Vad innebär det att koppla ihop Hotmail + Gmailkonto?

Permalänk
Inaktiv

Vad innebär det att koppla ihop Hotmail + Gmailkonto?

Hej hej,

Skapade precis nyss ett nytt hotmail.com konto eftersom jag inte kunde använda namnet jag ville på Gmail, så det fick bli hotmail.com

Nu så undrar jag vad som händer om jag kopplar ihop mitt nya hotmail konto och sedan öppnar ett nytt Gmail konto där jag väljer att öppna Gmail konto med "Mitt nuvarande email" = vilket då är mitt nya hotmail konto.

1. När något skickar mail till mitt nya hotmail konto, får jag då mail på både hotmail och gmail?
2. Blir mitt nya kontot även ett Gmail konto?
3. Om jag tex nu skall skapa ett nytt Apple id med mitt nya hotmail konto, hur kommer den kunna skilja på om detta är hotmail eller Gmail, eftersom jag använder samma email för att logga in på både Hotmail och gmail?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Hej hej,

Skapade precis nyss ett nytt hotmail.com konto eftersom jag inte kunde använda namnet jag ville på Gmail, så det fick bli hotmail.com

Nu så undrar jag vad som händer om jag kopplar ihop mitt nya hotmail konto och sedan öppnar ett nytt Gmail konto där jag väljer att öppna Gmail konto med "Mitt nuvarande email" = vilket då är mitt nya hotmail konto.

1. När något skickar mail till mitt nya hotmail konto, får jag då mail på både hotmail och gmail?
2. Blir mitt nya kontot även ett Gmail konto?
3. Om jag tex nu skall skapa ett nytt Apple id med mitt nya hotmail konto, hur kommer den kunna skilja på om detta är hotmail eller Gmail, eftersom jag använder samma email för att logga in på både Hotmail och gmail?

Tack

Du kopplar inte ihop kontona vad jag vet, men om du väljer att skriva in en nuvarande mailadress när du skapar ett googlekonto kommer de att använda denna för säkerhetsåtgärder, till exempel om någon byter lösenord eller om du glömmer ditt så kommer ett verifikationsmail att skickas till din hotmail.

Du kommer alltså inte att kunna se mail som skickats till din hotmail i gmail, utan de fungerar som två separata mailadresser. Är 90% säker på detta, och man behöver inte ens fylla i en nuvarande mailadress när man skapar ett googlekonto.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

Både Google och Microsoft stödjer väl automatisk vidarebefordran? Det har inget med att göra med vilken email man anger som backup, men borde fungera.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Om du väljer att göra ett googlekonto med din befintliga epost får du ingen brevlåda hos Google.