Permalänk
Medlem

Tyst gamingdator ~10k

Hej!

Då sönerna lånar (läs snor) sin mammas dator lite för ofta på senaste tiden börjar det bli dags att de får ta över den och att jag köper mig en ny. Förutom att spela (främst eso, men sugen på att testa lite first person shooters igen) så använder jag den till att jobba. Jag arbetar 80% hemifrån och mycket på kvällar, det i kombination med att min datorhörna är mitt emellan alla sovrum gör att jag vill ha den så tyst som möjligt så att varken jag själv eller någon annan störs av ljudet. Har varit lite klagomål innan... Har tidigare bara bytt ut lite komponenter i datorer så är inte helt bekväm med att bygga en egen i den prisklassen, så vill att inet/komplett/wossname sätter ihop den. Har testat att sätta ihop lite olika kombinationer men då jag inte kan något om moderkort samt osäker på hur mycket vissa fläktar och grafikkort låter när de kör max känns inget jag satt ihop riktigt 100. Jag behöver inte skärmar, tangentbord eller mus. Däremot os. Kan ni hjälpa mig?

Listan:
- Tyst
- Kunna köra eso samt spel som call of duty på ultra utan lagg
- Ska kunna ha 2 skärmar till den
- Gärna wifi
- Bra låda som inte bara är tyst men också inte för trång så det inte är apsvårt att göra uppgraderingar senare
- Pris: runt 10k (max 12)

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

ghosts på ultra kan du mer eller mindre glömma, spelet är uselt optimerat. bygga själv är alltid bäst. om du har bytt lite innan blir det ju busenkelt för dig! om du absolut ska ha montering kostar det 1000kr och sedan kanske ~500-600kr utöver det då du blir bunden till inets priser.

så här blev det. dyrare variant av moderkort med wi-fi, tyst hårddisk, mindre ssd, upplåst processor för att överklocka idag eller i framtiden, du får även 360kr tillbaka eller något sådant med den kombinationen av moderkort och processor, läs på moderkortets sida på inet. 8gb minne, lågprofil, inga konstigheter. prisvärd och tystgående processorkylare. kraftfullt och tyst grafikkort, givetvis kan man koppla in två skärmar. ljuddämpat miditower med stilrent utseende med en till fläkt till fronten, finns även i vitt och grått samt med fönster om så önskas. riktigt fint nätaggregat som också är semipassivt som innebär att det ligger i 0 rpm vid låg last, kommer dock börja snurra i full load med det här systemet men ändå väldigt tyst.

bryter dock budgeten då det inte är med något os. det du vill ha går inte riktigt in i din budget. om du bygger själv så sparar du en tusenlapp där åtminstone.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7065577/2014-08-19