Permalänk
Medlem

Datorn, låter som ett flygplan.

Operativsystemets namn Microsoft Windows 7 Ultimate
Version 6.1.7601 Service Pack 1 build 7601
Ytterligare beskrivning av operativsystemet Inte tillgängligt
Operativsystemets tillverkare Microsoft Corporation
Datornamn ADMIN-DATOR
Datortillverkare Gigabyte Technology Co., Ltd.
Datormodell GA-890FXA-UD5
Datortyp X86-based PC
Processor AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor, 3200 Mhz, 4 kärnor, 4 logiska processorer
BIOS-version och -datum Award Software International, Inc. F6, 2010-11-24
SMBIOS-version 2.4
Windows-katalog C:\Windows
Systemkatalog C:\Windows\system32
Startenhet \Device\HarddiskVolume3
Nationella inställningar Sverige
HAL (Hardware Abstraction Layer) Version = "6.1.7601.17514"
Användarnamn admin-Dator\The sims
Tidszon Västeuropa, sommartid
Installerat fysiskt minne (RAM) 4,00 GB
Sammanlagt fysiskt minne 3,00 GB
Tillgängligt fysiskt minne 1,10 GB
Sammanlagt virtuellt minne 5,99 GB
Tillgängligt virtuellt minne 3,74 GB
Växlingsfilsutrymme 3,00 GB
Växlingsfil C:\pagefile.sys

venuz är min nya pc box. ändrade boxen ett år tillbaka.
Tror den behöver nya komponenter, vet ej vilka ? Det viktigaste är att få ner ljudet, ingen klarar av ljudet. (när ja lirar fm eller css)
I csss så ligger min fps på minst 250.

Priset spelar ingen, tänkte ha datorn två år till.

Behöver all hjälp jag kan få.
Tack

Permalänk
Medlem

Det är antagligen stock-kylaren som låter. De är inte riktigt kända för att vara tysta. Cooler Master Hyper 212 evo är riktigt bra för priset, överväg att köpa den.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Tack, hittade den på inet. Ska iväg och köpa den. Något mer ?
Ser avancerat ut, får nog be en kompis installera den? Eller klarar jag själv av de ? Kan sätta ihop ikea skåp och garderob. Så händig är jag. Men har 10% koll på datorer.

Permalänk
Medlem

Vad har du för cpu kylare i datorn ?

och vad har du för grafikkort ?
skulle tro att det är processorkylaren din osm väsnas mest dock.

Lättaste sättet att få reda komponenterna som går varmt är att använda hw monitor och sen att du spelar typ 30 minuter i något tungt spel.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arafat:

Tack, hittade den på inet. Ska iväg och köpa den. Något mer ?
Ser avancerat ut, får nog be en kompis installera den? Eller klarar jag själv av de ? Kan sätta ihop ikea skåp och garderob. Så händig är jag. Men har 10% koll på datorer.

Det är bra träning att sätta dit den själv, men det kan vara lite krångligt. Om du har en vän som kan hjälpa kan det vara bra om han är med när du meckar.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

chieftec 650w står det. model nr cft 650 - 14cs.

grafikkortet är: geforce gt 640, den har den senaste uppdateringen. version 344.11.

räcker det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arafat:

chieftec 650w står det. model nr cft 650 - 14cs.

grafikkortet är: geforce gt 640, den har den senaste uppdateringen. version 344.11.

räcker det ?

Då är det nog inte grafikkortet iallafall, nätagget är jag inte säker på men av det jag har fått fram så är den inte 80+certifierad. I de flesta recensionerna av nätagget så står det däremot att det är relativt tyst. Hur gammal är datorn?

Permalänk
Medlem

Det är inte jättefarligt att stoppa olika fläktar med fingret för att utesluta oljuds orsak. Vanligt på äldre datorer är att någon kylfläns (processor, grafikkort?) har dammat igen och fläkten till denna då går på fullvarv.
Att peta loss lite damm med exempelvis en bomulls tops kan göra stor skillnad, eller blåsa rent med Luft På Burk. (Använd INTE dammsugaren bara).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arafat:

Tack, hittade den på inet. Ska iväg och köpa den. Något mer ?
Ser avancerat ut, får nog be en kompis installera den? Eller klarar jag själv av de ? Kan sätta ihop ikea skåp och garderob. Så händig är jag. Men har 10% koll på datorer.

Finns massa klipp på Youtube hur du monterar kylaren.
Om du känner dig osäker så är annars Cooler Master Hyper TX3 Evo en lättare kylare att montera.
Där slipper du backplate, den kyler lite sämre men är inga problem om du inte tänkt att klocka.
Har själv denna kylare och den funkar skitbra.