Vad i hela friden hände? [Inställningar osv. synkroniseras på 2 olika datorer /mod]

Permalänk

Vad i hela friden hände? [Inställningar osv. synkroniseras på 2 olika datorer /mod]

Köpte ny dator till sonen (Lenovo y50) och sen började mina problem. Jag kan för lite för att fatta vad som hände. Sonen ändrade bakgrundsinställningen på datorn till julrött. Helt plötsligt blev det samma på min bärbara dator. Jag reagerade inte då, trodde han ändrat till mig också... När alla spel och sparfiler var överförda flyttades datorn upp till hans rum. Helt plötsligt gick det inte att skriva något med tangentbordet. Öh? Jag har varit med om detta en gång tidigare när katten klev över tangentbordet och aktiverade tröga tangenter (höger shift 8 sek eller något). Gick ner till min dator för att googla och då funkade banne mig inte mina tangenter heller. Såg att tröga tangenter aktiverats, avaktiverade och helt plötsligt har jag inte alla bokstäver. Vissa skrivs, vissa blir automatiskt kortkommandon.
Det enda jag vet som var samma var användare, sonen fick använda min profil innan vi skulle skapa en till honom.
Dessutom installerade jag Kies på min dator för att kunna synka och överföra telefonboken mellan två mobiler.
Var i denna härva har något gått fel och vad kan jag göra åt det? Få tag på support under storhelg går ju bara inte.

Tacksam för hjälp!!!!

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Låter som att ni fortfarande är på samma microsoftkonto.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Kanske något här hjälper om det är windows8 syncen som strular:
http://www.eightforums.com/tutorials/7678-sync-your-settings-...

Permalänk
Medlem

ni är väl inloggade på samma microsoftkonto.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Tack flexm!
Och visst var vi inne på samma konto till sonens förtvivlan, för nu har jag skapat ett eget Outlook.com till honom och gjort honom till adm. Men en del spel försvann, hrm. Får jobba vidare på det. Skulle nog tagit en dag ledigt efter julen och vilat hjärnan tror jag.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

La till lite information i rubrik enligt §3.1
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...