Permalänk

Namn till UF-företag?

Tja.
Jag och några vänner hade tänkt starta ett UF-företag och har fastnat lite på namn..
Så vänder mig till er på Sweclockers i förväntan om tips på namn!
Vi kommer att hålla på med service på PC (installera om, uppdatera, uppdatera hård/mjukvara).

Kanske dålig beskrivning men om någon har en idé så kom gärna med den!

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Medlem

"UFdatera din dator"

Eller

PC UFdate

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

"Tobiasskastrom som kan mycket om datorer & det kan hans vänner också AB"

Eller datorsnabben

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

"Tobiasskastrom som kan mycket om datorer & det kan hans vänner också AB"

Eller datorsnabben

Jag hade anlitad det företaget om jag slagit upp det i Gula Sidorna!
"det heter inte hyvel det heter rubank AB"-aktigt. Me like!

Permalänk
Medlem

PCservice UF
"Din lokala pc reperatör"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Nu tycker jag ju att ni som grupp borde kunna komma på detta själv, utan att be om tips. Men jag lägger väl ett bidrag här ändå, era lata satar.
Computer StUF. Lagom fräckt, lagom käckt, och lite tattigt.

Permalänk
Medlem

PC fresh
Uppdaterad
PC SPA
PCervice EDIT( Såg att nån hann före. Antingen ett jättebra tecken eller ett jättedåligt!!!)

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte namn men jag har en bra ide för prissättningen:
* 1000 kronor om det är första träffen på Google som löser problemet
* 500 kronor om det är första sidan på Google som löser problemet
* annars gratis.

Ni kommer vara tusardärer på någon vecka

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Jag vet inte namn men jag har en bra ide för prissättningen:
* 1000 kronor om det är första träffen på Google som löser problemet
* 500 kronor om det är första sidan på Google som löser problemet
* annars gratis.

Ni kommer vara tusardärer på någon vecka

Hård kille.

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Skrivet av kent2:

PC fresh
Uppdaterad
PC SPA
PCervice EDIT( Såg att nån hann före. Antingen ett jättebra tecken eller ett jättedåligt!!!)

Känns som PC Service "Din lokala PC support" är det mest relevanta och seriösa!

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasskastrom:

Känns som PC Service "Din lokala PC support" är det mest relevanta och seriösa!

Tänk på att det ska vara PC-support och inte PC support. Särskrivningar :x

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Vill ni att ert företag ska kommas ihåg också?
Så fall kom något annat än PC Service. Samt tänk på att ni kan få avslag, ert namn måste mer eller mindre vara unikt. Jobba en gång för ett företag som ville använda en förkortning som företagsnamn, gick inte det var upptaget, så fick bli "förkortning och sen fullständingtnamn"-AB. Lite jobbigt att svara i telefon då. Så tänk på korta namn som inte kan vara upptagna. Lättare då att ha ett långt namn och sen har en logotyp som är namnet fast med bild att associera ert företag med.

Typ 'Problemlösarens PC-Service' eller liknade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Vill ni att ert företag ska kommas ihåg också?
Så fall kom något annat än PC Service. Samt tänk på att ni kan få avslag, ert namn måste mer eller mindre vara unikt. Jobba en gång för ett företag som ville använda en förkortning som företagsnamn, gick inte det var upptaget, så fick bli "förkortning och sen fullständingtnamn"-AB. Lite jobbigt att svara i telefon då. Så tänk på korta namn som inte kan vara upptagna. Lättare då att ha ett långt namn och sen har en logotyp som är namnet fast med bild att associera ert företag med.

Typ 'Problemlösarens PC-Service' eller liknade.

Jag håller med ovanstående - Sen blir PC Service lite för generellt. Alla små företag som hanterar datorer på något sätt har PC Service med bland sin beskrivning. Ni kommer helt enkelt drunkna bland andra beskrivningar, slogans och/eller affärsplaner.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

"Tobbes datorn Proff fix och reparera och Co" är ju alltid ett stabilt alternativ, men ärligt, hur seriöst ni ska satsa på det och hur mycket ni kommer satsa och lägga in i det?
Är det något som ev. kommer utvecklas vidare? PC-fixaren låter ju jätte bra tills det att ni kanske ska börja med handel? Sedan har sådana generiska namn ofta en negativ effekt på hur man uppfattas som företag, PC -service, -fixaren osv känns som elbutiken nere på hörnet med skumma typer som inte verkar jobba.
Försök istället hitta ett namn som ger en mer neutral känsla, kolla på Komplett, Webhallen, Inet osv, när du söker på prisjakt, vilka namn är det du kollar skeptiskt på? PC World? GH Data, DataPryl.se, Lindgrens Radio-TV? Dessa butiker kan vara jätte seriösa men mycket svårare att bygga upp kundförtroende om kunderna inte kommer pga likheten i namnet till massa andra små företag och andra bolag som är bluffbolag.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Leif's datorservice
"Where the magic happens"

Permalänk
Inaktiv

CashIn AB
CashZing~

Permalänk
Skrivet av elklazor:

"Tobiasskastrom som kan mycket om datorer & det kan hans vänner också UF"

Måste vara med UF i namnet!

Permalänk
Medlem

For UFs sake!

"PC renewal and more!"

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

UF-IT

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Namn: Comp-Fix
Slogan: "Vi fixar det din tjej ej klarade av" eller "We got the best shit."

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

- Uppskruvade Formateringar
- tUFfa SySteM
- IT Uffe™
- Abstract United Fixing Corporation "UF"
- Laga Data
- The magic Screwdrivers
- Affectionate Driven Harddrive Discs
- UFralisk
- Bluescreen

Permalänk
Geeks
SweClockers

Detta är fel forum för denna typ av frågor. Din tråd hör hemma i Övriga ämnen.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015