Permalänk

Musikdator i en Streacom F1C Evo

Jag blev inte riktigt nöjd med mitt förra bygge då chassit var någorlunda stort på min custom made workstation, brädan som chassit ligger på lutade nedåt pga vikten. Dessutom tyckte jag att chassit var lite för stort så ett nytt projekt var givet. Bilder på bygget finns här.

Musikdator i en Streacom F1C Evo

Permalänk
Inaktiv

Hur är Komplete Audio 6 jämfört mot Fast Track?

Permalänk
Skrivet av Zalice:

Hur är Komplete Audio 6 jämfört mot Fast Track?

På pappret ser Komplete Audio 6 kanske lite bättre ut, vilket det också är när det väl levererar. Jag kan inte påstå att något kort är tekniskt bättre än det ena eller det andra men jag kan ju uttala mig om användarupplevelsen.

M-audios mjukvaror har för mig fungerat felfritt, det handlar om referenser och jag har bara varit nöjd. Kan dessvärre inte säga samma sak om Komplete's fall, det är rena h*lvetet man går igenom även om de kanske gör de snyggaste modulerna. Nej, det var första och sista gången jag vill ha något med dem att göra och om man ska lita på internet så delar många samma åsikt.

Sitter just nu istället med Steinberg UR22 vilket är mitt bästa köp hittills så det kortet rekommenderar jag starkt!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt stilrent ut! Bra moddat!

5/5p

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crozzfajor:

På pappret ser Komplete Audio 6 kanske lite bättre ut, vilket det också är när det väl levererar. Jag kan inte påstå att något kort är tekniskt bättre än det ena eller det andra men jag kan ju uttala mig om användarupplevelsen.

M-audios mjukvaror har för mig fungerat felfritt, det handlar om referenser och jag har bara varit nöjd. Kan dessvärre inte säga samma sak om Komplete's fall, det är rena h*lvetet man går igenom även om de kanske gör de snyggaste modulerna. Nej, det var första och sista gången jag vill ha något med dem att göra och om man ska lita på internet så delar många samma åsikt.

Sitter just nu istället med Steinberg UR22 vilket är mitt bästa köp hittills så det kortet rekommenderar jag starkt!

Jag har ganska mycket problem med mitt Fast Track Pro, drivrutinerna bara lägger av ibland och jag får inget ljud. Måste i så fall dra ut USB-sladden till ljudkortet och starta om alla program som har med ljud att göra. Bör leta efter ett nytt kort som motsvarar Fast Track Pro.

Permalänk
Skrivet av Scerio:

Ser riktigt stilrent ut! Bra moddat!

5/5p

Man tackar och bockar! )

Skrivet av Zalice:

Jag har ganska mycket problem med mitt Fast Track Pro, drivrutinerna bara lägger av ibland och jag får inget ljud. Måste i så fall dra ut USB-sladden till ljudkortet och starta om alla program som har med ljud att göra. Bör leta efter ett nytt kort som motsvarar Fast Track Pro.

Jag beklagar, det är fruktansvärt trist scenario vilket är samma problem som jag har med Komplete Audio. Att behöva koppla in och ut på det viset är oacceptabelt. Kika på Steinbergs kort, de kan ljud och kostar inte skjortan.

Permalänk
Medlem

De där dammfilret är kanon, har ett på servern. Måste också göra något åt kylningen i min htpc. Orginalkylaren låter för mycket och den går varm.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

De där dammfilret är kanon, har ett på servern. Måste också göra något åt kylningen i min htpc. Orginalkylaren låter för mycket och den går varm.

Kanon är ett bra ord! Så mycket värde man får för en sådan billig produkt, att jag fick med en godisstång av Maxfps gjorde inte saken värre! )

Permalänk
Skrivet av jocke92:

De där dammfilret är kanon, har ett på servern. Måste också göra något åt kylningen i min htpc. Orginalkylaren låter för mycket och den går varm.

Skrivet av Crozzfajor:

Kanon är ett bra ord! Så mycket värde man får för en sådan billig produkt, att jag fick med en godisstång av Maxfps gjorde inte saken värre! )

Vad är det för dammfilter ni talar om? Länk till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_beast*:

Vad är det för dammfilter ni talar om? Länk till den?

Ser ut att vara dessa: http://www.maxfps.se/demciflex

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_beast*:

Vad är det för dammfilter ni talar om? Länk till den?

http://www.maxfps.se/demciflex
http://www.demcifilter.com/

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Kanske jag som är blind/dum men vart satte du scythe-fläkten?

Permalänk
Skrivet av LINKH:

Snyggt bygge! Kanske jag som är blind/dum men vart satte du scythe-fläkten?

Ursäkta för ett sent svar! Jag satte aldrig dit den då värme aldrig blev ett problem! )