Permalänk
Avstängd

Cooltek W2

Någon som vet när detta går att köpa? Är mindre än Corsair 540 Air, och inte så mainstream. Perfekt.
Hittar inte på prisjakt.

EDIT: Hittade, http://www.coolerkit.se/shop/cooltek-w2-black-4561p.html

Någon som har detta?

http://www.techpowerup.com/reviews/Cooltek/W2/1.html

Permalänk
Medlem

Oj! Har inte detta, men tackar något enormt för tipset! Letat som en galning efter ett mindre chassi som tar atx och ser snyggt ut! Det här är spot on! Fölåt för ingen info men var tvunget att få tacka för att du uppmärksammat detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns ett galleri här på sweC med det chassit, här.

Har länge funderat på ett sen jag såg det, väntar bara på att fönster versionen ska bli mer tillgänglig.

Gillar precis som du säger, att det är mindre än Air 540, vilket i mina ögon är en smart design men så är det för mycket dåliga designval, t.ex all plast och att om man inte vill köra 3.5" i botten så får man kvar ordentliga hål där.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Har beställt ett silver med fönster som jag väntar på. Tanken är att bygga vattenkylning med hjälp av arkylrör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chippen2188:

Oj! Har inte detta, men tackar något enormt för tipset! Letat som en galning efter ett mindre chassi som tar atx och ser snyggt ut! Det här är spot on! Fölåt för ingen info men var tvunget att få tacka för att du uppmärksammat detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är lugnt
Ser grymt ut..blir mitt nästa chassi

Permalänk
Medlem

Jag fick hem mitt häromdagen. Riktigt fint chassi. Nu planerar jag att sätta ihop ett vattenkylarkit.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Jag har haft en svart utan fönster i typ en vecka och har gjort ett galleri. Jag har dock problem med att lägga upp bilder, så är bara ett par stycken än så länge.

Hittills är jag nöjd, men har inte fixat till allt ännu.

Permalänk

Hur är ljudnivåerna i W2? Är bra nära på att klicka hem ett då jag inte är helt nöjd med mitt Node 304 (läcker ut en del ljud).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Hur är ljudnivåerna i W2? Är bra nära på att klicka hem ett då jag inte är helt nöjd med mitt Node 304 (läcker ut en del ljud).

Det enda jag har synpunkter på är att nätagget sitter på sidan vilket är bra för tilluften men sämre då mitt nätagg väsnas lite.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Needas:

Det enda jag har synpunkter på är att nätagget sitter på sidan vilket är bra för tilluften men sämre då mitt nätagg väsnas lite.

Mitt med, har lite coilwhine Knastrar och har sig, vilket man dock som tur är endast hör när man är nära.

Annars så skulle jag säga att den är rätt tyst. Finns en inbyggd fläktkontroll för tre fläktar som kan reglera spänningen mellan 0, 5 och 12v (tror det är 5v, men kan vara 7v).

Jag har bytt kylning till NH-D14 SE2011 för CPU, två NF-P14 i fronten, NF-S12 i utblås, och de medföljande två 140mm fläktarna har jag tejpat fast i botten (egentligen bara anpassat för 120 mm fläktar). Frontfläktarna och bakre fläkten är inkopplade i fläktkontrollern med den lägre spänningen, och bottenfläktarna är kopplade till moderkortet (med ULNA-adaptrar).

Om man tar bort frontpanelen så ser man att fronten är rätt perforerad, men frontpanelen i sig har endast en öppning nedtill. Baksidan är som vanligt väldigt perforerad. I övrigt är det endast öppet för nätagget på sidan, och botten i huvudkammaren. Jag har slängt på bitumenmattor på sidorna och fronten, vet inte om det hjälper men det skadar nog inte iaf

Permalänk

Sneglat på det chassit bra länge nu, riktigt fina chassin har dom! Nu vart jag ju sugen! Shame on you! Men som personen ovanför säger så borde det ju gå utmärkt med någon form av matta på sidopanelerna

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Jag läste recensionen på techpowerup och är inställd på köpa en. Vart finns den att handla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Jag läste recensionen på techpowerup och är inställd på köpa en. Vart finns den att handla?

coolerkit.se Snabbt och smidig fast dom skickar ifrån Danmark

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffen:

Mitt med, har lite coilwhine Knastrar och har sig, vilket man dock som tur är endast hör när man är nära.

Annars så skulle jag säga att den är rätt tyst. Finns en inbyggd fläktkontroll för tre fläktar som kan reglera spänningen mellan 0, 5 och 12v (tror det är 5v, men kan vara 7v).

Jag har bytt kylning till NH-D14 SE2011 för CPU, två NF-P14 i fronten, NF-S12 i utblås, och de medföljande två 140mm fläktarna har jag tejpat fast i botten (egentligen bara anpassat för 120 mm fläktar). Frontfläktarna och bakre fläkten är inkopplade i fläktkontrollern med den lägre spänningen, och bottenfläktarna är kopplade till moderkortet (med ULNA-adaptrar).

