

v0.83 var bäst, sedan gick det bara utför. Big Bang var dock lite nödvändigt men synd när de ritade om alla kartor.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Körde mer GMS men jag hade för mig att jag har en lvl 150+ (pre big bang) gubbe på EMS

Lyckats kommit in på mina gamla account nu också
Har atm 3 st lvl 100+
lvl 101 Assassin ( Night Lord )
lvl 100 Battle Mage
lvl 100 Assassin ^^

Skrivet av Crewsom:

I'm in! Kör just nu på en lvl 40 Xenon.

Xenon verkade lite " easy ", tar 2 - 4 ggr så mer på lvl 80 än min Assassin på lvl 100.
Dom har ju förstört Maple på senare tid...

Skrivet av GreenSoap:

Kör ingen GMS eller JMS? Kör mest JMS för att det finns hardcore mode

Har inte kört på ett halvår dock... Började bli tråkigt efter big bang

Big Bang va som tidigare sagt, nödvändigt.
Men det har spårat ur nu på slutet!

Skrivet av bjajjull:

Jag körde för några år sedan. Är så fruktansvärt tråkigt med all Pay 2 win och alla nya klasser som skadar minst det dubbla av de gamla. Ballade ur vid Resistance. Dessutom blev det för lätt att levla, 100 på helgdag är inte svårt alls.

Dessutom har alla konton blivit hackade så jag tror inte mina grejer är kvar.

v0.83 var bäst, sedan gick det bara utför. Big Bang var dock lite nödvändigt men synd när de ritade om alla kartor.

Man hittar ingenstans längre med dom nya kartorna

Resistance klasserna va roliga ( lite nytt ), men som sagt, så har dom extremt mycket damage.
Undantag för Battle Mage, dom har inte överdriven damage, bara lite nyare variant av vanliga Mage.

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

v0.83 var bäst, sedan gick det bara utför. Big Bang var dock lite nödvändigt men synd när de ritade om alla kartor.

v.55 var lätt roligast för att man kunde göra det roliga ligghoppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

v.55 var lätt roligast för att man kunde göra det roliga ligghoppet

Stolhoppet/droppet var också najs Vet inte om det finns kvar eller ej...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Gamla minnen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuIIe1337:

Lyckats kommit in på mina gamla account nu också
Har atm 3 st lvl 100+
lvl 101 Assassin ( Night Lord )
lvl 100 Battle Mage
lvl 100 Assassin ^^

Xenon verkade lite " easy ", tar 2 - 4 ggr så mer på lvl 80 än min Assassin på lvl 100.
Dom har ju förstört Maple på senare tid...

Big Bang va som tidigare sagt, nödvändigt.
Men det har spårat ur nu på slutet!

Man hittar ingenstans längre med dom nya kartorna

Resistance klasserna va roliga ( lite nytt ), men som sagt, så har dom extremt mycket damage.
Undantag för Battle Mage, dom har inte överdriven damage, bara lite nyare variant av vanliga Mage.

Kommer inte på mitt lite äldre konto... Står att jag inte har varit inne på en längre tid och därför har Nexon portat det eller liknande... Tråkigt för jag hade en 144 luminous och en 123 phantom :/

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Stolhoppet/droppet var också najs Vet inte om det finns kvar eller ej...

Funkar inte längre

Skrivet av Crewsom:

Kommer inte på mitt lite äldre konto... Står att jag inte har varit inne på en längre tid och därför har Nexon portat det eller liknande... Tråkigt för jag hade en 144 luminous och en 123 phantom :/

Skriv till Nexon, dock tar det ca 3 - 7 dagar för dom att svara

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuIIe1337:

Funkar inte längre

Skriv till Nexon, dock tar det ca 3 - 7 dagar för dom att svara

Svarar de nu? Det var något nytt. De svarade mig en av 10 gånger, och det var bara för jag "fuskade" och valde ämnet "Nexon Cash"...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Fungerar ens maplestory till w7? Har försökt förut men fick det inte att fungera samt har läst att det inte ska fungera till w7

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Skrivet av Blindshadow:

Fungerar ens maplestory till w7? Har försökt förut men fick det inte att fungera samt har läst att det inte ska fungera till w7

Ja, jag kör med Win8 och det funkar för mig

Permalänk

Så ingen har lust o joina en 1x exp v.62 eller v.83 privat server? Bara för en nostalgitripp y' know!

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Svarar de nu? Det var något nytt. De svarade mig en av 10 gånger, och det var bara för jag "fuskade" och valde ämnet "Nexon Cash"...

Japp dom har lärt sig att folk kanske gillar dom, om dom svarar på support meddelandena xD
Visst det tog lite över 7 dagar för mig att få svar. Men fick kontot upplåst och nytt PW direkt utan att ens behöva diskutera !

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk
Permalänk

Jag har fastnat i Maple Island med en lvl 155 ice lightning...
Det är nytt i RED patchen att man kan teleportera sig tillbaka till Maple Island med en skill. Men jag fick tutorialen på mig eftersom det är en pre Big bang karaktär. Kan inte göra quests eftersom jag är för hög level.'

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att lira lite?

Permalänk
Skrivet av Crewsom:

Någon som har lust att lira lite?

Vilken version och vilken värld?
Jag är flexibel, kör GMS, EMS (Glömt bort kontot), JMS och nu även KMS (Lyckades få en KSSN typ en koreansk medborgarskaps ID, det är ingen IP block på den versionen alltså. Behöver bara en KSSN)
Har kört Eunwol (KMS) , Zero(GMS) och Beast tamer (JMS exklusiv). Alla 3 är OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Vilken version och vilken värld?
Jag är flexibel, kör GMS, EMS (Glömt bort kontot), JMS och nu även KMS (Lyckades få en KSSN typ en koreansk medborgarskaps ID, det är ingen IP block på den versionen alltså. Behöver bara en KSSN)
Har kört Eunwol (KMS) , Zero(GMS) och Beast tamer (JMS exklusiv). Alla 3 är OP.

Ojojoj! Jag spelar på EMS

Permalänk
Skrivet av Crewsom:

Ojojoj! Jag spelar på EMS

Öh.. då måste jag ladda ner det :/

Har du Skype?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Öh.. då måste jag ladda ner det :/

Har du Skype?

Ja det har jag! Vi tar resten i PM tycker jag

Permalänk
Medlem

Någon som spelar fortfarande?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M