Råd och tips för WoT-nybörjaren

Permalänk
Medlem

Råd och tips för WoT-nybörjaren

Har börjat lira lite WoT sedan ett par veckor tillbaka och åker på hyfsat mycket stryk mest hela tiden. Är för närvarande tier 4 och satsar på att få en KV-1 närmast. Tycker det går långsamt att levla (trots premium) och att det särskilt är svårt att försöka skada folk som har högre tiers än mig (hamnar oftast i matcher där majoriteten är 1-2 tiers ovanför mig). Det tar rätt många skott innan jag lyckas skjuta sönder en tank och då har denna oftast fått in ett antal träffar på mig också.

- Vad för extra tillbehör ska man satsa på?
- Hur levlar man effektivast?
- Hur spelar man optimalt? Vad för strategi ska man sikta på?
- Vilka tanks är bra att satsa på?

Alla tips och råd som ni kan ge till en nybörjare uppskattas varmt.

Permalänk
Medlem

Vad för extra tillbehör?
Inga. I varje fall inte förrän man kommit upp i lite högre tier eller förrän man hittat en tank som man trivs mycket med och vill satsa mycket credits på. Shell rammer kommer inte göra skillnad när man ändå laddar om på en sekund.
Gällande moduler så är det oftast kanonen med mest dmg och pen man försöker låsa upp först. Ska man hårddra det så är tanks endast rullande kanoner.

Hur levlar man effektivast?
Genom att vinna och göra skada. Du vinner genom att spela i ett lag och du gör skada genom att penetrera. Man vinner genom att eftersträva att så många som möjligt på ens eget lag överlever och man penetrerar genom att träffa motståndartanken där den träffas skall.

Hur spelar man optimalt? Vad för strategi ska man sikta på?
Att vinna genom att så många som möjligt på ens lag överlever är en jättebra strategi. Beroende på ens roll så uppnår man detta på lite olika sätt. Iom flera olika kartor, spelvarianter och tanks så är det lite långt att gå igenom det mesta men gör som så att när du kört en karta och mött den och den tanken så slår du upp kartan och tanksen för att lära dig mer om dem till nästa gång.
En liten utdaterad genomgång av kartor finnes här och allmänna tips här och här. Någon genomgående guide för enskilda tanks har jag inte funnit än men det är bara att googlat.

Vilka tanks är bra att satsa på?
De tanks du tycker är roliga. Inga andra duger. Om du tycker att M7 och B1 är toppen, so be it. Annars ska du satsa på hög win%-tanks typ SU-26, M48A1, T-50-2, T110E5 och så vidare.
Ta en titt t.ex. här.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

- Vad för extra tillbehör ska man satsa på?

På lägre tiers är det slöseri att införskaffa extra utrustning som rammer/vent etc, de börjar bli värda att skaffa runt tier 7 skulle jag säga, men det är såklart upp till var och en. som equipment är ju repairkit/medkit/brandsläckare standard på de flesta tanks och kan öka överlevnaden en aning.

- Hur levlar man effektivast?

Effektivaste sättet är att skaffa en tier 8 guldtank som man sen konverterar xp:n från till free xp, det är så de flesta spelarna gör som man ser med de nya toptanksen dagen efter att de släpts. Det är dock ett dyrt alternativ och inget som jag gjort själv.

- Hur spelar man optimalt? Vad för strategi ska man sikta på?

Det optimala är att fylla sin roll och göra så att teamet vinner sin match, en vinst ger vanligen bättre xp än en förlust. I grunden skulle jag säga att det innebär något liknande det här:

Som light/medium se till att flanka/scouta fienden för arty/heavies. Som heavy se till att dra till dig uppmärksamheten så att dina lättare teammedlemmar kan få in några skott och kan röra sig utan att de dör direkt(du har mycket mer armor/hp än dem, använd det), samt gör så mycket skada som möjligt under tiden. Arty, håll dig på säkert avstånd från fienden, håll koll dig nära majoriteten av ditt team så du lättare kan få support och gör så mycket skada som möjligt på fienden(dvs. rulla inte ut på den oförsvarade flanken för att sen klaga på teamet för att de inte försvarade dig).

Sen beror det på typ av tank och vilken spelstil man har men det är lite riktlinjer iaf.

- Vilka tanks är bra att satsa på?

