Google bjuder in till evenemang på Google+ klockan 17:30

Permalänk
Melding Plague

Google bjuder in till evenemang på Google+ klockan 17:30

Sökjätten Google bjuder in till en morgon med Google+, eller framåt kvällen svenska tid. Av allt att döma är det telefonen Nexus 5 med tillhörande Android 4.4 "Kitkat" som får se dagens ljus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle de inte också pressentera Nexus 10 eller det blir ett senare event?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på en ny nexus 10 också!

Permalänk

Det kan också vara så att det kommer handla om Google+ nyheter kanske? Skulle vara skoj om de annonserar Nexus 5!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har ännu ingen smartphone, men den där kanske kan vara intressant? Fast den lär väl knappast fixa 3 veckors batteritid och IP54 som min nuvarande mobiltelefon klarar.

Permalänk
Medlem

Hoppas Nexus 5 får betydligt bättre batteritid än min nuvarande 4a. Då blir det ett byte direkt! läste ett rykte om att 32gb skulle få större batteri, inte för att jag förstår logiken bakom det ryktet men jag hoppas att det stämmer..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Google+? Jaha, den grejen ja

Permalänk
Medlem

Fan med på tiden om det nu är android 4.4 som ska visas.

Permalänk
Avstängd

LOL, allt för att försöka få folk att använda google+.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Synd bara att alla telefoner får sån enorm skärm. Visst det är inget fel i sig men jag vill gärna ha min telefon i fickan. Förhoppningsvis så stämmer ryktet att kanterna kommer bli minimala och formatet på Nexusen bli aningens mindre än på fyran, Dock så har jag bestället en Xiaomi m2s återkommer kanske senare med en minirecention om jag orkar.

edit * stavning

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Hoppas de visar en Nexus 10 också - enlight techradar så ska nexus 10 ha release den första november!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Kommer nästan säkert köpa mig en Nexus 5 så fort de når ut i butik.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Google +, what is this thing of which you speak?

Permalänk
Medlem

Gött, hoppas det blir en bred lansering och inte bara i Nord Amerika de första tjugoelvamånaderna...

Permalänk
Avstängd

Jag vill köpa en, men det blir svårt då Google inte säljer från Play Store till Sverige.

Fan också!

För övrigt, najs att dom snabbar upp Android 4.4 på äldre hårdvara för det kan behövas.

Permalänk

LG... missar inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Synd bara att alla telefoner får sån enorm skärm. Visst det är inget fel i sig men jag vill gärna ha min telefon i fickan. Förhoppningsvis så stämmer ryktet att kanterna kommer bli minimala och formatet på Nexusen bli aningens mindre än på fyran, Dock så har jag bestället en Xiaomi m2s återkommer kanske senare med en minirecention om jag orkar.

edit * stavning

Du säger att Nexus 4 är för stor men så har du beställt en annan telefon som är i princip lika stor eller större?

Nexus 4: 68,7 × 133,9 × 9,1 mm
Xiaomi m2s: 62 x 162 x 10.2mm

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Du säger att Nexus 4 är för stor men så har du beställt en annan telefon som är i princip lika stor eller större?

Nexus 4: 68,7 × 133,9 × 9,1 mm
Xiaomi m2s: 62 x 162 x 10.2mm

Njae den är inte större den är bara 126x62x10,2. det står fel i säljarens beskrivning det ska inte vara 162mm... men visst det skiljer inte mycket.
Sen avgjorde priset rätt mycket $300 är ca 1900 (dock får man inte glömma momsen på ca 500)

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

hmm, håller mig till min Nexus 4 till nästa år, skillnaden är inte särskilt stor mellan telefonerna mer än en rejält uppgraderad kamera?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

hmm, håller mig till min Nexus 4 till nästa år, skillnaden är inte särskilt stor mellan telefonerna mer än en rejält uppgraderad kamera?

Det är lite mer än bara kameran som är bättre i Nexus 5 om man jämför med 4:an.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

De som väntar på Nexus 5/10 release kommer bli besviken. Eventet gäller bara nyheter om Google+ och inte om KitKat 4.4 eller Nexus 5/10 release.
Men inte helt omöjligt att Google smyger in med in Nexus 5/10 i handen och låter folk få en glimt på den. Utan att avslöja om det är Nexus 5/10 som vem det nu håller i handen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

bara 8 MP? undrar om dom för en gångs skull har hoppat av megapixelkriget och faktiskt gjort en kamera som tar bra bilder, och inte bara har massa megapixlar. men troligtvis är den väl lika dålig som telefonkamerorna brukar vara, och dessutom "bara" 8MP...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Det är lite mer än bara kameran som är bättre i Nexus 5 om man jämför med 4:an.

