Aktivera Windows 8

Permalänk
Medlem

Aktivera Windows 8

Hej!

När jag installerade Windows 8 så lånade jag skivan från jobbet, vilket var en Windows 8 Pro. När jag installerade den så gjorde jag detta utan internet med produktnyckeln som kom med.

Nu efter kan jag använda Windows och så, men datorn kräver en produktnyckel för att göra vissa saker samt så frågar den efter det efter varje omstart.

Blir jag tvungen att gå och köpa en ny Windows 8 skiva nu eller kan jag kringgå det på något sätt? Kan jag då använda mig av Windows 8 (basic) utan att installera om hela operativsystemet?

Tack på förhand.

Permalänk

Eftersom du installerat Professionell versionen så måste du aktivera med en pro. nyckel.
I annat fall måste du installera om (eventuellt nedgradera) Windows 8 (Home?) och aktivera med din egen köpta nyckel.
Om du inte fixar detta så kommer skärmen att bli svart efter cirka 30 dagar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Datorn blev inte aktiverad när du körde installationen offline.
Frågan är vad det är för nyckel som installerades?
Det finns nycklar som går att använda för installation men inte går att aktivera med.
Efter det så måste man ha en riktig nyckel för att kunna aktivera.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar! Tar och köper Windows senare idag då