Permalänk
Medlem

Dubbla datorer i Node 804

Tja!
Jag funderar på om det går att bygga ihop en speldator och en hemmaserver i en Fractal Design Node 804.
Kravet inför köpet av nytt chassi är att det ska kunna husa ett mATX och ett mITX-moderkort, en normalstor STX PSU och en pico PSU.

Utrymmet för ett ytterligare mITX-moderkort bör finnas, iallafall i hårddiskkammaren, där den "fria ytan" är 260x170mm enligt FD:s supportpersonal.
Om det inte går att montera ett moderkort i den kammaren, kanske det går att montera ovanpå mitt mATX-moderkort (med ett par centimeters förskjutning), eller kommer det vara i vägen för PCI-e-platsen?

Har ni några andra idéer? Har någon av er erfarenhet av att husa två datorer i ett chassi?

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad har jag nu lyckats klämma in båda datorerna i samma chassi.
Ett mITX-moderkort i hårddiskkammaren efter lite småmodifikationer med en av ramarna som håller i hårddiskupphängningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olaus86:

För den som är intresserad har jag nu lyckats klämma in båda datorerna i samma chassi.
Ett mITX-moderkort i hårddiskkammaren efter lite småmodifikationer med en av ramarna som håller i hårddiskupphängningen.

http://i.imgur.com/nX0wTDz.jpg

Rolig idé!
Ser inte helt dumt ut heller tycker jag, bra gjort!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av olaus86:

För den som är intresserad har jag nu lyckats klämma in båda datorerna i samma chassi.
Ett mITX-moderkort i hårddiskkammaren efter lite småmodifikationer med en av ramarna som håller i hårddiskupphängningen.

http://i.imgur.com/nX0wTDz.jpg

Haha stark jobbat
Tyckte det var nog svårt att få in en dator i det där chassit.
(mATX, 6HDD, 1SSD, Corsair RM 750W)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

häftigt!

Permalänk
Medlem

Skulle det gå få fler bilder?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Det går ju även att köpa ett större chassi.... just saying

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Skulle det gå få fler bilder?:)
Inte världens bästa. Har heller inte fotat nu i efterhand.
Skickades från m.sweclockers.com

"Riktiga" sidan för moderkort, grafikkort, etc.

Serversidan, tidigare kammaren för vattenkylning, hårddiskar och nätaggregat.

Ska försöka ta nya bilder, men jag kommer inte vilka plocka isär allt, eftersom jag använde superlim för en upphängning. Väldigt amatörigt, jag vet!