Permalänk

Compaq mini 311 - hur formatera?

Har en Compaq mini 311 och började fundera på en sak.....man (iaf jag) fick inte med något OS på varken cd eller usb-sticka. Då är min fråga....hur formaterar man datorn?

Antar att det finns något recoveryprogram i datorn(datorn inne på service så jag kan inte kolla). Men det skulle vara jobbigt om det blir fel i windows så att man inte ens kommer förbi systemtestet eller liknande.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Brukar ligga en återställningspartition på HDDn. Annars kan man ju installera från USB, brukar jag alltid göra.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det ligger en dold partition där en backup på operativsystemet ligger. Dock lär denna försvinna om du formaterar den.
Du trycker bara F6 vid uppstart så får du välja bland backuper som du gjort alternativt väljer du återställning.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX