Permalänk
Medlem

Ny gamingmus!

Hej!
Har ej varit här på evigheter. Tagit upp gamingen igen och behöver mig en ny "gamingmus".
Förslag? Pris ej så viktigt.

Mvh

Ps: Var ändrar jag min sign? Min dator som står där är ej så aktuell längre..

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Jake Inc:

Hej!
Har ej varit här på evigheter. Tagit upp gamingen igen och behöver mig en ny "gamingmus".
Förslag? Pris ej så viktigt.

Mvh

Ps: Var ändrar jag min sign? Min dator som står där är ej så aktuell längre..

Logitech G700s.

Inställningar (uppe till höger) -> Signatur (i menyn till höger).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag kör med Corsairs M60 (numer M65) och är ruskigt nöjd. Stod och vela på Inet och de var snälla nog att rycka upp förpackningar med olika möss - och för mig och hur jag håller musen så är den klockren. Den har inte en miljon knappar, vilket för mig är en fördel, den är gedigen och precis.

Men som sagt, det viktigaste för mig var greppet, och jag som har ett skumt "claw-grip" älskar den musen.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Medlem

Tusen för hjälpen!
Hoppade musen denna beställning, men notera era förslag och skall läsa om dem tills nästa order om 14dagar.
ce2su: Om man inte har "claw-greppet" ska jag undvika den då? Har nått mellanting mellan platt och claw
Blev dock lite godsaker
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774683
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=775745

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk

Razer Deathadder 2013

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Aldrig gillar Razor's musar! Har de samma design de nya?

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Medlem

Enda spelmus jag använder hela tiden är Razer Naga. Kan ej spela utan det!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Kanske ska tillägga att den ska bara anvädas till FPS-spel! Kollade Razor Naga, men såg också för "platt" ut! Bor i en småstad så kan inte åka och provkänna alla möss tyvärr =/

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Avstängd

Jag måste rekommendera Logitech G600 och om du inte behöver så mycket knappar så rekommenderar jag Logitech G700S.

Så ta en lång titt på båda och kolla vilka egenskaper som tilltalar dig mest. Logitechs software är gudalik bra.

Måste också tillägga att G600 visserligen utser sig vara en MMO-mus men jag personligen använder inte den för MMO utan mer alla spel och främst FPS.

Permalänk
Medlem

Mionixs möss är väldigt omtyckta!

Permalänk
Medlem

Jag kör på Steelseries Sensei RAW. Bra pris, bra prestanda, och kan hållas lite hur som. Lite svårt att palm:a den bara. Claw- eller nått mellanting är det jag kör på.

Permalänk
Medlem

G700S!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Enda spelmus jag använder hela tiden är Razer Naga. Kan ej spela utan det!

samma här provade Logitech G600 bara för att jag hade haft nagan i så många år men efter en månad med G600 så köpte jag nya Naga2014 med mekaniska knappar och den är helt kompromisslös passar likaväl till CS som mmo. och greppet är ett flatare clawgrip dvs avslappnat. hade jag inte köpte denna hade det lätt blivet minox naos 8200 eller Razer Taipan.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Zowie EC1

Permalänk

Det är ju väldig personligt med vilken passform man gillar bäst. Själv gillar jag ambidextrösa möss bäst. Steelseries Sensei ligger perfekt i handen för mig och är den som känns rätt för mig efter att ha provat diverse möss från Corsair, Microsoft, Logitech (MX- och G-serierna), Razer och även Zowie (AM- och EC1). Så om du har ett MediaMarkt i närheten, åk dit och provkänn hur mössen ligger i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jake Inc:

Tusen för hjälpen!
Hoppade musen denna beställning, men notera era förslag och skall läsa om dem tills nästa order om 14dagar.
ce2su: Om man inte har "claw-greppet" ska jag undvika den då? Har nått mellanting mellan platt och claw
Blev dock lite godsaker
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774683
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=775745

Mitt grepp är mer claw än platt, men visst, jag vilar ibland handflatan mot musen. Mitt tips är att om du har chansen - testa Corsair M65. Den ser lite skum ut, men kvalitetskänslan tillsammans med precisionen och det faktum att den passar mig perfa, gör att jag valde den över logitechs g500 (gamla G5?) och Razers plast.

Iom att det är mycket metall i musen - hela bottenplattan och skelettet i den, och ett tungt rullhjul - är den även med vikterna urplockade lite tyngre än många möss som är 100% plast. Det är en fördel för mig, men kanske inte för alla, värt att veta.

Stavfel ...
Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?