Tips på multiplayer-spel till konsol, delad skärm, för offline-spelande.

Permalänk
Medlem

Tips på multiplayer-spel till konsol, delad skärm, för offline-spelande.

Hejsan!

Jag funderar starkt på att köpa mig en konsol, antingen Xbox One eller Playstation 4 (Wii U är inte ett alternativ). Konsolen kommer inte ha någon internetanslutning, och kommer framförallt att användas när vi är ett gäng som är sugna på lite lättsam underhållning.

Därför undrar jag om det finns några här på SweC som sitter på tips på, och har erfarenheter av, multiplayer-spel till någon av dessa konsoler, som tillåter (helst) fyra samtida spelare, gärna co-op, och gärna delad skärm (dvs. ingen split-screen). Jag tänker alltså på spel i stil med Little Big Planet, Super Mario Bros, Rayman Legends osv.

All hjälp uppskattas God jul!

Permalänk
Medlem

Magicka 2 kommer till PS4 om jag inte missminner mig.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Synd att inte Wii U är ett alternativ för där finns enligt min åsikt de bästa spelen för att spela tillsammans enligt min åsikt.

För PS4 finns det;
Trine 2 (3 spelare),
Diablo 3 (har hört från någon att det är endast 2 spelare på en konsol, men online står det 4(värt att undersöka?)),
Lara Croft and the Temple of Osiris (4 spelare),
Awesomenauts Assemble (3 spelare) (osäker på om det är split screen när jag tänker efter)

Till Xbox One finns det;
Lara Croft and the Temple of Osiris,
Diablo 3,
Geometry Wars 3 (tror det finns till ps4 också),

Finns såklart fler spel än de jag nämnde men jag kommer inte på så många. Lite småspel som Terraria (Xbox) och Mercenary Kings(PS4) men vet inte hur roliga såna spel är. Har inte spelat dem själv så.

Så det enda jag kan tänka mig som skulle kunna vara roligt av det jag nämnde och som inte är split screen är Diablo 3, Lara Croft and the Temple of Osiris och Trine 2. Med tanke på att du också är intresserad av Little Big Planet och Rayman Legends så skulle jag påstå att endast PS4 är ett alternativ mellan Xbox One och PS4 eftersom Xbox One inte har tillgång till de två spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Magicka 2 kommer till PS4 om jag inte missminner mig.

Ah, Magicka ser ju riktigt kul ut Hittade ett Yogscast-klipp där dem testar det om någon intresserad missat det Tack för tipset.

Skrivet av Nirono:

Synd att inte Wii U är ett alternativ för där finns enligt min åsikt de bästa spelen för att spela tillsammans enligt min åsikt.

För PS4 finns det;
Trine 2 (3 spelare),
Diablo 3 (har hört från någon att det är endast 2 spelare på en konsol, men online står det 4(värt att undersöka?)),
Lara Croft and the Temple of Osiris (4 spelare),
Awesomenauts Assemble (3 spelare) (osäker på om det är split screen när jag tänker efter)

Till Xbox One finns det;
Lara Croft and the Temple of Osiris,
Diablo 3,
Geometry Wars 3 (tror det finns till ps4 också),

Finns såklart fler spel än de jag nämnde men jag kommer inte på så många. Lite småspel som Terraria (Xbox) och Mercenary Kings(PS4) men vet inte hur roliga såna spel är. Har inte spelat dem själv så.

Så det enda jag kan tänka mig som skulle kunna vara roligt av det jag nämnde och som inte är split screen är Diablo 3, Lara Croft and the Temple of Osiris och Trine 2. Med tanke på att du också är intresserad av Little Big Planet och Rayman Legends så skulle jag påstå att endast PS4 är ett alternativ mellan Xbox One och PS4 eftersom Xbox One inte har tillgång till de två spelen.

Håller med om att det finns många roliga spel till Wii; det finns redan Wii:n i umgängeskretsen, vilket också är anledningen till att jag är intresserad av Xbox One eller Playstation 4 istället. Fastnade för Trine 2 där, även Lara Craft kan nog vara kul, tack för tipsen Ja, det lutar onekligen mot Playstation 4 just nu, i och med Magicka 2 och Little Big Planet.

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på ytterligare en juvel. http://www.starwhal.com/

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

Ah, Magicka ser ju riktigt kul ut Hittade ett Yogscast-klipp där dem testar det om någon intresserad missat det Tack för tipset.

Du kan spela 1an först os se om du tycker om det. 1an finns till dator.

Håller med om att det finns många roliga spel till Wii; det finns redan Wii:n i umgängeskretsen, vilket också är anledningen till att jag är intresserad av Xbox One eller Playstation 4 istället. Fastnade för Trine 2 där, även Lara Craft kan nog vara kul, tack för tipsen Ja, det lutar onekligen mot Playstation 4 just nu, i och med Magicka 2 och Little Big Planet.

Jo, kom o tänka på ett annat spel också som heter TowerFall: Ascension. Kolla in det. Det är inte speciellt snyggt men tillsammans med 3 andra personer så är det väldigt roligt. Man väljer en karaktär o sen hoppar man runt o skjuter pilar på varandra. Det är inget man kan sitta o lira i 5 timmar direkt men det kostar näst intill ingenting om jag kommer ihåg rätt och det är roligt med kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Kom att tänka på ytterligare en juvel. http://www.starwhal.com/

Skrivet av Nirono:

Jo, kom o tänka på ett annat spel också som heter TowerFall: Ascension. Kolla in det. Det är inte speciellt snyggt men tillsammans med 3 andra personer så är det väldigt roligt. Man väljer en karaktär o sen hoppar man runt o skjuter pilar på varandra. Det är inget man kan sitta o lira i 5 timmar direkt men det kostar näst intill ingenting om jag kommer ihåg rätt och det är roligt med kompisar.

Jag tackar för ytterligare förslag Har bestämt mig för Playstation 4! Kommer ni på fler titlar så bara mata på, håller ett öga på tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

Jag tackar för ytterligare förslag Har bestämt mig för Playstation 4! Kommer ni på fler titlar så bara mata på, håller ett öga på tråden.

En annan sak och prova är ju och fixa någon dator med lite varierande emulatorer och köra lite äldre konsoller.
T ex smash brothers på nintendo 64

Playstation 1 emulator med multitap och spelen som stödjer det kan vara kul och köra också.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Multitap

Gamecube kan gå lite tungt för vissa datorer men ska kunna köras 4 players där med.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Halo serien. Finns ju Master Chief collection ute nu.

Permalänk

Sportsfriends?

Permalänk
Medlem

Little Big Planet 3 till PS4

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

En annan sak och prova är ju och fixa någon dator med lite varierande emulatorer och köra lite äldre konsoller.
T ex smash brothers på nintendo 64

Playstation 1 emulator med multitap och spelen som stödjer det kan vara kul och köra också.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Multitap

Gamecube kan gå lite tungt för vissa datorer men ska kunna köras 4 players där med.

Ja, jag har funderat en hel del på detta, men kommit fram till att jag dels vill ha speldatorn vid skrivbordet då det finns många spel som inte lämpar sig i soffan, och dels att jag själv inte kan motivera ett köp av en HTPC, när jag för samma peng kan köpa en konsol; visserligen är spelen gratis *host* om man kör emulator, men samtidigt tror jag att jag personligen har roligare med modernare spel till ex. PS4 och Xbox One. Möjligen en kraftfull ESXi lösning; en central server, ett antal VMs och terminal vid TV, skrivbord etc

Skrivet av Beltet:

Halo serien. Finns ju Master Chief collection ute nu.

Bestämde mig för ett Playstation 4, så Halo är mig veterligen inte ett alternativ

Skrivet av Like a Box:

Sportsfriends?

Hehe, det verkar finnas en uppsjö av indiespel med pixelgrafik Tack för tipset, ska titta närmare på det när konsolen anländer.

Skrivet av Mega-Dark:

Little Big Planet 3 till PS4

Kommer förhoppningsvis med posten på måndag