Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2013-03-31, 00:24   #31

haoko

Medlem

haokos avatar

Plats: Värmdö

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zather Visa inlägg
Jag klarade för nån dag sen och jag får säga att alla 10/10 är inte korrekta i mitt huvud. Combaten är exakt som i de andra och storyn händer inget föräns i slutet.
Jag tycker spelet hade fungerat bättre som film
men ååh tack för spoilern.
har lirat några timmar och älskar spelet.

haoko är inte uppkopplad
2013-03-31, 06:30   #32

ParasiteX

Medlem

ParasiteXs avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av davyp3 Visa inlägg
Någon som kör Titan och lyckas få inställningarna i Nvidia Inspector att funka i spelet?

Vill ju dra på mer anti aliasing nu när jag har grafikkort som klarar det

Jag får det inte att bli nån skillnad vad jag än ställer in i Inspector, provat de flesta compatibility flags osv jag kan komma på.
Några tips som du kan prova som kan minska stuttret rejält, är att stänga av Ambient occulsion i spelet. Och istället aktivera det via nvidia inspector. Jag kör det i High Quality.
Samt öka poolsize värdet i "XEngine.ini" baserat på hur mycket VRAM man har. I ditt fall kan du nog ändra det till typ 3000-4000. Själv kör jag det på 1200. Du hittar filen i "My Documents\My Games\BioShock Infinite\XGame\Config". Du bör hålla värdet en bit under ditt maximala VRAM.

Du måste också lägga till -ReadTexturePoolFromIni i launch options i Steam inställningarna för spelet. För att den ska kunna använda poolsize värdet du satt.

Det eliminerar inte helt stuttret. Men minskar det rejält. Och i bästa fall så kommer du i huvudsak bara uppleva det när du går till nytt område som behöver streamas in.

Att forcera antialias är svårt för spel som kör dx10/11. Så det kan du nog tyvärr glömma. Prova i så fall t.ex SweetFX istället. Glöm bara inte bort att deaktivera antialiasing i spelet om du ska köra SweetFX.
CPU: i7-2700K @ 4.7GHz, Corsair H110 MB: Sabertooth Z77 Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Radeon R9 290X SSD: OCZ Agility3 60GB HDD: 7TB Totalt Case: CM Storm Stryker PSU: Corsair RM 750W Audio: Sound Blaster Z, Logitech Z-5500 OS: Win8.1 Pro
Citera mig för snabbare svar.
ParasiteX är inte uppkopplad Folding
2013-03-31, 07:50   #33

MrMadMax

Medlem

MrMadMaxs avatar

Plats: Malmö

Registrerad: dec 2005

Jag testade bioschock infinite lite och måste säga att stämningen i början var ju riktigt trevlig . Har dock inte spelat mer än 20min som sagt. Men springer man igenom allt kan jag tänka mig det blir tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com
2013-03-31, 11:47   #34

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

Bra men definitivt ingen 10'a. Får 8/10 av mig.
ozo64 är inte uppkopplad
2013-03-31, 12:31   #35

ryanj

Medlem

Registrerad: mar 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MrMadMax Visa inlägg
Jag testade bioschock infinite lite och måste säga att stämningen i början var ju riktigt trevlig . Har dock inte spelat mer än 20min som sagt. Men springer man igenom allt kan jag tänka mig det blir tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com
Problemet är ju att man måste "springa igenom", det ges inget utrymme att utforska så det blir repetitiva strider hela tiden när man egentligen bara vill utforska den mystiska staden och storyn.

Man väntar på att man ska få chansen men pushas hela tiden in i strider och det blir inget av det hela, verkligen trist för det känns som det fanns mycket potential.
ryanj är inte uppkopplad
2013-03-31, 14:23   #36

Encho5

Medlem

Encho5s avatar

Plats: Göte

Registrerad: sep 2010

Spelade precis klart det.
I överlag så är det ett bra spel med en fenomenal story. Å andra sidan så var det för mycket slumpmässiga händelser i dom senare delarna av spelet.
Det hade varit mycket bättre om lategame inte varit en LSD tripp på skiva.

8/10

Samsung Galaxy S III
Encho5 är inte uppkopplad
2013-03-31, 15:43   #37

schnabs

Medlem

schnabss avatar

Registrerad: sep 2011

Har precis lirat igenom bioshock på 2 sittningar, måste säga att det var ett spel i världsklass imo. Älskade storyn och tyckte combaten va actionfylld och spännande. Har inte spelat ett spel där jag suttit som klistrad till skärmen och velat utforska världen så pass mycket som jag gjorde med bioshock infinite på flera år. fyfan vilket jävla spel! Helt klart årets bästa spel! 10/10!

Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.
schnabs är inte uppkopplad
2013-03-31, 20:52   #38

Zanshi

Medlem

Plats: #erefest

Registrerad: okt 2007

Helt fantastiskt spel! Bland de bästa jag någonsin spelat. Storyn och karaktärerna är sinnessjukt bra. Rekommenderar helhjärtat!
Zanshi är inte uppkopplad
2013-03-31, 21:24   #39

Brillmongot

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: jun 2006

De enda som gillar Bioshock Infinite är de utan smak eller helt enkelt nybörjare som inte spelade spel på PC ett decennium sedan
Brillmongot är inte uppkopplad
2013-03-31, 21:36   #40

schnabs

Medlem

schnabss avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Brillmongot Visa inlägg
De enda som gillar Bioshock Infinite är de utan smak eller helt enkelt nybörjare som inte spelade spel på PC ett decennium sedan
Tydligen har du väldigt fel.

Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.
schnabs är inte uppkopplad
2013-04-01, 03:38   #41

JakeHimself

Medlem

Plats: Solna

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ryanj Visa inlägg
Problemet är ju att man måste "springa igenom", det ges inget utrymme att utforska så det blir repetitiva strider hela tiden när man egentligen bara vill utforska den mystiska staden och storyn.

Man väntar på att man ska få chansen men pushas hela tiden in i strider och det blir inget av det hela, verkligen trist för det känns som det fanns mycket potential.
Jag hade inte bråttom alls, och undersökte så gott som varje vrå i spelet. Kändes snarare som att man fick lite andrum, för att sedan slungas in i en större strid. Gott om utrymme att kolla runt, och gå tillbaka, däremellan.

Vill för övrigt tillägga att jag tyckte spelet var helt fantastiskt. Har haft BioShock-serien nära till hjärtat, med ett mindre undantag för BioShock 2, sedan första släppet. Visst, det blir tjatigt med samma saker i form av Vigors istället för Plasmids och liknande vapen, men för mig gör det inget. Dessutom kompletteras det väl av de uppgraderingar man får göra av sköld, hälsa och salt samt möjligheterna till fyra armor slots. Om man tänker efter hade serien inte varit lika rolig utan power-ups, och standard-element så som eld och vatten är svåra att göra ett bra "superkraft"-spel utan. Nej jag tycker att de lyckades bra, och utvecklingen var över förväntan för ett spel som följer samma linje gällande strid och fps i allmänhet. Det märks även att mycket fokus legat på story telling, karaktärerna och leveldesign, kolla bara på "behind the scenes"-klippen, vilket gör spelet till ett steg i rätt riktning för serien.

Senast redigerad av JakeHimself 2013-04-01 klockan 03:57.
JakeHimself är inte uppkopplad
2013-04-01, 10:42   #42

elajt_1

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2004

För att vara ett spel som släpps på PC idag så måste jag säga att det är otroligt dåligt grafiskt sett. För konsoll är det väl OK. Otroligt dåligt detaljerade npc'er, menar då i första hand de som bara står runt om i staden. De har inget djup över huvud taget och känns i mångt och mycket som kloner av varandra. Mijlön är hyfsat bra designad, men känns samtidigt odetaljerad och platt. Det är synd för det tar bort mycket av stämningen i min uppfattning. Den stämningen som jag tyckte fanns under det första 5 minutrarna i spelet innan man över huvud taget kom till Columbia. Trots detta så är spelet ändå rätt underhållande, men på grund av det repetativa sökandet efter pengar (som jag iallafall letar efter överallt) så tröttnar jag fort.
elajt_1 är inte uppkopplad
2013-04-01, 12:37   #43

pixelpojken

Medlem

pixelpojkens avatar

Registrerad: feb 2012

Pff, prova två decennier sedan också och det är fortfarande ett spel som är helt klart värt att spela. Vad var så mkt bättre för tio år sen?
2013-04-01, 15:15   #44

ghandpivot

Medlem

ghandpivots avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fuusko Visa inlägg
Bara jag som tycker Bioshock verkar skruttigt?
Definitivt det överlägset bästa spelet jag spelat i hela mitt liv. Det är på än helt annan nivå, och då har jag ändå 150 spel på steam samt bland annat Uncharted-serien till ps3 som även den är riktigt bra.
Både storyn och spelvärden är helt outstanding, det är så mycket rörelse och liv i infinite att man tappar hakan runt varje hörn.
Sedan är jag antagligen lite partisk då jag varit fan av Levine sedan System Shock 2 ^^
2013-04-02, 15:32   #45

DatorMuppen

Medlem

DatorMuppens avatar

Plats: Här

Registrerad: jun 2010

Spelet var ok, men det var så jäkla rörigt i mitten och "spökjakten" var värdelös men slutet var bra. Jag älskar Bioshock 1, karaktärerna i den går inte att slå, så himla sköna!! Spela det igen så får ni se!

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb