Ati radeon 7970oc byta till vad?

Permalänk
Medlem

Ati radeon 7970oc byta till vad?

Tjo!

har idag en stationär dator med ett ati radeon 7970oc. Detta börjar dock ha svårt att hänga med känns det som. Tidigare har det fungerat fint och samtliga spel har flutit perfa.

Nu dock med nya assassin's creed unity så får jag köra lägsta grafiken för att inte få allt för mkt framedrops.

I övrigt är datorn en i5 3570k med rejäl kylare och lite överklockad. Sen har jag ssd och 8gb 1600mhz ram.

Kylningen är bra i datorn och även vid full belastning så ligger jag aldrig över 40-50 grader på processor och grafik.

har uppgraderat drivrutiner vilket inte hjälpt. Det enda jag ej gjort är att formatera hela datorn.

Framdropsen blev som värst när jag satt och spelade en dag och datorn bara dog med röd bild i skärmen. Efter det så har grafiken aldrig varit sig själv.

Så vad bör man ha för grafikkort som klarar moderna spel i 1080p utan att lagga sönder totalt?

Eller finns det något som jag kan kolla som kan påverka kortet jag har idag?

Kanske är 7970ian inte bra nog längre bara?

Edit: Fel processor å grafik

Permalänk
Skrivet av dwain:

Tjo!

har idag en stationär dator med ett ati radeon 7970oc. Detta börjar dock ha svårt att hänga med känns det som. Tidigare har det fungerat fint och samtliga spel har flutit perfa.

Nu dock med nya assassin's creed unity så får jag köra lägsta grafiken för att inte få allt för mkt framedrops.

I övrigt är datorn en i5 3570k med rejäl kylare och lite överklockad. Sen har jag ssd och 8gb 1600mhz ram.

Kylningen är bra i datorn och även vid full belastning så ligger jag aldrig över 40-50 grader på processor och grafik.

har uppgraderat drivrutiner vilket inte hjälpt. Det enda jag ej gjort är att formatera hela datorn.

Framdropsen blev som värst när jag satt och spelade en dag och datorn bara dog med röd bild i skärmen. Efter det så har grafiken aldrig varit sig själv.

Så vad bör man ha för grafikkort som klarar moderna spel i 1080p utan att lagga sönder totalt?

Eller finns det något som jag kan kolla som kan påverka kortet jag har idag?

Kanske är 7970ian inte bra nog längre bara?

Edit: Fel processor å grafik

kanske gtx 970 ? vilket nätagg har du

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det är inte dags att byta ännu, köp ett R9 390 så fort det släpps för ett rejält hopp i prestanda.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Jag bytte mitt 7970 till ett 970. Även fast jag inte kör några jätte krävande spel så har jag ändå testat och jag är hur nöjd som helst måste jag säga.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Skrivet av mrpaintballer:

Jag bytte mitt 7970 till ett 970. Även fast jag inte kör några jätte krävande spel så har jag ändå testat och jag är hur nöjd som helst måste jag säga.

ändra din text det står fortfarande sapphire 7970

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

Tjo!

har idag en stationär dator med ett ati radeon 7970oc. Detta börjar dock ha svårt att hänga med känns det som. Tidigare har det fungerat fint och samtliga spel har flutit perfa.

Nu dock med nya assassin's creed unity så får jag köra lägsta grafiken för att inte få allt för mkt framedrops.

I övrigt är datorn en i5 3570k med rejäl kylare och lite överklockad. Sen har jag ssd och 8gb 1600mhz ram.

Kylningen är bra i datorn och även vid full belastning så ligger jag aldrig över 40-50 grader på processor och grafik.

har uppgraderat drivrutiner vilket inte hjälpt. Det enda jag ej gjort är att formatera hela datorn.

Framdropsen blev som värst när jag satt och spelade en dag och datorn bara dog med röd bild i skärmen. Efter det så har grafiken aldrig varit sig själv.

Så vad bör man ha för grafikkort som klarar moderna spel i 1080p utan att lagga sönder totalt?

Eller finns det något som jag kan kolla som kan påverka kortet jag har idag?

Kanske är 7970ian inte bra nog längre bara?

Edit: Fel processor å grafik

assassin's creed unity är otroligt dåligt kodat så de är inte grafikens fel , men prova installera om din dator för min HD7970 klarade den på max

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kanske gtx 970 ? vilket nätagg har du

jag har ett bequiet 750w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

assassin's creed unity är otroligt dåligt kodat så de är inte grafikens fel , men prova installera om din dator för min HD7970 klarade den på max

Det som är lusigt är att det har fungerat tidigare med bra flyt. Kan helt klart vara så att jag behöver tanka om den.

Dock rätt mycket jobb med det så helst något man vill undvika

Drömmen vore att slippa köpa nytt grafikkort. När jag köpte datorn så köpte jag ett rejält kort med tanke på att de ska hålla någorlunda även för nya spel. Inser helt klart att max kan man aldrig köra på moderna spel. Men åtminstone medium utan att det laggar ihop totalt!