Funderingar på om moderkortet kan vara orsaken till mitt lilla problem?

Permalänk
Medlem

Funderingar på om moderkortet kan vara orsaken till mitt lilla problem?

Tjenare! Har ett Gigabyte FXA990-UD3 (re.v. 1.2) i min dator och en AMD Phenom II X6 1090T sitter i. För ett litet tag sedan köpte jag hem en corsair hydro h100i samtidigt som jag beställde hem windows 8.1 och allting är frid och fröjd fram tills dess att jag installerar corsair link och inser att pumpen inte hittas av programmet vilket i sin tur gör att man inte kan styra fläktarna som är kopplade till pumpen eller byta LED färgen.

Har varit i kontakt med corsair men snubben verkar inte direkt veta vad han håller på med känns det som utan länkar mig bara till en massa trådar på deras forum med lösningar på problem om pumpen som inte ens är samma som jag beskriver.

I det här fallet så dyker pumpen upp som en usb-enhet om jag har den kopplad direkt på moderkortet i t.ex. USB header 2 MEN men är okänd och begäran av enhetsbeskrivning misslyckas (felkod 43.) och jag har även då ominstallerat windows och nya drivrutiner och lika så testat att ominstallera chipset drivrutinerna.

Om jag istället kopplar in pumpen med en mini-usb kabel i bakstycket av datorn i en normal USB port hittar windows den direkt och även corsair link om man går in i Options\Devices men varken fläktar eller LED kan ändras ändå. I det här fallet har jag även då testat att starta om datorn för att se om Corsair Link kan visa pumpen och även följt guider som visar hur dem har fått sitt att funka när pumpen hittats vilket oftast är att gå in i regedit och ändra värdena på vissa filer ifrån 1 till 0. Detta är med gjort men enbart då pumpen är inkopplad med mini-usb då det är ända gången man kan hitta den i regedit. Är det bara så att moderkortet och pumpen inte funkar tillsammans eller finns det något mer jag kan testa eller är det pumpen som är defekt?

Tackar så mycket på förhand!