Gaming-rigg 15k. Feedback uppskattas!

Permalänk

Gaming-rigg 15k. Feedback uppskattas!

Hejsan! Jag har satt ihop en dator för 15000:- och skulle vilja ha lite feedback.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4054213/gaming-15k

Jag kommer använda datorn mest till spel (BF4) utöver det hade jag tänkt att testa på strema lite
samt programmera.

Finns det något som ser tokigt ut ?
Jag är osäker på om jag borde köpa ett 780 eller vänta på att inet får in 290x. Jag vet dock inte om jag är så sugen på
60dBA+. Min skärm är på 1920x1080. 120hz om det har någon betydelse. Är det svårt att överclocka 780? ^^,

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Hjälpsam

Ser ut som ett bra paket, antar att du inte har planer för SLI då PSUn är för svag för det.

Sen hade JAG tagit en 250Gb SSD o 8Gb minne.

Svårt att veta vad som händer med priset på GTX780 närmsta veckan. . . . .gillar tysta datorer så 290x känns lite fel just nu

Permalänk

Varför skulle du ta 250GB och 8GB minne istället?

Har du något tips på bra nätagg för framtida SLI lösning?

Permalänk
Hjälpsam

Jag är väl lat...man klarar sig på 8Gb minne o det är så oerhört lätt att uppgradera minne i efterhand
En 120Gb SSD blir snabbt full o man vill helst inte fylla en SSD helt, en 250Gb ger lite mer svängrum

När SweC testade GTX780 nådde man max 690W med dubbla kort..detta från väggen i ett 2011 system..

Så 750W bör räcka men eftersom dina GTX780 är klockade är det inte fel med runt 800W.... http://www.inet.se/jamfor?compare=6909901&compare=6911687

Permalänk
Medlem

Ska du ha engelskt OS?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk

jao, varför inte? allt annat är ju på engelska steam, alla spel, filmer, serier.

Edit : Är det ett bra moderkort för OC? Jag tänker nämligen överclocka cpun och eventuellt gpun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmusplus:

jao, varför inte? allt annat är ju på engelska steam, alla spel, filmer, serier.

Edit : Är det ett bra moderkort för OC? Jag tänker nämligen överclocka cpun och eventuellt gpun.

Jag tycker att det är värt att lägga ut lite mer "Benjamins" på en större och tystare cpu kylare. Särskilt om du ska överklocka.

Hyper 212 evo kommer att låta som fan. Kör på Noctua nh-d14 eller liknande istället.