Minesweeper fick en "8"!

Permalänk
Medlem

Minesweeper fick en "8"!

Körde en omgång av Minesweeper och fick en 8 , vet inte hur ovanligt det är men det enda som dyker upp på google är några gamla youtubevideor, folk som frågar om det är möjligt att få en 8 och en gammal bild. Så känner mig lite glad måste jag säga . Bifogar bildbevis...

Edit: Nedre vänstra hörnet

Permalänk
Medlem

tufft (avis)

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Körde en omgång av Minesweeper och fick en 8 , vet inte hur ovanligt det är men det enda som dyker upp på google är några gamla youtubevideor, folk som frågar om det är möjligt att få en 8 och en gammal bild. Så känner mig lite glad måste jag säga . Bifogar bildbevis...

http://i.imgur.com/UN8V6JJ.jpg

Edit: Nedre vänstra hörnet

Aldrig gillat röj, men detta är faktiskt rätt coolt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har ju blivit ett antal 1000 omgångar sen jag installerade Windows men min statistik för att få en 8 blir alltså 1:5382.

Hmm, kan detta vara ett tecken på förestående zombieapokalyps?

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett, rätt ovanligt!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Har ju blivit ett antal 1000 omgångar sen jag installerade Windows men min statistik för att få en 8 blir alltså 1:5382.

Hmm, kan detta vara ett tecken på förestående zombieapokalyps?

Inte för att vara glädjedödaren, men kör man custom game kan man få jättemånga 8or jätteenkelt

Men såklart är det ovanligt i de vanliga svårighetsgraderna

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Inte för att vara glädjedödaren, men kör man custom game kan man få jättemånga 8or jätteenkelt

Men såklart är det ovanligt i de vanliga svårighetsgraderna

Mjo, visst är det så men detta är vanlig Expert (eller storröjare? ).

Permalänk
Medlem

Mad Skillz!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

We're doomed! DOOMED I SAID!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Har ju blivit ett antal 1000 omgångar sen jag installerade Windows men min statistik för att få en 8 blir alltså 1:5382.

Hmm, kan detta vara ett tecken på förestående zombieapokalyps?

Illuminati confirmed !

Permalänk
Skrivet av anemic:

Mad Skillz!

Nu behövs en remake på denna i Minesweeper anda!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow, aldrig sett en åtta, bara sjuor. Hur svettigt var det att klicka där?

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk

En åtta

TRIANGEL har åtta bokstäver, coincident? I think not.

Illuminati confirmed

Permalänk
Medlem

8-5=3

HL 3 confirmed !

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Nu behövs en remake på denna i Minesweeper anda!
https://www.youtube.com/watch?v=gEJHrmliVQw

Varsegod!

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara vad detta innebär för någon som aldrig förstått sig på Minesweeper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil_ape:

Wow, aldrig sett en åtta, bara sjuor. Hur svettigt var det att klicka där?

Jag vet! Totalt överraskad och slutade precis med den, fick dra en chansning på sista "klustret" eftersom den var helt blockerad. Så var oförberedd på att den skulle dyka upp men i efterhand skakade man lite på handen kan jag lova.

Så Illuminati confirmed alltså? Damn

Permalänk

Half-Life 3 confirmed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Någon som kan förklara vad detta innebär för någon som aldrig förstått sig på Minesweeper?

Är nog bara att det är väldigt sällsynt att se en '8' på spelplanen, i alla fall som jag har förstått det efter ett antal omgångar (5382, but who is counting)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

8-5=3

HL 3 confirmed !

Eller ännu enklare: skär 8:an i två lika stora delar, vad blir kvar? 2st '3', HL 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Är nog bara att det är väldigt sällsynt att se en '8' på spelplanen, i alla fall som jag har förstått det efter ett antal omgångar (5382, but who is counting)

Kan du ta det en gång till, fast på svenska den här gången?

Vad gör den här åttan? Är det att det är åtta bomber runt siffran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Kan du ta det en gång till, fast på svenska den här gången?

Vad gör den här åttan? Är det att det är åtta bomber runt siffran?