Över lag anser jag att vagnarna är förvånansvärt balanserade, varje tank har sina för och nackdelar (iaf. om man kommer upp till tier 5+) så det beror helt på spelsätt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det börjar bli värt att skaffa equip vid runt tier 5 annars, men det beror ju helt på hur mycket tid man är villig att investera i varje tank. Har man en premium tank på sidan om ska credits inte direkt vara något större problem.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Camonet kan vara värt att skaffa, ligger ju endast på 50K just nu! Kan flytta mellan olika tanks med, så värd investering

Lite andra allmäna tips;
- Skjut tyska tanks på underplåten om du kan, det är en s.k. Weak-spot
- Alla små hål du ser på tanks framsida (för t.ex. Maskingevär eller där föraren tittar ut) har sämre pansar. Träffa dem om du kan!
- Använd skydd! Desto mer du täcker upp av din tank, desto bättre,
- Krama husen om fienden har artilleri. Om dom spawnar på B7 kan du anta att arty står i närheten av spawnet.
- "Peekaboo" (vet ej hur det fungerar med Heavys, spelar bara light/med/td) men efter du har skjutit och du laddar om, rör dig in bakom skydd OM dom har sett dig och skjuter emot dig. Stanna och skjut annars, då du offrar träffsäkerhet med peekaboo.
- Om fienden har dålig position, står t.ex. ute på en gata, skjut av larvbanden!
- Om du kör med intelligenta light tanks (dvs de står långt fram i buskar och hittar fienden åt er), åk inte nära LT'n och skjut. När du skjuter nullifieras alla buskar inom 15m, och därmed kommer lighten bli sedd och ihjälskjuten!

Edit2:
- När du dör i en match, ta "Return to garage" och spela med en annan tank!
- I "Depot" kan du sälja gamla delar till tanks. Finns en hel del pengar att hämta när man glömmer bort det!

Wtty -> arty
Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

- Om du kör med intelligenta light tanks (dvs de står långt fram i buskar och hittar fienden åt er), åk inte nära LT'n och skjut. När du skjuter nullifieras alla buskar inom 15m, och därmed kommer lighten bli sedd och ihjälskjuten!

Tror inte det stämmer, det är förvisso ingen bra idé att åka fram och dra uppmärksamheten till ett ställe nära light tanken så att den kan bli träffad av misstag, men buskarnas cammo-bonus försvinner av vad jag vet bara för tanken som skjutit och inte andra tanks.

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

Tror inte det stämmer, det är förvisso ingen bra idé att åka fram och dra uppmärksamheten till ett ställe nära light tanken så att den kan bli träffad av misstag, men buskarnas cammo-bonus försvinner av vad jag vet bara för tanken som skjutit och inte andra tanks.

Hm, kan mycket väl vara så!
Såg förresten att 30% av camo-värdet på buskar inom 15m försvinner!

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

Det är väldigt viktigt att sikta på rätt ställen!

Några "weakspots" har redan nämnts, och här kommer en till. Många tanks har en lucka uppe på tornet, skjut där så gör du dessutom ofta skada på dess crew.

Något jag har funderat över på sista tiden är dock: Gör man olika mycket skada om man skjuter i tornet vs kroppen, från sidan vs framifrån? Var ska man sikta för att göra mycket skada?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Det är väldigt viktigt att sikta på rätt ställen!

Några "weakspots" har redan nämnts, och här kommer en till. Många tanks har en lucka uppe på tornet, skjut där så gör du dessutom ofta skada på dess crew.

Något jag har funderat över på sista tiden är dock: Gör man olika mycket skada om man skjuter i tornet vs kroppen, från sidan vs framifrån? Var ska man sikta för att göra mycket skada?

Du gör exakt lika mycket damage så länge du penetrerar med en vanlig ap shell. Damage som visas på kanonerna är AVERAGE och därför kan det hända att man gör mindre skada, och ibland mer. Det mest optimala stället att sikta för är där motståndarens "ammo rack" sitter, men det är svårt i praktiken.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Detalj, efter vad laterpowni sa tidigare: Köp camonät, kikare och verktygslådan tidigt och de/mounta dem på de tanks du ska slåss med, det sparar dig några credits i början och ger en liten boost för en relativt allt mindre slant ju fler tanks du växlar emellan. Köp dem nu när de är billigare, gärna två set när du sen får råd.

