Byta windows version utan ominstallation?

Permalänk

Byta windows version utan ominstallation?

Tjabba!

Köpte en ny dator och installerade en trial version av Windows Ultimate. När de 30 dagarna gick ut köpte jag Windows 7 Home Premium. Därefter gjorde jag en ominstallation med Home Premium skivan och försökte aktivera koden. Men det visar sig att trots ominstallationen med en Home Premium skiva kan jag inte aktivera koden då det står att jag fortfarande har Windows Ultimate.

Går det att byta från Windows Ultimate till Home Premium utan att avinstallera windows och installera igen?

Tack!

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du installationen med Home Premium?
Var du noga med att ta bort den befintliga Windows-partitionen innan du installerade?

Permalänk

Tog antagligen inte bort den befintliga eftersom jag trodde att en ominstallation med en skiva av annan windows version skulle göra jobbet. Men antar att jag måste avinstallera windows helt och installera igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tordjuret:

Tog antagligen inte bort den befintliga eftersom jag trodde att en ominstallation med en skiva av annan windows version skulle göra jobbet. Men antar att jag måste avinstallera windows helt och installera igen?

Här kan du se hur man kan ta bort den gamla Windows 7 installationen och göra en ny och ren installation https://www.youtube.com/watch?v=hZivYMA2qRA

Visa signatur

janee