Om man tar bort frontpanelen så ser man att fronten är rätt perforerad, men frontpanelen i sig har endast en öppning nedtill. Baksidan är som vanligt väldigt perforerad. I övrigt är det endast öppet för nätagget på sidan, och botten i huvudkammaren. Jag har slängt på bitumenmattor på sidorna och fronten, vet inte om det hjälper men det skadar nog inte iaf

Jag bytte nätagg till ett EVGA Supernova G2 750w och herregud vilken skillnad på ljudnivån. Eftersom det agget är semipassivt så drar fläkten inte igång förrän jag pressar grafikkortet . Nu är burken knäpptyst och då har jag inte monterat mina dämpmattor än.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Skrivet av Needas:

coolerkit.se Snabbt och smidig fast dom skickar ifrån Danmark

Jo jag har kollat där men dom har inte produkten på lager tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Jo jag har kollat där men dom har inte produkten på lager tyvärr.

Finns med fönstersida i tyskland.

http://www.pc-cooling.de/Cases/Cooltek/?page=2

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk

Är det någon som har den ståendes på ett bord? hade gärna velat se hur det såg ut.

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt trevligt ut, blev själv sugen på ett nu

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Det ser riktigt trevligt ut, blev själv sugen på ett nu

Köp!

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Är det någon som har den ståendes på ett bord? hade gärna velat se hur det såg ut.

Se mitt galleri för lite bilder.

Permalänk

Ska tydligen finnas på www.coolerkit.se efter mailkontakt med dom och deras saldo på hemsidan kommer uppdateras under dagen.
Men jag beställde en idag.
Blir en liten projekt logg på den tänkte jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimMy2003:

Ska tydligen finnas på www.coolerkit.se efter mailkontakt med dom och deras saldo på hemsidan kommer uppdateras under dagen.
Men jag beställde en idag.
Blir en liten projekt logg på den tänkte jag.

Blir till att beställa här med. Grymt luftflöde i den burken med 2x140mm fronten, 2x120mm botten, 140mm bak
Vadå positivt lufttryck?

Permalänk

Så då har jag byggt klart datorn med detta chassi.
Först och främst så måste jag tacka för alla tips om vart man hittar detta underbara chassi.
Finns så mycket jag vill säga om detta chassiet om jag kan summera det i ett ord skulle det vara "världsklass"
Kvaliten skulle jag vilja säga är jämnförbar med lianli chassin. Bästa chassiet jag ägt.

Kan posta bilder om någon är intresserad har inte batteri för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Så då har jag byggt klart datorn med detta chassi.
Först och främst så måste jag tacka för alla tips om vart man hittar detta underbara chassi.
Finns så mycket jag vill säga om detta chassiet om jag kan summera det i ett ord skulle det vara "världsklass"
Kvaliten skulle jag vilja säga är jämnförbar med lianli chassin. Bästa chassiet jag ägt.

Kan posta bilder om någon är intresserad har inte batteri för tillfället.

Vad stoppade du för komponenter i den?

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Skrivet av Needas:

Vad stoppade du för komponenter i den?

intel i5 4690k @ 4.6ghz
msi z97 gaming 5 atx
msi gtx 970
Corsair dd3 8gb lp white
Corsair Rm 1000w
Antec 1220
Samsung evo 840 500gb ssd
Samsung 830 128 gb ssd

Du vet vanliga standard saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

intel i5 4690k @ 4.6ghz
msi z97 gaming 5 atx
msi gtx 970
Corsair dd3 8gb lp white
Corsair Rm 1000w
Antec 1220
Samsung evo 840 500gb ssd
Samsung 830 128 gb ssd

Du vet vanliga standard saker.

Hur upplevde du platsen efter nätaggregatet? Tycker du 180mm är för stort? Själv letar jag efter 150-160mm storlek för att få lite större utrymme.

Permalänk

Det blir lite krampigt efter nätagget men inget överdrivet jag använder hårddiskburen för ssd där jgag kopplat 3 st diskar tot (2ssd 1st 2.5tum mekanisk. Corsair kablarna som är flat är riktigt hårda att böja osv men överlag ingen fara på den sidan imo Jag är riktigt impad faxtiskt över detta chassi. Ska nog köra en pushnpull på 240m radiatorn i botten .

Flaktarna som kom med chassiet är faktiskt riktigt högklass på med 15.8 db tror jag dom speca.

Känns riktigt skönt att ha full atx på ett chassi som är standard matx storlek tycker jag. Skall lätt go sli senare i framtiden med detta chassi.

High
28c idle temp
75c med oc i occt efter 1tim med fläktarna på high

Low
31c idle temp
81c oc load i occt efter 1 tim med fläktarna på low

Chassiet är helt ljudlös på low imo.
På high hör jag mina Corsair SP quiet edition det är det enda som låter.

Så skall byta ut dom.
Någon som har tips på tysta 120mm fläktar som passar tempa på svart rött och vitt?

Permalänk