Konstigt ljud i headset (hörs i Skype) efter uppgradering till GTX980 GPU

Permalänk
Medlem

Konstigt ljud i headset (hörs i Skype) efter uppgradering till GTX980 GPU

Hej, jag köpte mitt MSI gtx 980 för 2 dagar sedan & testade att köra igång de i spel så som LoL (inga problem)men när ja startade upp H1Z1, Blade&Soul, Aion, Archeage lite mer grafik krävande spel etc så blev de ett litet llud i mitt headsett som min kompis hörde i skype också, så ja undra va de kan bero på de lät ungefär lågfrekvens white noise aktikt.
vet ngn va de kan bero på om kanske ljud kabeln inte sitter 100 som de ska eller, e inte s data kunnig så kan inte åtgärda problemet & jag har googlat men kmr mestadels upp saker om coilwhine vilket ja inte tror de är efetrsom de hördes genom skype till min kompis.

Rubrik förtydligad
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*

Tror du får bättre svar här i "Stationära datorer: Support och övriga trådar". Passade även på att justera rubriken enligt §3.1.
Välkommen till Sweclockers och lycka till med felsökandet
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tackar så mkt

Permalänk
Hedersmedlem

Har du jordade uttag? Har du testat koppla ditt headset direkt till moderkortet/ljudkortet?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag hade inte detta "problem" kallar vi de ^^' med mitt förra setup, ja bytte grafikkort ram & processor & mitt headsett e kopplat till modekortet =P lite skumt, ja läste på ngns forum post i ngt forum att de kunde va ngn sladd, ska stänga ner datan sen & trycka åt allt lite men ljudet e inte farligt högt alls, bara de att ja inte vill att ngt ska ta skada.