Några tips innan jag beställer

Permalänk
Medlem

Några tips innan jag beställer

Hej!

Är nu dags för en ny burk och har velat fram och tillbaka på vad man ska köpa men tror jag börjar närma mig att trycka på beställ-knappen. Behöver beställa ganska snart i alla fall så jag gärna vill ha en dator som fungerar bra till BF4.

Är det något jag bör justera i denna kundvagn innan jag beställer?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4045255/2013-10-22

Nätagg är väl tilltaget för eventuell SLI framöver. Kanske byter till något annat då denna inte fanns i lager.

Moderkortet har jag lite dålig koll på vad man ska ta, såg att det hade wifi m.m. vilket jag troligtvis inte kommer att använda så man kanske bör välja något annat.

Grafikkort så funderar jag på antigen EVGA kortet som ligger med nu alternativt ASUS DC2 kortet tror dock att jag vill ha ett Nvidia kort även fast 290X ser lovande ut.

CPU kylaren har jag också dålig koll på vad man ska välja men hittade någon test som visar att NH-U14S är bra.

DVD-spelaren lär aldrig användas men kan kanske vara bra att ha i nödfall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasrod:

CPU kylaren har jag också dålig koll på vad man ska välja men hittade någon test som visar att NH-U14S är bra.

1.Kylare som väger över ~650g kan vi inte montera, det är för stor risk för fraktskador!

2.Minnen över 1600 Mhz kan ej väljas med montering, anledningen är en för stor inkompabilitet med moderkort som orsakar för mycket fel och instabilitet.

Permalänk
Medlem

What murdoc said!

NH-D14 tror jag är bätte än U14S dock
Men min rekommendation är starkt en h80i!

Dra ner nätagget till 850-860 watt, 1050 är MYCKET onödigt även för 2xSLi, ett 850 räcker gott och väl.
Borde du inte köpa en 1980x1080 skärm med 144hz istället för 1440p? mycket mer givande och billigare, den skärmen du valde är overpriced för en 1440p skärm.

Du får råd med 2x 780s på den budgeten.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4045520/go-for-it
Översträckte budget med rätt så mycket, ursäkta, du får själv bedöma.
Skala ner nätagg till RM850 etc om du inte har råd.

Senare kan du uppgradera så du får bra kylning, 7 fläktar får totalt plats, rekommenderas vid SLi

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Visste inte att Inet hade begränsningar när det gäller kylare och minnen.

Dina råd Tyiriel är jag mycket tacksam för. Jag håller med allt du skrivit och ditt förslag på kundvagn är riktigt bra också.

Angående skärm så är givetvis en 144Hz skärm riktigt trevlig i FPS spel men samtidigt så får man en betydligt bättre bild på en IPS/PLS panel. PB278Q skärmen är bland de billigare 1440p skärmarna bortsett från "korea-skärmarna". Men kanske man skulle köpa en 144Hz skärm istället. Är lite kluven, bra färgåtergivning eller bra respons. De som kör med 1440p skärmar säger att de aldrig skulle kunna tänka sig en TN panel igen och de som kör med 144Hz skärmar säger att det aldrig skulle kunna tänka sig en 60Hz skärm igen. Tyvärr är tekniken inte riktigt där ännu för att erbjuda det bästa från båda delarna bortsett från att "korea-skärmarna" kan klockas upp om man får ett bra exemplar.

Det negativa som jag hört med h80i kylaren är att den är högljudd i jämförelse med NH-D14 eller U14S. Men det kanske är minimalt.

Permalänk
Avstängd

Står under "mer information" i monteringsdelen