Permalänk
Medlem

Köpa Wii U?

Har tänkt att beställa ett Wii U under helgen. Men tycker ni att det är värt det?

*Postivt/Negativt?
*Vilka spel "måste" man ha isf?
*Dela med er av era erfarenheter

Permalänk
Medlem

kolla i stora Wii U tråden

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

kolla i stora Wii U tråden

Jo men där hänger ju alla som tycker om wii u. Så där får jag ju nästan bara positivt

Permalänk
Medlem

Wii u prestanda kan jämnföras med xbox 360 så om du inte vill spela Mario (Nintendo spel) skaffa något annat.
Edit har känt 2 personer som har haft wii u och dom säger att man tröttnar båda har sålt dom nu

Permalänk
Medlem

Har haft WiiU men gjorde slut med det sedan. Tycker ändå vi hade det gött under tiden vi var tillsammans men märkte att jag egentligen mest gillar PC. Roligast med WiiU är när man är flera och spelar och de spel man måste ha är Super Mario 3D World samt kommande Bayonetta 2. Det vanliga Super Mario spelet är också okej om man är fler. Sen har Hyrule Warriors släppts och ett Zelda samt Super Smash Bros kommer runt vintern om jag inte minns fel.

Lycka till

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Zelda kommer ju 2015, vilket säkert kommer att bli game of the forever.

Och Wind Waker HD är riktigt fint det med.

Jag gillar inte min Wii U jättemycket, och spelar nästan aldrig på den, men är ändå rätt nöjd. Kan definitivt rekommendera ett köp - men BARA om du är intresserad av Nintendos egna titlar.

Permalänk
Medlem

Gillar du inte Nintendo spel, totalt ignorera konsolen då den är stendöd på allt annat undantag ett fåtal Indie spel du finner få andra plattformar. Finns ett par spel från tredje part som är bra och exklusiva men de är väldigt få, T.ex. du har Wonderfull 101.

Är det dock Nintendo spel du vill spela, dvs Mario, Zelda O.s.v. Så köp den bums finns ingen anledning att vänta då.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Wii u prestanda kan jämnföras med xbox 360 så om du inte vill spela Mario (Nintendo spel) skaffa något annat.
Edit har känt 2 personer som har haft wii u och dom säger att man tröttnar båda har sålt dom nu

Skrivet av Mocka:

Har haft WiiU men gjorde slut med det sedan. Tycker ändå vi hade det gött under tiden vi var tillsammans men märkte att jag egentligen mest gillar PC. Roligast med WiiU är när man är flera och spelar och de spel man måste ha är Super Mario 3D World samt kommande Bayonetta 2. Det vanliga Super Mario spelet är också okej om man är fler. Sen har Hyrule Warriors släppts och ett Zelda samt Super Smash Bros kommer runt vintern om jag inte minns fel.

Lycka till

Skrivet av Obligatorisk:

Zelda kommer ju 2015, vilket säkert kommer att bli game of the forever.

Och Wind Waker HD är riktigt fint det med.

Jag gillar inte min Wii U jättemycket, och spelar nästan aldrig på den, men är ändå rätt nöjd. Kan definitivt rekommendera ett köp - men BARA om du är intresserad av Nintendos egna titlar.

Skrivet av MugiMugi:

Gillar du inte Nintendo spel, totalt ignorera konsolen då den är stendöd på allt annat undantag ett fåtal Indie spel du finner få andra plattformar. Finns ett par spel från tredje part som är bra och exklusiva men de är väldigt få, T.ex. du har Wonderfull 101.

Är det dock Nintendo spel du vill spela, dvs Mario, Zelda O.s.v. Så köp den bums finns ingen anledning att vänta då.

Kommer ha mest för att spela med kompisar, vi brukar lira super smash brawl och mariokart på vanliga wii. Men är självaste upplägget på konsolen bra, men skärmen på gamepaden osv? Och hur är de olika Mario spelen på wii u?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BohmaN98:

Kommer ha mest för att spela med kompisar, vi brukar lira super smash brawl och mariokart på vanliga wii. Men är självaste upplägget på konsolen bra, men skärmen på gamepaden osv? Och hur är de olika Mario spelen på wii u?

Fick hem mitt Wii U i veckan, med Mario Kart 8, det är ett sjukt bra spel. Kommer köpa smash bros och kommande Zeldaspel sen, det är de 3 titlar som motiverat mitt inköp.