Starta minecraft server

Permalänk
Medlem

Starta minecraft server

Tja, jag har tänkt starta en minecraft server ett tag och efter lite research ska man tydligen öppna en port till routern för att andra ska kunna joina. Det jag undrar är vilka konsekvenser det här medför. Är inte så insatt i routrar och portar etc.

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

du kan ju prova med hamachi

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Inga större konsekvenser som du behöver oroa dig över.. (om du nu inte har tänkt bli utsatt för en sofistikerad hacker attack. men då gör det ingen större skillnad om du har öppnat port 25565 eller inte..)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Bara du håller dig långt borta från Hamachi så kommer allt fungera problemfritt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Du kan ju stänga porten när servern inte är igång. Annars är det bara att köra på.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

Så länge du bara öppnar port 25565 som är minecraft-porten så försämras inte din säkerhet. Om du däremot också öppnar andra portar så kan däremot hackers ta sig in via dem, om du råkar öppna en port som används av Windows.

Permalänk
Medlem

Tipsar om att du kan googla vilken router du har och dylikt idéerna står du själv för

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Du behöver absolut inte vara orolig, Konsekvensen i ditt fall blir troligen att du blir galen innan du kommer på hur du gör, men har du tur har du en smidig router som man kan öppna portar på med några musklick.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Ok tack för alla svar, då vet jag att jag inte har något att vara orolig över

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.