Permalänk
Medlem

Sony Vegas Pro 10

Heylo!

Sitter här och har gjort en ''commentary'' i Battlefield 3. Och mitt problem är nu att, när jag drar in filerna till Sony Vegas så blir det bara bild. Inget ljud. Detta har hänt förut, och då har jag renderat allting i Windows Movie Maker. Det har jag inte riktigt lust med nu då denna film är lite större och lite längre..

Någon som vet varför det inte är något ljud? När jag tittar på klippen så är det ljud, men inte när jag drar in dom till Vegas, why?!

Formatet är .AVI vilket skall fungera..

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk

Prövat installera(om) VLC och QuickTime? båda programmen utökar codec library på Sony Vegas Pro.

Sen vilken inställning(preset) kör du och vad för filtyp(Fraps?) är originalet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Prövat installera(om) VLC och QuickTime? båda programmen utökar codec library på Sony Vegas Pro.

Sen vilken inställning(preset) kör du och vad för filtyp(Fraps?) är originalet?

Jag installerade om både quick time och VLC nu. Men det blir ingen skillnad. Fraps spelar in i .AVI, men grejen är att, vissa klipp följer ljudet med i när jag drar in det till vegas, och andra är det bara bild. hur konstigt som helst. jag har kollat storleken på de som ljudne inte följer med på oc hde som ljudet följer med på, de som ljudet inte följer med på är ganska stora filer, och där ljudet följer med är filen under 1gb... MEN!! Vissa filer under 1gb följer ljudet inte med på iallafall.. Och alla filtyperna är .AVI.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Skrivet av Cryqer:

Jag installerade om både quick time och VLC nu. Men det blir ingen skillnad. Fraps spelar in i .AVI, men grejen är att, vissa klipp följer ljudet med i när jag drar in det till vegas, och andra är det bara bild. hur konstigt som helst. jag har kollat storleken på de som ljudne inte följer med på oc hde som ljudet följer med på, de som ljudet inte följer med på är ganska stora filer, och där ljudet följer med är filen under 1gb... MEN!! Vissa filer under 1gb följer ljudet inte med på iallafall.. Och alla filtyperna är .AVI.

Försöker tvinga datorn att upprepa ditt fall, fast värsta scenariot för mig är ingen bild men ljud(Eller VLC kan spela upp med bild fast då är ljudet osynkat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Försöker tvinga datorn att upprepa ditt fall, fast värsta scenariot för mig är ingen bild men ljud(Eller VLC kan spela upp med bild fast då är ljudet osynkat).

Okej, det var ju lite märkligt :S

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Ser ut som FPS buggen som finns. Tex så kom 60fps stöd i och med Vegas 11. Uppgradera ditt Vegas 10. Kostar inte mycket.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Skaffa K-lite Codec pack. Jag hade samma problem.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB