Permalänk
Medlem

PS4 sönder?

Hejsan, det är så att jag köpte ett ps4 för 2 veckor sedan. Det funkar väldigt bra men börjar bli orolig då cd läsaren låter extremt mycket. Varje gång jag sätter i ett spel och när jag startar det börjar cd läsaren att ge ifrån sig ett vibrerande ljud, typ som en motor. Någon som har samma problem eller vet om det är normalt? Tror ni jag kan byta in det och få ett nytt, fast jag har använt det?
Köpte det på elgiganten förresten.

Permalänk
Testpilot

Låter det med alla skivor? hade problem med att det skallrade och hade sig när jag körde Destiny på min så det kan väl vara att vissa skivor är obalanserade. Jag kunde få bort det värsta ljudet genom att trycka och bända lite i plasten på PS4:an så att skallrandet försvann men det är fortfarande ett litet vibrerande ljud på just Destiny när den läser från skivan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Låter det med alla skivor? hade problem med att det skallrade och hade sig när jag körde Destiny på min så det kan väl vara att vissa skivor är obalanserade. Jag kunde få bort det värsta ljudet genom att trycka och bända lite i plasten på PS4:an så att skallrandet försvann men det är fortfarande ett litet vibrerande ljud på just Destiny när den läser från skivan.

Har bara fifa, så vet inte hur det är med andra spel. Det låter som ett flygplan ska lyfta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodde7:

Hejsan, det är så att jag köpte ett ps4 för 2 veckor sedan. Det funkar väldigt bra men börjar bli orolig då cd läsaren låter extremt mycket. Varje gång jag sätter i ett spel och när jag startar det börjar cd läsaren att ge ifrån sig ett vibrerande ljud, typ som en motor. Någon som har samma problem eller vet om det är normalt? Tror ni jag kan byta in det och få ett nytt, fast jag har använt det?
Köpte det på elgiganten förresten.

Om det som du beskriver låter som ett flygplan kan det ju vara fläktarna som jobbar hårt?
Har du ditt ps4 på ett stängt eller relativt öppet ställe? Har du det på ett stängt ställe tipsar jag om att ställa ut det lite så att det får bättre luftgenomströmning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ByRektz:

Om det som du beskriver låter som ett flygplan kan det ju vara fläktarna som jobbar hårt?
Har du ditt ps4 på ett stängt eller relativt öppet ställe, har du det på ett stängt ställe tipsar jag om att ställe ut det lite så att det får bättre luftgenomströmning!

Trodde också det innan men hör ganska tydligt ljudet från cd läsaren. Jo den är väl ventilerad

Permalänk
Testpilot

Men testa att trycka lite på skalet och se om du kan få det att låta mindre, jag lyckades som sagt att minska ljudet och det är en stor skillnad nu när plasten inte längre skallrar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="hunden;15089454"]Men testa att trycka lite på skalet och se om du kan få det att låta mindre, jag lyckades som sagt att minska ljudet och det är en stor skillnad nu när plasten inte längre skallrar.[/QUOTE

Okej, satt o funderade hur man tänkte när man inte placerade ben på alla fyra sidor, och bara på tre inte konstigt att den vibrerar:D

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Brodde7;15089468"]

Skrivet av hunden:

Men testa att trycka lite på skalet och se om du kan få det att låta mindre, jag lyckades som sagt att minska ljudet och det är en stor skillnad nu när plasten inte längre skallrar.[/QUOTE

Okej, satt o funderade hur man tänkte när man inte placerade ben på alla fyra sidor, och bara på tre inte konstigt att den vibrerar:D

Haha men vafan, ja då är de inte så konstigt

Permalänk
Medlem

[QUOTE="ByRektz;15089478"]

Skrivet av Brodde7:

Haha men vafan, ja då är de inte så konstigt

Märkte det nu