Permalänk
Medlem

Dator (råd)

Hallå , hade tänkt att köpa en ny dator som jag skulle vilja använda till spel, här är en dator en kompis plockat ihop http://www.inet.se/kundvagn/visa/2889589/2013-01-24 men är den bra?

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut, men byt ut minnena mot motsvarande Vengeance LP så får du plats med en tornkylare om du så önskar senare. 8 GB räcker till dagens och alla framtida spel. BF3 t.ex använder som mest 4 GB.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad tror du jag kan köra bf3 på med den datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spexx2:

Hallå , hade tänkt att köpa en ny dator som jag skulle vilja använda till spel, här är en dator en kompis plockat ihop http://www.inet.se/kundvagn/visa/2889589/2013-01-24 men är den bra?

detta hade jag köpt ifall jag var du.

bättre grafikkort, LP minnen ifall du vill köpa bra kylare sen då fläkten som medföljer processorn är rätt så kass.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2908669/2013-01-28

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Om jag köper det , kommer jag kunna spela bf3 på ultra/high eller medium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spexx2:

Om jag köper det , kommer jag kunna spela bf3 på ultra/high eller medium?

du kommer kunna köra på high med bra fps.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Kör på ditt paket istället, det var bättre. Radeon har en massa problem med microstuttering, drivrutiner mm. Med Nvidia flyter allt som det ska och du slipper alla irriterande vardags problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Kör på ditt paket istället, det var bättre. Radeon har en massa problem med microstuttering, drivrutiner mm. Med Nvidia flyter allt som det ska och du slipper alla irriterande vardags problem.

drivrutinerna är fixade! och angående microstutteringar kan man fixa med radeonpro!! 7950 SOC är lite snabbare än 670 så vrf ska han ta 660ti ist?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

drivrutinerna är fixade! och angående microstutteringar kan man fixa med radeonpro!! 7950 SOC är lite snabbare än 670 så vrf ska han ta 660ti ist?

Jaha! Allting är fixat som vanligt, glöm allt jag sagt och njut av Radeons flyt!
AMD medelade att de hade löst problemet i vissa spel.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

För o vara gamer dator är 64gb SSD alldeles för lite enligt min åsikt. Jag personligen vill köra OS och spel på SSD, med 64gb blir det inte många spel man får plats med. Det enda jag kan se som är bättre med den än dom andra länkade är väll bara grafikkortet. Även 120gb SSD tycker jag är för litet då jag sitter med en sådan själv just nu och installerar/avinstallerar spel rätt så ofta beroende på vad jag spelar för tillfället.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Jag kan inte alls det här med datorer men , vad händer om jag inte har ett SSD för jag kollade runt och vissa datorer hade inte det :3.
Lagras all spel på ett SSD? elr (rätt mig om jag har fel, kan ingenting om datorer ) eller dom denna helt enkelt är bättre http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10711

Permalänk

Ditt första paket du länkade kostade 8300:- och det sista ligger på 9995:-
Vad har du för budget kanske vi ska börja med att fråga?

Permalänk
Medlem

10-11k som max