Steam kan inte ansluta till Steam Nätverket!!!!

Permalänk
Medlem

Steam kan inte ansluta till Steam Nätverket!!!!

(Jag hatar Steam, jag fattar inte varför alla tycker det är så bra.)

Som rubriken lyder, jag har provat att starta om datorn; då kommer det fram "Steam updateras..." sen kommer "Ansluter till steam konto..." SEDAN händer det.
"Steam kan inte ansluta till Steam Nätverket." .-.

Mina vänner är inne, så det kan inte vara att servrarna är nere.

Någon fix? (Eftersom Steam inte verkar ha något egen lösning eller problemkod....)

Edit: Nu fungerade det, men det kommer säkert hända igen! Så skriv gärna om ni har en fix!

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Har samma problem när det uppdaterats något. Jag får nästan alltid starta om en andra gång men då fungerar det.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem
Skrivet av WackWack:

Har samma problem när det uppdaterats något. Jag får nästan alltid starta om en andra gång men då fungerar det.

Japp, men så borde det ändå inte va.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Frågan är väl om det är ett lokalt problem eller om det är Steam. Ta reda på IP och när det väl händer försök pinga alt traceroute så får du reda på om det är nätverket som är fel på eller inte.

Jag har inte haft dessa problem själv så mer än så kan jag nog inte säga.

När jag hade nätverksproblem på Windows så brukade jag flusha TCP/IP via cmd med netsh winsock reset vilket löste i stort sett alla problem för mig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det är vinterrea på Steam. Det betyder att Steams servrar går på knäna, speciellt runt kl 19:00. D.v.s. är du inte redan inloggad så får du räkna med att ha väldigt svårt med att logga in just då.
Totalt antal inloggade användare på Steam just nu: 7 863 587st.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Det är vinterrea på Steam. Det betyder att Steams servrar går på knäna, speciellt runt kl 19:00. D.v.s. är du inte redan inloggad så får du räkna med att ha väldigt svårt med att logga in just då.
Totalt antal inloggade användare på Steam just nu: 7 863 587st.

Ah, det förklarar en del.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Jag har en konflikt mellan steam och skype, startar jag skype före jag startar steam så då får jag samma fel som du beskriver, men om jag då startar om datorn och startar steam först och skype efter det så funkar det. Har hänt några gånger för mig och detta verkar fungera.

Permalänk
Medlem

Brukar också få det ibland och det har varit under en längre period. Lite dåligt att de inte kan fixa en sån enkel sak. Origin startar alltid utan problem.