Permalänk

Cherry.

Hallå!

Avslutar min sommar med ett minimalistiskt och nätt litet bygge jag nyss har blivit klar med!

Låt mig introducera Cherry!
_______________________________________________________

- Intel i5 4690K
- Asus GeForce GTX 760 DirectCU II OC
- Corsair AX760
- Corsair Vengeance LP 8GB
- Samsung 840 EVO 250GB
- Asus H97I-PLUS mITX
- Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12
- Noctua NH-L12
- Jonsbo/Cooltek U2R
_______________________________________________________

Detta var ett väldigt roligt bygge men samtidigt väldigt frustrerande eftersom det var extremt tight inuti chassit! Jag kan verkligen rekommendera folk att köpa sig ett Jonsbo/Cooltek U1, U2 eller U3. Men det gäller att veta vad man håller på med.

Om ni vill läsa lite om chassit så tycker jag att ni kollar in min vänJohans hemsida, Minimalistic PC's, där han har skrivit en väldigt bra recension

http://www.minimalisticpc.com/reviews/cases/jonsbo-u2/

Besök galleriet här

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Snyggt! Inget tjafs, inget trams.. bara snyggt och prydligt. Helt rätt!

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Permalänk
Medlem

Fy fasen vad snyggt det är!
Riktigt bra jobbat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Fy fasen vad snyggt det är!
Riktigt bra jobbat

Skrivet av sander00se:

Mycket snyggt!

Skrivet av rmd:

Snyggt! Inget tjafs, inget trams.. bara snyggt och prydligt. Helt rätt!

Skrivet av andreasa64:

Riktigt snyggt bygge!!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket allihopa!

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Keep on Rohlin grabben! Mvh Swerigs punmaster.

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Keep on Rohlin grabben! Mvh Swerigs punmaster.

Hihi, tack Martin ^^

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk

Riktigt snyggt! Är själv mini-ITX fantast och tycker du gjort kabeldragningen riktigt bra!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3.4 GHz | Asus R9 280x Direct CU II Top | Asus P8H77-I mITX | Corsair CX 600M 80+ | A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB + 840 EVO Basic 250GB + 1 TB WD | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Node 304

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av TheBaldEagle:

Riktigt snyggt! Är själv mini-ITX fantast och tycker du gjort kabeldragningen riktigt bra!

Tack! Jag var lite orolig över hur kabeldragningen skulle bli innan jag startade bygget men det blev hyfsat bra faktiskt. Funderar på att sleeva och korta ner men det är så jävla tight i chassit så vi får se. Det är en riktig pina.

En sak att nämna är att "standoffen" till moderkortet är typ 2 cm höga. Det underlättar extremt mycket då man kan dra kablar bakom moderkortet

Skrivet av DDemis:

Tackar!

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Tack! Jag var lite orolig över hur kabeldragningen skulle bli innan jag startade bygget men det blev hyfsat bra faktiskt. Funderar på att sleeva och korta ner men det är så jävla tight i chassit så vi får se. Det är en riktig pina.

En sak att nämna är att "standoffen" till moderkortet är typ 2 cm höga. Det underlättar extremt mycket då man kan dra kablar bakom moderkortet

Tackar!

Riktigt ballt bygge. Väldigt annorlunda mot man vanligtvis ser

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Hallå!

Avslutar min sommar med ett minimalistiskt och nätt litet bygge jag nyss har blivit klar med!

Låt mig introducera Cherry!
_______________________________________________________

- Intel i5 4670K
- Asus GeForce GTX 760 DirectCU II OC
- Corsair AX760
- Corsair Vengeance LP 8GB
- Samsung 840 EVO 250GB
- Asus H97I-PLUS mITX
- Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12
- Noctua NH-L12
- Jonsbo/Cooltek U2R
_______________________________________________________

Detta var ett väldigt roligt bygge men samtidigt väldigt frustrerande eftersom det var extremt tight inuti chassit! Jag kan verkligen rekommendera folk att köpa sig ett Jonsbo/Cooltek U1, U2 eller U3. Men det gäller att veta vad man håller på med.

Om ni vill läsa lite om chassit så tycker jag att ni kollar in min kompis Johan's hemsida, Minimalistic PC's, där han har skrivit en väldigt bra recension

http://www.minimalisticpc.com/reviews/cases/jonsbo-u2/

Cherry.

Dold text

Jäklar va fint, men det finns en nagel i ögat. Grafikkortet, det saknas en backplate. Den där nakna PCB´n är verkligen inte snygg.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett jonsbo V3+ med en 4790K, 16GB RAM, Intel 530 256GB SSD och ett 650ti istället.
Funderade på ett U2 eller U3, men det fick bli detta. Jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Fyra stora tummar upp, litet och sött som få!

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fint! 5/5 toast

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Solklar femma! Riktigt snygg installation i ett riktigt snyggt chassi. Otroligt hög WAF på den burken -- får bli en sådan om tjejen vill ha en ny dator någon gång.

Var köpte du den? Hittar ingen försäljare av annat än svarta och vita versionerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ASUS Nordic

Riktigt snyggt! La upp en länk här: https://www.facebook.com/rognordic

Permalänk
Medlem

Älskar denna typ av byggen! Detta är inte något overkill mod eller vattenkylning i hela systemet, riktigt stilrent!
Solklar 5a! inget snack om saken!

Visa signatur

MSI Z87-G45 GAMING - Intel I7 4790K - Corsair Vengeance 16GB (2x8) - Corsair H60 - MSI GTX GeForce 980 Gaming 4 - Samsung 840 EVO 120 + Samsung 840 EVO 250) - WD 500 Gb - Seasonic X-Series 1050w '80 Plus Gold' - NZXT H440.

Permalänk
Medlem

Älskar bygget, har du någon dokumentation från när du färgade om den? Lite intresserad av vad du gjorde..!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Älskar fläktarna, ger mig en typ stridsflygs-look. Diggar bygget skarpt, 5/5!

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Riktigt ballt bygge. Väldigt annorlunda mot man vanligtvis ser

Jo det var lite det jag var ute efter. Varför vara mainstream liksom?

Skrivet av Lifooz:
Dold text

Jäklar va fint, men det finns en nagel i ögat. Grafikkortet, det saknas en backplate. Den där nakna PCB´n är verkligen inte snygg.

Tack! Mjo, vi får se om jag gör något åt saken

Skrivet av Motherofgod:

Själv har jag ett jonsbo V3+ med en 4790K, 16GB RAM, Intel 530 256GB SSD och ett 650ti istället.
Funderade på ett U2 eller U3, men det fick bli detta. Jag är nöjd

http://i58.tinypic.com/xlyqrr.jpg

http://i62.tinypic.com/33mvk2s.jpg

http://i61.tinypic.com/5pnbiv.jpg

Ruggigt snyggt chassi det med

Skrivet av willeykk:

Fyra stora tummar upp, litet och sött som få!

Tack ^^

Skrivet av sack:

Riktigt fint! 5/5 toast

Man tackar

Skrivet av patient67:

Solklar femma! Riktigt snygg installation i ett riktigt snyggt chassi. Otroligt hög WAF på den burken -- får bli en sådan om tjejen vill ha en ny dator någon gång.

Var köpte du den? Hittar ingen försäljare av annat än svarta och vita versionerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket! Det var svårt att hitta denna, tro mig. Hittade den tillslut på ebay! Tog endast 8 dagar att få hem den till Sverige också!

Här har du en länk --> http://www.ebay.com/itm/321344451231?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Skrivet av kinc:

Riktigt snyggt! La upp en länk här: https://www.facebook.com/rognordic

Jo jag såg det, tack så hemskt mycket! Så himla kul att få positiv feedback!

Skrivet av Hiorth.:

Älskar denna typ av byggen! Detta är inte något overkill mod eller vattenkylning i hela systemet, riktigt stilrent!
Solklar 5a! inget snack om saken!

Kände verkligen för ett minimalistiskt bygge och jag lyckades ganska bra tycker jag Det måste inte vara overkill för att vara snyggt.

Skrivet av devhdc:

Älskar bygget, har du någon dokumentation från när du färgade om den? Lite intresserad av vad du gjorde..!

Färgade den inte. Den finns att köpa röd!

http://www.ebay.com/itm/321344451231?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Älskar fläktarna, ger mig en typ stridsflygs-look. Diggar bygget skarpt, 5/5!

Tack! Är förälskad i Prolimatech USV 12

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert chassi och bygge!!

Permalänk
Medlem

Länk till din bakrunds bild?

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB

Permalänk
Skrivet av Nippee:

Länk till din bakrunds bild?

https://www.google.se/search?safe=off&tbm=isch&tbs=simg:CAQSZRpjCxCo1NgEGgIIAQwLELCMpwgaPAo6CAISFModoQ_16D7ofvA-OE8MJmw-9H6URGiC_1H1Epl7hzSOx6owiJcLtWymP5TcjcONpQR6lv4TsiagwLEI6u_1ggaCgoICAESBFAOgqIM&sa=X&ei=6ok5VOfJJ4G3PJKBgaAK&ved=0CB4Q2A4oAQ&biw=1920&bih=955

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk

Snyggt!

..och tangentbordet heter?

Permalänk
Skrivet av Kronärtskocka:

Snyggt!

..och tangentbordet heter?

Ducky Mini! (Den gamla modellen, inte den nya 2014 med ny design)

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Prolimatechs fläktar är föööör tjusiga.. Måste nog införskaffa mig några.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Prolimatechs fläktar är föööör tjusiga.. Måste nog införskaffa mig några.

Eeeh.. Ja det måste du! Annars blir jag arg på dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk

Älskar små kompakta system. Väldigt tjusigt! Imponerande hur du lyckats få det att se luftigt ut i ett så litet chassi, man kan ju knappt se kablar osv!

Skickades från m.sweclockers.com