Litet tips2: När motståndarna cappar och allt hänger på det enda skottet man hinner få in, ladda en HE. Du kommer kanske inte skada tanken men du kommer att resetta alt ta bort en del av cappen bara du träffar någonstans på tanken. T.o.m. splashen från HE biter av en del av cappen ibland.
3: Och när en cap i egen bas sätter igång så ska du inte få panik och blint rusa hem, en cap tar ofta lång tid och du bör hinna om du inte befinner dig i en B1a i mitten av El Halluf.
4: Och på banor där man endast har en cap att slåss om så är det sällan värt att rusa till cappen direkt. Vissa gånger lyckas det men oftast är det mer värt att skydda flanken och artilleriet tills man bimerat motståndarna.
5: repair kit, repair skill och verktygslådan är väldigt ofta användbara. T.o.m. användbara på arty och TD som annars inte är tänkta att vara i direkt konfrontation. Alla tycker om repairs. Repairs e bra. Mmmm.. repairs.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det släpptes just en bra länk på deras hemsida, sådant är bra att hålla ögonen öppna för. Video Explaining Mechanics: Armor Penetration http://worldoftanks.eu/news/4530-explaining-mechanics-armor-p...
Något de flesta redan bör ha koll på men troligen inte nya spelare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

- Vad för extra tillbehör ska man satsa på?

Gun rammer först
Gun Laying Drive se'n
Ventialtion (kör jag)

- Hur levlar man effektivast?

Köp en T34/T-59/Löwe för att få credits.
Vanliga tanks, var lite feg alt. scouta.

- Hur spelar man optimalt? Vad för strategi ska man sikta på?

Lär dig banorna. Spela med en kompis/clan.

- Vilka tanks är bra att satsa på?

Ska du köra till Tier10 ska du lägga ner allt utom amerikanska trädet. Deras heavy och TDs är överlägsna. Glöm allt annat, förutom om du kör medium, då är Bat.chat bra.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Standardtillbehören för de flesta vagnarna som kan ha dem är rammer, ventilation och stab. Coated är givetvis standard på t ex batchat eller 13 90 etc. Trust me on that one, och skippa din gun laying drive, såvida du inte spelar typ TD.

Resterande allmänna råd får du lära dig under vägens gång, precis som alla andra. Det brukar bli bäst då.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Heavys kör jag rammer, vent, gunlaying.
Mediums kör jag rammer, vent, stabilizer.
TDs kör jag rammer, vent, bioculars (gunlaying behövs sällan).
Arty kör jag rammer, gunlaying, camo-net.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är de där lättare, snabbskjutande kanonerna fullkomligt värdelösa? :-/ Jag har inte varit i närheten av att döda någon med dem (kör tier I och II-tanks ff, har precis börjat spela), men jag måste skaffa exp med just en sån om jag ska få en tysk medium tank som jag har ögonen på.. segt.

Permalänk
Medlem

Du har förmodligen för lite skill på din crew för att träffa med dem flesta skotten.
Ifall du skulle träffa med alla dina skott skulle det vara en annan femma...

Permalänk
Medlem

Hm, men det borde ju vara samma för alla på Tier I och II, ens crew ligger obetydligt över 50% typ.. men en del verkar gilla såna där tanks, eller så ser det bara ut så för att man hela tiden möter nytt folk.

Permalänk

PHJ har man en crew på 100% så skjuter dom avsevärt mycket bättre än på typ 55% eller så, och dom vapnen skjuter ganska hårt om dom träffar alla skott

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Okej, okej, jag tror er.. Aja, om jag får för mig att köpa guld så jag kan skaffa 100% crew (så funkar det väl) så får jag väl ta en ny titt på de här tanksen..

Permalänk
Medlem

Du kan köpa upp dem till 75% för credits

Permalänk
Medlem

Blev äntligen klar med tutorialen och fick min premium tank, M3 Stuart med 100% crew..! Men några frågor:

Jag valde Sixth Sense på min Commander, den skillen avslöjar tydligen när man blir upptäckt av fienden - men var syns det meddelandet? Jag märkte inte av något speciellt när jag spelade med den. Nu är skillen bara på några % än, är det som gör det? Minns inte om det var en Perk eller Skill.

Sen undrade jag över camoflage-nät som en del rejvar om, var och när kan man köpa såna? Jag har bara Tier III-tanks än så länge, och det kanske inte är värt det ännu (om det öht går), men det vore trevligt att veta var man hittar dem iaf. :> Bland de vanliga tillbehören (first aid kit osv) finns de ju inte..

Det finns ju en Camoflage-skill också, som vilken position som helst verkar kunna lära sig. Spelar det någon roll vilken man väljer?

Hehe, många frågor blir det..

EDIT: Aaa, fuck, läste nu att ens Camo % är ett medelvärde av alla crew-medlemmars Camo-skill. Aja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Hehe, många frågor blir det..

Ja, Sixth Sense är en perk och blir aktiv först när den når 100%. Den blir då tydligt aktiverad, från daskigt mörk till lysande. I själva matchen när du blir upptäckt så kommer det dröja tre sekunder innan en mycket tydlig lampa tänds ovanför ditt hårkors, oavsett vilken view du har. Den går inte att missa. De finns dock dem som gör den än tydligare med mycket ljud och grafik men enligt mig är det onödigt och tar bort fokus från annat.

Camouflagenät kan man alltid köpa till varje tank. De kostar mellan 50 och 100 k, har jag för mig. Vänta tills det är halva pris på equipments så blir det mycket billigare och du kan köpa in för flera tanks åt gången om du har råd. Gör likadant med consumables, köp när det är halva pris, som nu exempelvis. Jag har nyligen laddat med 100 repair kits och lite annat.
Varför spelare vurmar över camouflagenät skulle jag vilja veta. Ok att +25% är mycket men det är inte ofta man får chansen att stå still tillräckligt länge. TDs och low tier arty har mest nytta av nätet.
Equipments hittas under consumables i shoppen där man kan köpa tanks och moduler och allt annat.

Camouflageskillen är högt rekommenderat på vissa tanks och inte alls rekommenderat på andra tanks. Repairs brukar nog vara mycket vanligare att man tar. Det är mest TDs, lights och low tier arty som har nytta av camouflageskillen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag valde Sixth Sense på min Commander, den skillen avslöjar tydligen när man blir upptäckt av fienden - men var syns det meddelandet? Jag märkte inte av något speciellt när jag spelade med den. Nu är skillen bara på några % än, är det som gör det? Minns inte om det var en Perk eller Skill.

Sixth sense är en perk, så den blir inte "aktiv" förrän du nått 100%. Tre sekunder efter du blivit upptäcks tänds en glödlampa ovanför sikte. Denna släcks efter några sekunder oavsett ifall fienden fortfarande kan se dig eller inte. Som sagt, du måste först få 100% innan en perk börjar fungera.
Själv brukar jag välja en skill först, då den fungerar redan från 1%. Sedan när skillen uppnått 100% och du även börjat få ett antal procent på nästa förmåga brukar jag (eventuellt) konvertera skillen till en perk. Om du inte vill använda guld, så får du tillbaka 90% av det du tjäna ihop, se här.

Skrivet av PHJ:

Sen undrade jag över camoflage-nät som en del rejvar om, var och när kan man köpa såna? Jag har bara Tier III-tanks än så länge, och det kanske inte är värt det ännu (om det öht går), men det vore trevligt att veta var man hittar dem iaf. :> Bland de vanliga tillbehören (first aid kit osv) finns de ju inte..

Kamouflagenätet fungerar enbart när du stått stilla någon sekund, då ökar den kamouflageförmågan på din vagn med 25%. Så den fungerar bäst för pansarvärn (tank destroyers) och artilleri då de ofta står i buskage och gömmer sig. Du kan köpa ett nät när du är i garaget och klickar på en av de tre "slotarna" märkta med ett plustecken under knappen Service. Kamouflagenätet är en av de tre utrustningarna du kan montera bort från en vagn utan att det kostar någonting, d.v.s. det är sådan utrustning som du med fördel flyttar mellan vagnarna. Övrig utrustning kostar guld att flytta.

Permalänk
Medlem

Hrm, jag hittar inga camo-nät, varken i Garaget när jag klickar på en av de tre equipment-slottarna eller när jag går in i Store och rotar där. Knäppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Hrm, jag hittar inga camo-nät, varken i Garaget när jag klickar på en av de tre equipment-slottarna eller när jag går in i Store och rotar där. Knäppt.

Store > Equipment
Välj Camouflage net
Kostar just nu 100 000 crediter

Permalänk
Medlem

Tack för svaren tidigare, jag måste varit blind.

