Skillnad på olika PS4or? (CUH-1000A vs. CUH-1004A)

Permalänk
Medlem

Skillnad på olika PS4or? (CUH-1000A vs. CUH-1004A)

Tänkte köpa mig en PS4 och insåga ganska snart att de som säljer dem billigast i Sverige säljer modellen CUH-1000A (länk Dustin Home), som enligt den här sidan är för den Japanska regionen och kör NTSC. För ett lite högre pris kan jag i stället köpa en CUH-1004A (länk till Webbhallen), som är den Europeiska modellen och kör PAL.

Kommer jag märka någon skillnad om jag köper den något billigare CUH-1000A? Eller är det värt nån hundralapp extra för att få en CUH-1004A?

Permalänk
Medlem

PS4 e regions fri och har inga problem och spela alla SPEL men när de kommer till filmer kan du kanske uppleva något då syftar jag på DVD/Blu-Ray filmer

HDMI har en upplösning till alla 720p 1080 i/p

Permalänk

Googlar man runt lite så verkar det som att "CUH-1000A series" oftast får en övergripande benämning på hela CUH-10xxA-serien. (tex här)
Jag tror att det är den riktiga europeiska modellen som faktiskt säljs.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChRiiLLe:

Tänkte köpa mig en PS4 och insåga ganska snart att de som säljer dem billigast i Sverige säljer modellen CUH-1000A (länk Dustin Home), som enligt den här sidan är för den Japanska regionen och kör NTSC. För ett lite högre pris kan jag i stället köpa en CUH-1004A (länk till Webbhallen), som är den Europeiska modellen och kör PAL.

Kommer jag märka någon skillnad om jag köper den något billigare CUH-1000A? Eller är det värt nån hundralapp extra för att få en CUH-1004A?

CUH-1000A är som sagt den japanska versionen egentligen som du redan sett.

Det ska inte spela någon roll vilken PS4 konsol du köper, och troligen så har Dustinhome inte angett rätt tillverkarnummer då de (tidigare) direktimporterade konsoler från bland annat UK (Storbritannien), möjligt att de fortfarande importerar från utlandet för att få bättre leverans / fler konsoler. Så det kan vara att de anger CUH-1000A på sidan, men du likväl får en CUH-1004A. Enda skillnaden egentligen är att om du får CUH-1000A versionen eller annan (som inte är CUH-1004A) så är de öppnade och de stoppat i en elkabel (bara öppnat själva yttersta kartongen och lagt ner den snyggt). Som de flesta andra butiker som säljer importerade versioner som inte levereras i CUH-1004A förpackningen gör/gjort.

Så köp där du tycker är bäst, och billigast

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Köpte den från dustin home och fick allt som jag skulle ha bara ingen "kom igång guide" på svenska utan bara typ polska tjeckiska och ungerska och tyska och franska då ingen engelsk heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hojte:

Köpte den från dustin home och fick allt som jag skulle ha bara ingen "kom igång guide" på svenska utan bara typ polska tjeckiska och ungerska och tyska och franska då ingen engelsk heller

Hej!

Det är för att den är importerad, en "kom igång guide" behövs väl knappast då det handlar om 2 kablar och sen trycka på en knapp

Kolla på kartongen vad det står för CUH-100XA nummer på denna och skriv det i tråden

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||