nja, man behöver knappast snabbare CPU eller GPU men batteritid och bättre touchpanel är väl det som skulle gjort Nexus 5 snäppet vassare, kör min Nexus 4 underklockad till 1ghz för att spara batteri

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Synd bara att alla telefoner får sån enorm skärm. Visst det är inget fel i sig men jag vill gärna ha min telefon i fickan. Förhoppningsvis så stämmer ryktet att kanterna kommer bli minimala och formatet på Nexusen bli aningens mindre än på fyran, Dock så har jag bestället en Xiaomi m2s återkommer kanske senare med en minirecention om jag orkar.

edit * stavning

jag håller med dig helt, vill också kunna ha den i fickan!...
tycker nästan min mob e på snudd för stor o den e 4" xD....
och jag tycker att du borde göra en minirecension, vill se hur den mobilen är! ^^

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ronnylov:

Har ännu ingen smartphone, men den där kanske kan vara intressant? Fast den lär väl knappast fixa 3 veckors batteritid och IP54 som min nuvarande mobiltelefon klarar.

Smartphones ligger tyvärr fortfarande på mellan ett och två dygn innan de måste laddas. Den stora skärmen drar mycket ström och den tunna profilen gör att man inte kan trycka in ett för stort batteri. Det är tyvärr något man får leva med. Fast smartphones är faktiskt betydligt tåligare mot vatten än äldre telefoner eftersom de generellt har väldigt få fysiska knappar där vatten och damm kan smita in. Inte IP54 men de går inte sönder av den fukt som blir när man har dem i fickan som många äldre telefoner gjorde.

Skrivet av rektor:

Jag vill köpa en, men det blir svårt då Google inte säljer från Play Store till Sverige.

Fan också!

För övrigt, najs att dom snabbar upp Android 4.4 på äldre hårdvara för det kan behövas.

Finns rykten om att Google ska börja sälja hårdvara även i Sverige. Jag hoppas att det är sant.

Skrivet av morxy49:

bara 8 MP? undrar om dom för en gångs skull har hoppat av megapixelkriget och faktiskt gjort en kamera som tar bra bilder, och inte bara har massa megapixlar. men troligtvis är den väl lika dålig som telefonkamerorna brukar vara, och dessutom "bara" 8MP...

Nexus-enheterna har väl aldrig prioriterat höga upplösningar och häftiga kameror?

Det hade varit trevligt med en ny telefon men min Galaxy Nexus håller fortfarande fint. Så får hålla mig ett år till nästa Nexus innan jag uppdaterar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Ser väl ut att bli väldigt lik LGs flaggskepp, LG G2. Ska bli kul att se om det är fallet.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Har ännu ingen smartphone, men den där kanske kan vara intressant? Fast den lär väl knappast fixa 3 veckors batteritid och IP54 som min nuvarande mobiltelefon klarar.

Äpplen och päron ronnylov, äpplen och päron.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är ju helt sjukt hur slutledningsförmågan ser ut nu för tiden. Hur får man ett event för Google+ till ett event för Android? Visst har Nexus 5 fullständigt läckt sönder nu så man tycker den borde presenteras snart, men utöver det finns det väl inget som pekar på att den skulle presenteras om man ska prata om Google+?

Med det sagt vill jag verkligen att Nexus 5 presenteras ikväll (eller allra helst ännu tidigare), har väntat på den telefonen sedan maj och blir köp direkt så fort den kommer.

Permalänk
Medlem

Fattar inte den dåliga tonen mot Google+. Jag tycker Google+ är sjukt mycket trevligare än exempelvis Facebook. Det kanske har att göra med mitt teknikintresse dock, vad vet jag. Men jag gillar att man kan få rätt meningsfulla diskussioner och troll är rätt sällsynta och jag slipper se all smörja som alla spelinbjudningar och skräp som det kryllar av på Facebook.

För att inte snacka om Google+ Appen. Sjukt mycket snyggare och funktionell än Facebooks ditto. Den laggar inte och den fastnar inte och den rullar på fint även på lite äldre hårdvara (s2)!

Sjukt taggad på Nexus 5. Äntligen kan min gamla S3 dö! Jag har överlevt senaste året med min S3 tackvare CyanogenMod. Men hårdvaran är bra daterad idag.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

jag har haft iphone i snart 3 år, och är i valet och kvalet om ja ska köra 5s eller vänta på iphone 6 nästa år. Men när dom sätter priset såhär lågt på Nexus 5 så är det nästan idiotiskt att inte köpa den Blev ett svårt val nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm