Cube world! Någon som är sugen att lira?

Permalänk
Medlem

Cube world! Någon som är sugen att lira?

Tjo tjo folk, Skaffade cubeworld förut idag, är ca lvl 5 nåt.

Otroligt roligt spel, Någon annan här som skaffat det då man kan köpa deras alpha nu?
https://picroma.com/

Sitter å lirar med en guardian och har fruktansvärt kul. Inte för enkelt spel utan det tar lite skicklighet!

Men såklart roligare ju fler man är. Just nu kan man max vara fyra stycken på en server.

Ha det gött //Qwal

Permalänk
Medlem

Försökt skapa ett konto ett tag men får endast detta:

Citat:

User registrations are currently disabled due to server maintenance. Please try again later.

Får se när man kan skapa ett konto

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Vad kostar det?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Lätt taggad, väntat länge på att det ska släppas! Synd att det verkar som ett saftigt antal andra suttit med f5-knappen i högsta hugg på hemsidan, men det är kul att det är så populärt!

Vad kör ni/kommer köra för klass? Min första blir nog en ninja

Tror det kostar 15 euro

Permalänk
Medlem

Sitter bara och väntar på att man kan registrera sig så man kan köpa det

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Bra där att skapa en butik där man måste vara registrerad, men där det inte går att registrera sig. Smart. Vad är det för fel på Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Bra där att skapa en butik där man måste vara registrerad, men där det inte går att registrera sig. Smart. Vad är det för fel på Steam?

Kanske för att inte överbelasta deras server?
Jag tycker det verkar riktigt trevligt så jag kommer nog skaffa det.

Permalänk
Medlem

Jag kör warrior, och sedan guardian på det. Så vore najs med nån range dps en mage healer å nåt mer :).

Lycka till med att registrera er, lätt värt de 136kr som det kostade. Mycket billigt för så mycket spel.

Vill ni lira e de bara å slänga ett privat meddelande här på swec.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Ska köpa det och spela när jag får tiden till det.

Hur fungerar det med leveling? Är progression bunden till en server så den försvinner om man byter server eller hur fungerar det?

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

allt som har med karaktären att göra är bundet till karaktären, Du kan sedan använda denna för att joina vilken server som helst, lokalt eller multiplayer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Jacob Fanboy

Har man tillgång till multiplayer redan nu? Sitter och läser på deras Picroma's facebook sida om info när registreringen kan komma upp, varav någon hade skrivit "Excited for multiplayer to be released" som om den inte vore tillgänglig?

Permalänk
Medlem

Måste ta och kolla in det när jag kommer hem..
(kommentar för att hitta tillbaka)

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen att lira så PM'a mig

Permalänk
Medlem

Ser ju lite roligt ut måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Nu går det att skapa konton igen.

Permalänk
Medlem

Den gubben du skapar har du hela tiden. Allt sparas på gubben när du stänger av. När du fortsätter spela kan du välja samma värld igen å fortsätta där du stod när du sluta. Eller en ny värld p ha kvar allt på gubben. Xp itema pets osv.

När man gör en ny värld skriver man in en map seed. Tex ja skrev in map seed 1 å kör på den.
Att lvla går inte superfort. Vilket är bra.

Den punkten du startar på.är neutral. Så ju längre ifrån startpunkten du är desto svårare mobs är det.

Crafting funkar bra. Man kan segla på båtar och flyga (hanggliding). 2 skillpoints per lvl. Warrior rogue mage archer klasser atm.

MAn kan skapa egen server å vara 4 pers som max atm ihop å lira.
Magr kan heala annars finns det pots å mat man kan göra.

GÖra egna vapen å armor.

Har ni fler frågor är de bara att skriva

Permalänk
Medlem

Följt lite streams via twitch och det verkar riktigt fett faktiskt! funderar starkt på att köpa det.

länk till streams om någon annan också vill kolla: http://www.twitch.tv/directory/game/Cube%20World

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Funkar inte att göra ett konto nu. Får spamma F5 tills jag inte orkar 😦

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Spelet är faktiskt riktigt kul även om jag blivit totalt krossad ett antal gånger. Men jag ger inte upp! Här har ni min fina dvärg med hans nya yxa och hans nya hund! Kul idé att man kan rida på sina pets (med rätt skills).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Fan då att man inte kan komma in o göra account och köpa det, har en kompis som rekommenderade det igår till mig sen såg jag denna tråd idag också , vill skaffa't :S

Permalänk

Jag spelar gärna. Kan hosta en server.

Permalänk
Medlem

Efter att ha vart en flitig Minecraft lirare till detta.. Nej, jag bytte tillbaka till Minecraft direkt kan jag lova.
15 euro åt spillo.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Verkar skitroligt:), ska pröva detta när man har kommit hem:)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande inte att registrera sig.

Permalänk
Medlem

Är sugen att prova oxå, men som sagt det funkar inte att regga sig på sidan än

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Det går fortfarande inte att registrera sig.

Registreringen är öppen då ock då. Det är typ deras sätt just nu att blocka för många köpare åt gången.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Registreringen är öppen då ock då. Det är typ deras sätt just nu att blocka för många köpare åt gången.

varför skulle man vilja göra det? låter som en dålig affär.

Permalänk
Medlem

Hmm, kan registrera ett konto. Men aktiveringsmailet kommer inte...

Permalänk
Inaktiv

Japp, sidan är uppe, men registreringen verkar inte fungera.. :\

Permalänk
Medlem

Får inte heller något mail Menmen det kanske kommer.

edit: Fick det