Små mini laggs, hur löser jag detta?

Permalänk
Avstängd

Små mini laggs, hur löser jag detta?

Har små fps-drops i games. har försökt med en massor, Uppdatera drivrutiner, återställt bios, osv osv. Men hittar aldrig någon lösning.

Två exempeln på dessa små laggs/fps drops. Jag kan ju fotfarande spela med det. men det är irriterande som satan. Jag påträffar oftast problemet när det händer något drastiskt, eller snabbt i spelet. Som t.ex när en "flash-bang" exploderar.

https://www.youtube.com/watch?v=WwnI5ZxB7WM&feature=youtu.be&...

https://youtu.be/WD2wYRsUgRs?t=1m20s

Specs:

-AMD FX-6300 Black Edition
-Corsair CX500
-Gigabyte GTX970 windforce x3
-ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
-Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
-Intel 520 series 120gb ssd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Carry Potter:

Har små fps-drops i games. har försökt med en massor, Uppdatera drivrutiner, återställt bios, osv osv. Men hittar aldrig någon lösning.

Två exempeln på dessa små laggs/fps drops. Jag kan ju fotfarande spela med det. men det är irriterande som satan. Jag påträffar oftast problemet när det händer något drastiskt, eller snabbt i spelet. Som t.ex när en "flash-bang" exploderar.

https://www.youtube.com/watch?v=WwnI5ZxB7WM&feature=youtu.be&...

https://youtu.be/WD2wYRsUgRs?t=1m20s

Specs:

-AMD FX-6300 Black Edition
-Corsair CX500
-Gigabyte GTX970 windforce x3
-ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
-Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
-Intel 520 series 120gb ssd

Kan det bero på processorn? Den är med all säkerhet för svag i många spel på marknaden idag.

Edit: Vilka spel handlar det om?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Kan det bero på processorn? Den är med all säkerhet för svag i många spel på marknaden idag.

Edit: Vilka spel handlar det om?

Processorn är ju förmodligen inte för svag..?. Jag har ju bra fps i båda spelen. runt 200 i cs. Runt 100 i lol. bara att något som sagt drastiskt händer så laggar det till.

Kollade du inte på videoklippen?

EDIT: Jag får ju lägre fps av att jag 'recordar'

Permalänk
Medlem

Du har inte råka ställt datorn i strömsparläge? Under energi alternativ.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Du har inte råka ställt datorn i strömsparläge? Under energi alternativ.

Den låg på balanserat, Jag ändrade till "prestanda-mode". Ska checka om det gav några förbättringar efter att jag har installerat färdigt lite uppdateringar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Carry Potter:

Processorn är ju förmodligen inte för svag..?. Jag har ju bra fps i båda spelen. runt 200 i cs. Runt 100 i lol. bara att något som sagt drastiskt händer så laggar det till.

Kollade du inte på videoklippen?

EDIT: Jag får ju lägre fps av att jag 'recordar'

Det är just att hålla en stabil fps som AMD prollar är dåliga på, då kärnorna är ganska svaga i jämförelse med Intel. Dock sitter du på 90+fps vad jag kan se.. Jag är ärligt talat kass på att upptäcka dessa saker då jag är rätt van vid 20-30fps Så vad jag menar med detta är att jag inte ens ser problemet.. Men men, jag gissar på stutter som oftast löses med drivrutiner.
Edit: såg dock det där hoppet vid tornet i lol.. Kanske förlorade paket?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Det är just att hålla en stabil fps som AMD prollar är dåliga på, då kärnorna är ganska svaga i jämförelse med Intel. Dock sitter du på 90+fps vad jag kan se.. Och ärligt talat är jag kass på att upptäcka dessa saker då jag är rätt van vid 20-30fps

Jag har väldigt svårt att visa dessa videos, framförallt cs videon och sedan säga att jag laggar. Jag känner bara det när jag själv spelar. Att något "rycker till". I lol videon ser man ju solklart att karaktären bara hoppar på skärmen, ingen tvivel om saken.

Om du går till inställningar på Youtube, sedan spelar upp klippet i slow-motion så ser du hur fps'b droppar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Carry Potter:

Jag har väldigt svårt att visa dessa videos, framförallt cs videon och sedan säga att jag laggar. Jag känner bara det när jag själv spelar. Att något "rycker till". I lol videon ser man ju solklart att karaktären bara hoppar på skärmen, ingen tvivel om saken.

Om du går till inställningar på Youtube, sedan spelar upp klippet i slow-motion så ser du hur fps'b droppar

Mmm.. Ser lite bättre nu.. Gissar fortfarande på stutter eller packet loss, testa att dra en limit på din framerate och se om det gör någon nytta

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd låst#

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)