Permalänk
Inaktiv

Gamingdator 8k MAX

Hej!

Blir smått galen! Kollat runt nu ca 3-4 dagar efter en bra dator.
Kollat på detta forum, kollar på flashback, infosidor, tipssidor osv You name it.
Bestämde mig i alla fall att fråga nu om hjälp för jag kan inte reda ut detta.

Såhär är det:
Jag skulle vilja ha en dator som man kan lita på, där jag kan spela spel som GW, Tera, Smite, LoL osv på högsta grafik möjlig och flyta på jätte bra.
Vet att de spelen jag nämnt inte är så krävande, men skulle vilja en en nivå liite högre än dessa spel, så jag inte behöver känna att min dator
inte håller om jag skulle vilja prova lite mer krävande grafikspel. Budgeten ligger på max 8k. Ska vara en stationär. Skulle vilja ha ny skärm, men måste då ingå i budgeten. Men satsar hellre på dator i den budgeten om det innebär att man får en bra dator.

Det jag vill ha är:
Ram minne minst 8g
Hört att det är bra att ha för då behöver man inte oroa sig inför framtiden, vet inte om det stämmer?
SSd-hårddisk 120g Minst. Har egen hårddisk sedan på 500gb att lägga till.
Nätaggregat minst 550w.

Kommer inte vara en person som klockar min dator, vet inte hur man gör osv. Vill helt enkelt bara ha en fungerande dator från början.
Kan tänka mig att bygga ihop den själv - som då kan sänka priset en aningen.

Kollat på denna:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingner_-_intel_i5_3450_-_8...
Då CDON har en kampanj där man kan köpa dator och få en Thor gratis till, vilket är anledningen till att jag kan gå 400kr över priset. Men är datorn ens bra?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Med Vänliga Hälsningar
Windsong

Permalänk
Skrivet av Windsong:

Hej!

Blir smått galen! Kollat runt nu ca 3-4 dagar efter en bra dator.
Kollat på detta forum, kollar på flashback, infosidor, tipssidor osv You name it.
Bestämde mig i alla fall att fråga nu om hjälp för jag kan inte reda ut detta.

Såhär är det:
Jag skulle vilja ha en dator som man kan lita på, där jag kan spela spel som GW, Tera, Smite, LoL osv på högsta grafik möjlig och flyta på jätte bra.
Vet att de spelen jag nämnt inte är så krävande, men skulle vilja en en nivå liite högre än dessa spel, så jag inte behöver känna att min dator
inte håller om jag skulle vilja prova lite mer krävande grafikspel. Budgeten ligger på max 8k. Ska vara en stationär. Skulle vilja ha ny skärm, men måste då ingå i budgeten. Men satsar hellre på dator i den budgeten om det innebär att man får en bra dator.

Det jag vill ha är:
Ram minne minst 8g
Hört att det är bra att ha för då behöver man inte oroa sig inför framtiden, vet inte om det stämmer?
SSd-hårddisk 120g Minst. Har egen hårddisk sedan på 500gb att lägga till.
Nätaggregat minst 550w.

Kommer inte vara en person som klockar min dator, vet inte hur man gör osv. Vill helt enkelt bara ha en fungerande dator från början.
Kan tänka mig att bygga ihop den själv - som då kan sänka priset en aningen.

Kollat på denna:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingner_-_intel_i5_3450_-_8...
Då CDON har en kampanj där man kan köpa dator och få en Thor gratis till, vilket är anledningen till att jag kan gå 400kr över priset. Men är datorn ens bra?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Med Vänliga Hälsningar
Windsong

Det är en jätte bra dator som kan köra bf3 om du skulle vilja

Visa signatur

iMac 21 i3 3.03 ghz + C4 on it

Permalänk

Bra dator. Kanske inte eventuellt sjukt prisvärd men det kompenseras säkert med din kampanj som du hittade

Permalänk
Inaktiv

Vilken av de två är bäst då?
Den på CDON

Eller den på Komplett?

Skillnaden som jag kan se är:

Annat moderkort.
Starkare nätagg på komplett-datorn.
Lite starkare processor på komplett-datorn.
Ingen SSDhårddisk på CDON
- Men skärm ingår där, och då kan jag köpa till ssdhårddisk för de pengar jag skulle använt för att
köpa skärm. Men hur bra är egentligen skärmen som man får med?
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...

Gör dessa mindre förändringar större skillnad? Mina krav för datorn jag vill ha är att jag kan spela WoW/Diablo3 på högsta, laggfritt. Räcker dessa verkligen?

Tack på förhand!