Nya frågor! Eller fråga. Jag har segat mig upp till en Tier IV-tank (tysk, PzIII eller nåt), och uppgraderat till största kanonen osv. Tyvärr på Tier IV så hamnar jag ofta i matcher med VI-motståndare, och även V ställer till problem. Mina skott studsar helt enkelt. Jag köpte lite guld häromdagen och har provat med guldammo, och visst, det blir ju peneration oftare (såklart), men vafan.. man ska väl inte BEHÖVA "skjuta guld" som de säger?

Vad finns det att göra? Ja, sikta bättre osv, jag har sett den där tutorial-videon som diskuterar penerations-mekaniken, men är det allt? Lära sig var alla tanks är svaga? Hum.. okej, men mer då? Min crew är på 100% också.

Är det bara en period man måste genomlida? Gilla läget och hoppas på en annan bracket i nästa match?

Permalänk
Medlem

PzIII är relativt snabb och är bra att flanka med, alltså försöka få skotten i sidan av motståndarens tank. Hamna inte i en 'shoot-out' front mot front med en starkare tank. Annars är det till att lära sig sina motståndares weakspots. Som tidigare sagts så brukar 'lower front plates' alltså den nedre delen av frontpansaret vara betydligt svagare än övre delen. Även då alla 'öppningar' som view ports, MG'n i fronten, drivers hatch och favoriten 'Commanders Cupola' som är den 'ringen' på toppen av tornet, ser ut som ett litet torn på vissa vagnar.
Om du inte märkt det eller inte ställt in det så kan du få siktet att byta färg till grönt där du har en weakspot och god möjlighet att penetrera.

Att man hamnar i en tiering med tyngre vagnar är inget att göra åt, bara att anpassa sig lite och supporta en av era tyngre vagnar genom flankning t.ex. Nästa match kanske DU är topdog igen.

När du dött ien match kan man ha nytta av att stanna kvar inne i matchen och följa med en annan tanker och se hur han spelar. Du trycker dig runt med musknapparna.

Du kan välja att köpa goldammo för credits istället under 'Service'

Försök att få platoona med någon mer rutinerad tanker, då lär man sig snabbt. Kan inte själv då jag är ute på jobb, heter gotfat ingame.

Permalänk
Medlem

Vad för extra tillbehör ska man satsa på? Ramar som gör att du skjuter snabbare
- Hur levlar man effektivast? Gör så mycket skada sen hjälper Preminum dig också

- Hur spelar man optimalt? Vad för strategi ska man sikta på?-

Berår på vilken tank du kör med, varierar vissa har bra skydd på tornet medans dem har dåligt på andra ställen och vissa bra på kroppen men dåligt på tornet, men bakdelen har oftas minst skydds så sikta där

- Vilka tanks är bra att satsa på? - Det är från person till person, vissa gillar TDs medans andra gillar heavys. Men KV-1 är en bra stridsvagn

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt att om man har en orginaltank som förgrenar sig till flera olika tanks, och man väljer en gren och sedan säljer orginaltanken, kan man i så fall inte längre välja att gå tillbaka någon av de andra förgreningarna..? :/ Om det där gick att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Har jag förstått det rätt att om man har en orginaltank som förgrenar sig till flera olika tanks, och man väljer en gren och sedan säljer orginaltanken, kan man i så fall inte längre välja att gå tillbaka någon av de andra förgreningarna..? :/ Om det där gick att förstå.

Exempelvis, om du har KV-1 och väljer att köpa en KV-1S och sedan ångrar dig och vill köpa en T-150 så du köper tillbaka din KV-1 och fortsätter på den tills du kan köpa T-150?
Det går att gå tillbaka i trädet och köpa och sälja tanks hur som helst. Inga gränser förrän man har utforskat allt.

EDIT: Techtree är endast en karta och vad som egentligen begränsar dig är varje tanks förhållande till sina föräldrar och barn.

EDIT2: Aha, du menar om det går att researcha utan att ha tanken i garaget? Ja, med den experience som just den tanken har plus den free experience du har för alla tanks så går det att researcha utan att ha en tank i sin ägo.

EDIT3: Eller.. om man bara kan köpa tillbaka en tank? Ja, som sagt så grå det att sälja och köpa hur mycket man vill.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.