[Löst] Google varnar för virus på Asus sida för drivrutiner?

Permalänk
Medlem

[Löst] Google varnar för virus på Asus sida för drivrutiner?

Hejsan, när jag skulle idag den 30/9 skulle ladda hem drivrutiner så får jag alarm på datorn om att nånting på eran hemsida försöker skicka skadlig kod?

Nånting hos er eller?

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skanepiraten:

Hejsan, när jag skulle idag den 30/9 skulle ladda hem drivrutiner så får jag alarm på datorn om att nånting på eran hemsida försöker skicka skadlig kod?

Nånting hos er eller?

Det är bara så i Chrome, prova Firefox eller en annan webbläsare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Det är bara så i Chrome, prova Firefox eller en annan webbläsare.

Ja testat i FF med nu och samma resultat?
Vad är det som drar igång larmet?

Sökte vidare i ämnet och är ju google som markerat hemsidan för att det faktiskt har spridits onyttiga saker på hemsidan och ni ska kontakta dom för att få detta kolla igen om ni rättat till hemsidan?
Mvh

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skanepiraten:

Ja testat i FF med nu och samma resultat?
Vad är det som drar igång larmet?

Sökte vidare i ämnet och är ju google som markerat hemsidan för att det faktiskt har spridits onyttiga saker på hemsidan och ni ska kontakta dom för att få detta kolla igen om ni rättat till hemsidan?
Mvh

Hmm, för mig funkar sidan i Firefox, men det beror antagligen på att vi använder olika versioner. Det tar några dagar för Google att granska ändringar vi gör, så det ska vara som vanligt igen inom några dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hmm, för mig funkar sidan i Firefox, men det beror antagligen på att vi använder olika versioner. Det tar några dagar för Google att granska ändringar vi gör, så det ska vara som vanligt igen inom några dagar.

okej, ja jag använder den senaste firefox och genom google går varningen, dvs kvittar vilken webbläsare man använder så kommer varningen komma upp.

Ja då får vi vänta o se

Mvh

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hmm, för mig funkar sidan i Firefox, men det beror antagligen på att vi använder olika versioner. Det tar några dagar för Google att granska ändringar vi gör, så det ska vara som vanligt igen inom några dagar.

Varför har det blivit så? Vad tycker google att ni har för virus på hemsidan?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skanepiraten:

okej, ja jag använder den senaste firefox och genom google går varningen, dvs kvittar vilken webbläsare man använder så kommer varningen komma upp.

Ja då får vi vänta o se

Mvh

Skrivet av infigo:

Varför har det blivit så? Vad tycker google att ni har för virus på hemsidan?

Nu funkar sidan som vanligt igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Nu funkar sidan som vanligt igen.

Ja men va härligt

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Moderator
Moderator

*uppdaterat trådtitel*

Skrivet av infigo:

Varför har det blivit så? Vad tycker google att ni har för virus på hemsidan?

Kvalificerad gissning är att Google av default varnar för okänd kod och att de inte hunnit avklassa Asus uppdaterade drivrutiner.

Lite märkligt att inte Google använder whitelists för företagssidor som Asus men det är offtopic.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*uppdaterat trådtitel*

Kvalificerad gissning är att Google av default varnar för okänd kod och att de inte hunnit avklassa Asus uppdaterade drivrutiner.

Lite märkligt att inte Google använder whitelists för företagssidor som Asus men det är offtopic.

Det var i ett av subbnäten/nätverk som Asus tillhör som det låg problem i, så direkt så var det inte Asus fel men med tanken på att dom har länk igenom andra så ledde det flagg hos google tills det var kontrollerat.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco