Permalänk
Medlem

LAN-båten "The black pearl"

"Båten som ska till Dreamhack" (www.dreamhack.se - Världens största LAN)

Uppdatering 1 | 26okt 20:50 http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=868...

Uppdatering 2 | 9 nov 11:13 http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=871...

En galen idé som ska bli verklighet, för tidigare år har jag farit till dreamhack med diverse hyllor för att lösa det eviga platsproblemet. Men i år så tar vi det till nästa nivå! Nedan visas ett typexempel på de hyllor som deltagarna brukar bygga.

Ett sådant fast i mer extrem form och med ett tema, nämligen pirater! Vi talar inte något futtbygge utan vi tar det hela vägen. Alla idéer, hur galna de än må vara, kommer vi att fundera på och eventuellt förverkliga. Du kan alltså vara med och styra den färdiga produkten.

Detta är våran förebild.

Vi bygger inte med milimeterprecision utan med glatt humör och skaparglädje, nu till arbetet, YARR!

Bordbygget

Vi börjar med det viktigaste, för att göra en bra modd måste man vara rätt klädd!

Här ser vi förra årets kreation som låg ovanpå två stycken Chieftec-chassin. En bra grundplåt.

Här har vi plockat bort resterna av de gamla fästena och börjar med benen.

Benen klara och ett på plats.

Här inser jag att det krävs även stag i mitten av bordet för att få det stabilt.

Inte med milimeterprecision, med gjorde piraterna något med finess? YARR!

Båtjakten
Vi besökte den svenska favoritsidan för allt möjligt strunt, blocket.

När vi såg denna kunde vi inte motstå frestelsen och bestämde oss för att fara ut på äventyr.

Vi for hit för att skaffa oss vårat sjörövarskepp! En kuslig plats långt ut på landsbygden som säger sig ha allt vad man behöver.

Här står min glada styrman med det som ska bli ett av de mest skräckinjagande piratskeppen på de sju haven.

Styckning och bygge

Båten är självklart alldeles för stor för att passa på bordet, så vi fick helt enkelt stycka upp den! Vi lyckades även lura med oss en kvinna...

Kapten i egen hög person börjar med cirkelsågen i högsta hugg. Det komiska är att mitt i allt ringer telefonen "Jag styckar min båt just nu, kan jag ringa dig sen?" Hur många gånger kommer jag få säga det i mitt liv?

Styrman tittar förundrat på båten och ställer sig frågan "Vad håller vi på med?"

Rätt bredd men fel längd.

Så vi fick såga isär den ännu mera.

Dags att fästa båten på bordet.

I och med att vi styckat båten i fyra delar var vi tvungna att lappa ihop den.

På fler än ett ställe.

Kvinnan (Sara) yttrar här några meningar om hur dumma i huvudet vi är, men vi är pirater och lyssnar inte på sådant!

Finarbete.

Vi till och med spacklar igen hålen, ska ju faktiskt målas längre fram.

Delmål 1 är nått. En båt på ett bord.

Utsmyckning
På Dreamhack kommer vi sitta på platserna närmast mittgången i huvudsalen och vi kommer synas väldigt väl, vi kan därför även låta båten sticka ut en aning i mittgången.

Här kommer vi till det som sätter klass på hela bygget. Har ni några specifika önskemål utöver det som vi listar nedan, berätta!

*Mast
*Segel med belysning
*Kanonluckor med kanoner
*Invänding belysning (i själva kuren)
*Prydnad i fören
*Båtratt
*Lanternor
*Rep från masten
*Bogspröt (pinne där fram)
*Gardin för själva kuren

Sedan råkar jag ha en 19" TFT med väggfäste liggandes som vi kan sätta var som helst på båten, men frågan är var?

Dessa två atteraljer innhandlades omgående.

Självklart måste vi ha belysning runt om!

Den snidiga fastsättningen.

Min glade styrman börjar med det som ska bli hållaren för seglet.

Vi fortsatte med att fästa ratten på våran 2,3m långa mast.

I bakgrunden ser ni seglet färdigmonterat på masten och även våran sköld monterad längst fram. Kanske en 19" TFT under den (ut mot mittgången?)

En förhandsvisning på hur det kommer att se ut.

Alla idéer är välkomna!

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fräckt! kommer och kollar in det här på dh i vinter

Visa signatur

Antec P182 | P35-DS4 | 8800GT | Q6600 | 4Gb ram | Corsair 520w

Permalänk
Inaktiv

Nice bygge

Permalänk

Hehe nice..

men ni är ju inte rätt klädda som ni sa

EDIT: va fan är ni på en 1500tals vind elelr? eller nej det stämmer inte redigt. står några halvmorderna datorer där ju ..

EDIT: nej ni är på en 1500tals vind. det är inte datorskärmar utan typ tavelramar stolar elelr nått joks.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hehe nice..

men ni är ju inte rätt klädda som ni sa

EDIT: va fan är ni på en 1500tals vind elelr? eller nej det stämmer inte redigt. står några halvmorderna datorer där ju ..

EDIT: nej ni är på en 1500tals vind. det är inte datorskärmar utan typ tavelramar stolar elelr nått joks.

Här kan du se mer bilder från vinden

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Haha ser bra ut men glöm inte en papegoja alla 'riktiga' pirater har det!

Permalänk
Medlem

en lite fråga bara hur gammal är ni ? är 18 själv och går inte på dreamhack

ta inte illa upp på något vis men men ; P

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
en lite fråga bara hur gammal är ni ? är 18 själv och går inte på dreamhack

ta inte illa upp på något vis men men ; P

Båda är 21år gammla, mitt 11e dreamhack och min styrmans första.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk

Det är inget riktigt piratskepp utan en pappegoja

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
en lite fråga bara hur gammal är ni ? är 18 själv och går inte på dreamhack

ta inte illa upp på något vis men men ; P

Det är la inget fel att åka på dreamhack även ifall man är 18?

Permalänk
Medlem

Fräckare än så här blir det bara inte. Tummen upp!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Först vill jag bara säga skönt bygga grabbar, fortsätt så. Sen håller jag fullständigt med om att ni måste ha en papegoja.

Men jag undrar varför ni inte lagt denna under galleri och bygglogg? Men det är sak samma nu. Men jag är välldigt nyfiken på hur ni ska få med er den till jönköping? ska ni hyra en lastbil eller?
Sen måste den också ha ett riktigt passande namn som står skrivet på sidan av fören.

Keep up the good work guys.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DriveoN
Det är la inget fel att åka på dreamhack även ifall man är 18?

Nejdå . aldrig varit där men Min uppfattning om dreamhack vad jag läst osv är att det är en medelålder på ca 15? som är cs "PwNerS "som gormar och gapar dag ut och dag in , säkert jätte kul där om man är en person som gillar sådana evenemang.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

epic win på de bygget ^^ nästan så de vore värt att dra förbi bara för att se den live alltså. så du menar att du har vart dh sen du var tio? de var som fan XD

Permalänk
Medlem

jag är 23 och har aldrig varit på dreamhack, men efter den här magnifika skapelsen blir man ju nästan lite sugen... Men hur är det om man har med sig en back öl, går det an eller är det NO-NO ?

Permalänk
Medlem

ni kommer skämmas hehe

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
Nejdå . aldrig varit där men Min uppfattning om dreamhack vad jag läst osv är att det är en medelålder på ca 15? som är cs "PwNerS "som gormar och gapar dag ut och dag in , säkert jätte kul där om man är en person som gillar sådana evenemang.

Då har du läst fel eller så är de så att dom som skrev det du läste aldrig varit där.

Nice bygge:P

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

faisken nu blir man sugen på att åka til ldh se alla galna byggen och snygga som detta.

öl och annat får man tyvär itne ha med sig glögg bet jag ej hur det är.

Permalänk
Medlem

Synn... inge öl inge LAN för mig

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fräckare än så här blir det bara inte. Tummen upp!

Man tackar så hjärligt! Det är kommentarer som dessa som får en att vilja arbeta hårdare och pumpa in ännu mer pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SalaMAD
Först vill jag bara säga skönt bygga grabbar, fortsätt så. Sen håller jag fullständigt med om att ni måste ha en papegoja.

Men jag undrar varför ni inte lagt denna under galleri och bygglogg? Men det är sak samma nu. Men jag är välldigt nyfiken på hur ni ska få med er den till jönköping? ska ni hyra en lastbil eller?
Sen måste den också ha ett riktigt passande namn som står skrivet på sidan av fören.

Keep up the good work guys.

Pappegoja verkar vara obligatoriskt så det kommer vi ordna!

Jag har varti Swecare i snart 5år och på den gamla goda tiden så la man upp byggen på detta sätt, vilket jag fortfarande hedrar. Så väl som att det enligt mig erkänad moddningsforumet bit-tech.net använder sig av samma stuk, så man kan säga att det är i sann moddaranda

Vad det beträffar själva transporten kommer vi att ha ett hästsläp av gigantiska proportioner efter en svart SAAB 9-5 från Linköping ned mot Jönköping, så tuta om du ser oss.

Namnförslag mottages.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EFG
epic win på de bygget ^^ nästan så de vore värt att dra förbi bara för att se den live alltså. så du menar att du har vart dh sen du var tio? de var som fan XD

Tackar så hemskt mycket EFG! Epic win = fin kommentar i mina ögon ^^
Varit på några DH Summer också ska sägas Men jag har varit med sedan 2003.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
faisken nu blir man sugen på att åka til ldh se alla galna byggen och snygga som detta.

öl och annat får man tyvär itne ha med sig glögg bet jag ej hur det är.

Kom förbi och ta en besöksbiljett, säg hej till oss så lovar vi att bjuda på lussebullar och julmust!

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

hahahaha !! JAg garvar ihjäl mig.. Snälla, Det bästa , lr ska jag säga roligaste , bygget jag sett på SweC på länge .. Tummen upp o 10 P.

Permalänk
Medlem

Nice, keep up the good work.
Ni/du borde göra en bygglog så att man kan rösta istället.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

"Och vi tog båten till DH..."

Bara för att du ska veta vem jag är säger jag följande "BRÖD och BAGARN" Kanske får tillägga Jönn och en springtur runt folkunga...haha

Snygga bilder! Vi börjar få ihop något.. Håller med folket att en papegoja är viktigt... Och självklart en monitor.. Lanternor på g.... Ringer i morgon!

Visa signatur

John Brandt på fäjsbok
Min religion är strikt "Murphyism" dvs räkna med att det som kan gå åt helvete ofast också gör det.

Permalänk
Medlem

Fan vilket läckert bygge, 10p om det varit en bygglogg. Vill se när ni blir färdiga med hela allting.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Permalänk
Testpilot

Riktigt häftigt och ambitiöst bygge för att bara användas under några dagar, snyggt jobbat. Jag kommer lätt och kollar förbi, sitter nånstans på rad 5.

Är det tänkt att datorerna ska stå uppe i båten som på bilden på det "klassiska bordet" eller är det ett skepp enbart för att vara snyggt? har ni kollat med DH crew om det är ok att släpa in världens båt? vore väldans tråkigt om ni inte fick ha den =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Fett nice asså! Undra om ni kommer att synas?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Riktigt häftigt och ambitiöst bygge för att bara användas under några dagar, snyggt jobbat. Jag kommer lätt och kollar förbi, sitter nånstans på rad 5.

Är det tänkt att datorerna ska stå uppe i båten som på bilden på det "klassiska bordet" eller är det ett skepp enbart för att vara snyggt? har ni kollat med DH crew om det är ok att släpa in världens båt? vore väldans tråkigt om ni inte fick ha den =/

Epic fail om båten stoppas vid ingången

Grymt ambitiöst projekt, ska bli kul att se slutresultatet!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Haha, sanna pirater!

Grymt bygge, ska lätt gå förbi denna skapelse när det dags

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Synn... inge öl inge LAN för mig

Några polare hade med sig lite cider i sommras, inte för att styrkan ligger i närheten av den typen av öl du tänkt dricka, men varför just öl på lan? Visst det är en socialdryck men du kommer förmodligen inte vara så social om du drukigt öl och varit vaken i 24timmar i sträck så de spelar nog ingen större roll om du har öl med eller inte. Men tyvär så är reglerna sånna för att folk under 18 ska få vara med.