Rensa Bootcamp från Windows

Permalänk
Medlem

Rensa Bootcamp från Windows

Vet inte om det är bäst att fråga här eller i Apple-delen, men jag kör Windows 8.1 på en vanlig hemsnickrad PC så...

Köpte ett apple-tangentbord idag och tänkte installera drivrutinerna genom bootcamp. Trött i huvudet som jag är tänker jag inte på att jag bara behöver tangentbordsdrivrutinen, så jag lyckas installera rubbet.

Nu lyckas jag inte rensa skiten från datorn. Någon som vet hur man gör?

Permalänk
Inaktiverat konto
Skrivet av DasIch:

Vet inte om det är bäst att fråga här eller i Apple-delen, men jag kör Windows 8.1 på en vanlig hemsnickrad PC så...

Köpte ett apple-tangentbord idag och tänkte installera drivrutinerna genom bootcamp. Trött i huvudet som jag är tänker jag inte på att jag bara behöver tangentbordsdrivrutinen, så jag lyckas installera rubbet.

Nu lyckas jag inte rensa skiten från datorn. Någon som vet hur man gör?

Starta bootcamp i OS X och följ anvisningarna..

Permalänk
Medlem

Jag kör inte OsX...

Permalänk
Entusiast

Varför har du BootCamp installerat på en PC, om du inte kör någonting som har med OSX att göra?
Tangentbordet borde väl fungera utan problem med medföljande drivrutiner / från hemsidan, men å andra sidan så är det en Apple produkt, så vem vet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det är just för att drivrutinerna finns i bootcamp.
http://support.apple.com/kb/ht5636

Permalänk
Medlem

Kan du inte avinstallera från Kontrollpanelen så kan du behöva köra en fix som t.ex. http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninsta... Går också att leta upp katalogen och högerklicka och välja avinstallera på bootcamp-filen/services.

Permalänk
Medlem

Tack! Det verkar som det funkade!