Tjena!
Fick hem ett MK-80 att leka med förra veckan.
Min plan är att byta ut alla switchar mot Cherry MX-clear switchar, samt byta ut alla LEDs mot gröna istället för de blå som sitter orginal.
Jag har väl kommit ganska långt på projektet redan, har bytt ut alla knappar man använder för att skriva, samt alla modifiers, har F-knapp raden plus snumpad och piltangenter kvar.
Men jag skulle gärna vilja ha lite feedback på vad mer man kan göra för att få tangentbordet ännu snyggare, har haft funderingar på att lacka chassit vitt, men vet inte hur det blir med den gummerade ytan som är på tangentbordet, om den måste slipas bort först så kommer det bli väldigt jobbigt att lacka skiten då det är många hörn och böjar som man måste komma åt med sandpappret på.
Jaja, idéer uppskattas, lägger upp lite bilder på hur det gått med projektet änsålänge.
Lite Cherry MX Clear switchar isärplockade, det är fjädrar från MX Blue så det är såkallade "ERgoclears" nu.
Clear med ny diod:
Brädan jag bytter switcharna med:
Har kommit en bit på vägen, men PCBn tål inte hetta speciellt bra, så har fått dra om lödbanorna på vissa ställen:
Har kommit lite längre än såhär just nu men har inga bilder på det så ni får nöja er med detta tills jag kommer fortsätta med projektet senare ikväll.
WASD samt 12345 har vita LEDs.
Hoppas ni gillar detta! Har lagt ner drygt 20 timmars arbete på projektet änsålänge då det är sjukt jobbigt att få loss alla LEDs som sitter från början.
På återseende!