P8P67 Pro - BOOT_DEVICE_LED lyser rött!
Hej!
Håller på att försöka få igång min nybyggda dator (helt oklockad). Har köpt ett P8P67 Pro moderkort och jag va medveten om att just det kortet strulat för många. Jag har nu uppdaterat till det nyaste bioset (hoppades problemet skulle lösa sig då), men jag har samma problem som innan.
BOOT_DEVICE_LED på moderkortet lyser rött och jag förstår inte varför. Jag har ställt in i bios så att DVD-brännaren ska ligga först i boot ordningen. Annars så har jag bara en SSD (inget OS installerat än) inkopplad, men det blev ingen skillnad när jag kopplade ifrån den.
För det första, när jag cold bootar eller startar om datorn, så ska jag kunna trycka på DEL-knappen för att komma in i bios men det går inte. Istället kommer jag till ett stadie där det står att man ska trycka på F1 för att komma in i bios. Sen står det på samma sida att DVD-brännaren och SSD hittats vilket ju är bra iaf.
När jag går ut ur bios, 'Discard Changes and Exit', så kommer detta upp:
Reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot device and press a key.
Sedan så försökte jag att uppdatera firmwaren på min SSD så jag brände firmware iso-filen på en dvd och när jag försöker boota ifrån den händer det ingenting utan jag kommer fram till stadiet då det står att jag ska trycka på F1 för att komma in i bios (uppdateringsprocessen ska köras igång automatiskt).
H*lvete vad är det som händer? Jag är inte glad just nu för det nya agget låter som bara den och ska skickas tillbaks imorgon, så skulle va bra om jag kunde lösa detta problem tills dess.
//Tobbe