Torment: Tides of Numenera

Permalänk

Torment: Tides of Numenera

Kickstarterkampanjen för den "andliga" uppföljaren till Planescape: Torment går in på upploppet nu, och har precis nått 3.5 miljoner dollar, vilket innebär att Chris Avellone, lead-designer på Planescape: Torment, kommer med i teamet (fast jag antar att hans roll blir rätt begränsad, han äger/jobbar åt företaget Obsidian, som jobbar på den ANDRA PS:T uppföljaren, Project Eternity).

Det har också släppts ett par screenshots, det ser väldigt mycket ut som ett Infinity Engine spel, jag är lite osäker på vad jag tycker om det. Visst, isometrisk vy med målade bakgrunder är nice, men jag föredrar nog äkta 3D.

Jag tror säkert det blir ett bra spel, men jag oroar mig lite att om man lägger sig för nära de gamla Infinity Engine spelen (Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment) så kommer spelet att kännas gammalt.

Å andra sidan kan man få värre än ett modernt Infinity Engine spel på steroider, gjort av folket bakom Baldur's Gate och Planescape: Torment.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Tror det blir superbra. Kommer en bunt klassiska rollspel startade via Kickstarter framöver, inte dumt alls.

En parantes om Torment: Tides of Numenera är att det har bakgrund i det traditionella rollspelet Numenera av Monte Cook. Som också Kickstartades.

Permalänk
Skrivet av Buio:

En parantes om Torment: Tides of Numenera är att det har bakgrund i det traditionella rollspelet Numenera av Monte Cook. Som också Kickstartades.

Ja. Wizards of the Coast har lagt ned Planescape-universumet och vägrar låta nån använda det. Bastards. Jag har inte spelat Numenera, men det låter som om det ligger rätt nära Planescape.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

De har släppt en HD video som visar effekten av belysning & 3D-overlay på den målade bakgrunden, och jag tar tillbaks vad jag sa: det ser helt fantastiskt ut.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Insamlingen har gått in på slutspurten, det går nästan lika fort som första dagen. Fem timmar kvar när jag skriver detta, och det verkar lovande att spränga 4-miljoners-vallen!

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Slutresultatet på Kickstarter blev 4.18 miljoner dollar, så Torment: Tides of Numenera gick på upploppet om Project: Eternity (3.9 miljoner) och slog rekord för most funded videogame!

Jag är verkligen glad att se så bra resultat för två så lovande spel!

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

För de som vill se en film utspelad i Numeneras värld.

En svensk sci-fi är ju inte vardagsmat direkt.

för mer info och stöd följ länken
https://www.kickstarter.com/projects/numenerastrand/numenera-...