trådlösa lurar, vilka rekommenderas?

Permalänk
Medlem

trådlösa lurar, vilka rekommenderas?

Tänkte kolla om någon har tips på trådlösa hörlurar? Tänker använda dom till min mobiltelefon för det mesta.

Jag har letat som en tok men är fortfarande inte säker på något köp. Än sålänge har Jabra Revo lockat mest. Söker bra kvalitet och ljud.
Min enda tanke kring kåpor är hur det fungerar med vädret som ska komma nu under hösten och vintern? Behöver man oroa sig för att dom ska gå sönder lättare än in-ear?

Prisklass tänker jag mig 0-1700 kr
Alla tips är välkomna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Vilken typ av hörlurar söker du? In-ear, over-ear, on-ear mm.?

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av djiviak:

Vilken typ av hörlurar söker du? In-ear, over-ear, on-ear mm.?

Söker alla typer. Vill gärna att dom ska klara av lite dåligare väder om det är over-ear eller on-ear. Som sagt är skeptisk till om dom klarar lite regn osv. Vill väldigt gärna ha Jabra Revo men vet inte om dom håller. Annars bra ljud och passform.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NYYankee:

Söker alla typer. Vill gärna att dom ska klara av lite dåligare väder om det är over-ear eller on-ear. Som sagt är skeptisk till om dom klarar lite regn osv. Vill väldigt gärna ha Jabra Revo men vet inte om dom håller. Annars bra ljud och passform.

Skickades från m.sweclockers.com

jag har jabra revo (trådad) använder dem i ur o skur. funkar prima. MEN du kan få mycket bättre ljudkvalitet för samma peng. iallafall för den pengen de trådlösa kostar. Det är otroligt överdriven bas och jag använder en equalizer för att sänka basen o höja diskanten.
Så jag rekommenderar dig att leta åt annat håll om du vill ha bättre ljudkvalitet.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Jaybird Bluebuds X Sport är riktigt grymma in-ear lurar med både bra ljud och passform. Starkt pris och säljs typ inte i Sverige.. http://www.amazon.com/gp/product/B00B6ZGSVI/ref=as_li_qf_sp_a...

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av djiviak:

Jaybird Bluebuds X Sport är riktigt grymma in-ear lurar med både bra ljud och passform. Starkt pris och säljs typ inte i Sverige.. http://www.amazon.com/gp/product/B00B6ZGSVI/ref=as_li_qf_sp_a...

Ser ut som, och har samma pris som, vanliga Bluebuds X, som säljs på många ställen i Sverige. Jag gissar på att det är exakt samma.

Jag har själv ett par Bluebuds X och har inte fått dem att sitta perfekt ännu. Har inte testat alla kombinationer ännu, men de vill inte sitta kvar i öronen, utan glider alltid ut lite lite så att basen försvinner och utomstående ljud tränger in. Däremot är det inget fel på ljudkvalitén (för det priset, kom ihåg att bara BT-funktion ökar priset med ett antal hundralappar)

Jag själv är helt klar med allt vad in-ear heter och ska försöka köpa ett par sport-bt on-ear lurar när ekonomin tillåter.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

http://www.earin.com/
https://www.facebook.com/earinwireless?fref=ts&filter=3

Dessa kan kanske vara något när dom kommer. Jag har funderat på att skaffa mig ett par.
Kickstarter:n är över, men övriga pre-orders kommer tydligen öppnas upp senare i år om jag fattat det hela rätt.

Kanske inte något som är för dig eftersom du vill ha nya nu.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag har själv ett par Bluebuds X och har inte fått dem att sitta perfekt ännu. Har inte testat alla kombinationer ännu, men de vill inte sitta kvar i öronen, utan glider alltid ut lite lite så att basen försvinner och utomstående ljud tränger in.

Känner igen problemet, det var ett helsike att få dem att sitta bra i början. Utöver optimal storlek på "vingarna" behövs ju också en viss teknik för att få dem att sitta när man lägger dem i öronen. Speciellt vänstra örat tog länge innan jag fick rätt vinkel på vingen, isolationen är fortfarande inte riktigt lika bra som på högra sidan men inte så att det stör.