Exakt. Siffran visar på hur många minor som har kontakt med den siffran så genom att använda en kombination av helt tomma rutor och sifferrutor kan man identifiera och deaktivera minan (eller minorna) med en flagga och då kan du trycka de andra rutorna runt siffran och på så sätt hitta alla minor och röja spelplanen. Hoppas det var en bättre förklaring

Sjukt vanebildande, speciellt när man lyssnar på nån Youtube-video samtidigt, rekommenderas

Permalänk

Oh shit! Du borde omedelbart formatera om datorn då den uppenbarligen är infekterad av rysk spionprogramvara!

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Medlem

Kallas i alla fall för en "Lonely eight" enligt

http://www.ulillillia.us/tipsntricks/minesweepergametrick.sht...

Very rare :), motsvarar kanske en legendary drop?

Permalänk
Skrivet av milo_:

Någon som kan förklara vad detta innebär för någon som aldrig förstått sig på Minesweeper?

I Minesweeper gäller det att trycka på alla rutor som inte är bomber. Alla "kantrutor" (Rutor som är kant till den yta du klickat fram) har en siffra som visar hur många bomber som finns i närheten (Även diagonalt räknas).

Om O är "ofarlig ruta" och X är en bomb skulle det kunna se ut såhär:
[X][O][O]
[X][2][O]
[O][O][O]
Mittenrutan har då två bomber i närheten. Man vinner spelet när man flaggat varje bombruta och förlorar om man trycker på en bomb (Man vet ju såklart inte vilka som är bomber, man vet bara hur många bomber det finns i närheten).

OP har lyckats med konststycket att hitta en åtta, alltså en ofarlig ruta som är omringad av åtta bomber. Detta är tydligen extremt ovanligt.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Exakt. Siffran visar på hur många minor som har kontakt med den siffran så genom att använda en kombination av helt tomma rutor och sifferrutor kan man identifiera och deaktivera minan (eller minorna) med en flagga och då kan du trycka de andra rutorna runt siffran och på så sätt hitta alla minor och röja spelplanen. Hoppas det var en bättre förklaring

Sjukt vanebildande, speciellt när man lyssnar på nån Youtube-video samtidigt, rekommenderas

Skrivet av Son of Qwerty:

I Minesweeper gäller det att trycka på alla rutor som inte är bomber. Alla "kantrutor" (Rutor som är kant till den yta du klickat fram) har en siffra som visar hur många bomber som finns i närheten (Även diagonalt räknas).

Om O är "ofarlig ruta" och X är en bomb skulle det kunna se ut såhär:
[X][O][O]
[X][2][O]
[O][O][O]
Mittenrutan har då två bomber i närheten. Man vinner spelet när man flaggat varje bombruta och förlorar om man trycker på en bomb (Man vet ju såklart inte vilka som är bomber, man vet bara hur många bomber det finns i närheten).

OP har lyckats med konststycket att hitta en åtta, alltså en ofarlig ruta som är omringad av åtta bomber. Detta är tydligen extremt ovanligt.

Tackar så vänligast för de mycket bra förklaringarna, det visade sig inte vara så krångligt som jag alltid föreställt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Eller ännu enklare: skär 8:an i två lika stora delar, vad blir kvar? 2st '3'

Halflife 33 confirmed!!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

IMan vinner spelet när man flaggat varje bombruta

Nja, ska man vara petig så vinner man väl när man har tryckt fram alla rutor utan bomber? Man behöver ju inte flagga bomber över huvud taget, utan det är mest hjälp för en själv.

Mvh vän av ordning

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Kallas i alla fall för en "Lonely eight" enligt

http://www.ulillillia.us/tipsntricks/minesweepergametrick.sht...

Very rare :), motsvarar kanske en legendary drop?

I vilket spel? Spelar de flesta där legendaries finns, och varannan spelare har minst 1 legendary så tror 8an är mer "rare" än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

I vilket spel? Spelar de flesta där legendaries finns, och varannan spelare har minst 1 legendary så tror 8an är mer "rare" än så

Tänkte på D3 i första hand men om man gräver fram en legendary där i veckan kanske (?) så är ju faktiskt detta mer rare