[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Tycker det ska vara svårt eftersom de förstör för andra...

Tycker du verkligen det ska vara svårt att upptäcka dom om de förstör för andra???

Antar att du menar tvärtom, men det är som sagt var en ömsesidig funktion...

/smygarn

Permalänk
Geeks Gaming

För er som leta ts eller mumble server så har ju SweC/Skyttegrav som är public åt alla ju

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hur tycker ni servern har blivigt? Jag och mina kompisar började spela där eftersom folk för det mest inte sköt på varandra och gjorde flummiga saker istället. Nu känns det som vilken server som helst, man skjuter på allt man ser i princip....

Vad säger ni?

Jag håller med helt och hållet och funderar på en drastisk lösning! Det är klart att några banditer kan vara kul för spänningen, men att mer än hälften av överlevarna på servern i dagsläget känns fientliga gör att det för min egna del blir väldigt svårspelat då jag i första hand ändå inte försöker ha ihjäl alla jag ser.. Det blir ju något av ett moment22 också eftersom det många gånger är säkrare att ha ihjäl någon än att man ska lita på att man inte blir ihjälskjuten själv...

Dessutom har det kommit in väldigt många nya överlevare som jag inte känner igen..

Man borde istället ha en whitelist så att några utvalda på servern får behörighet. För att ändå fortsätta skapa orosmoment och att man aldrig ska kunna känna sig helt säker, bör ju inte alla spela ihop.. så man bör kanske ha minst 2 klaner/factions på servern...

Kom gärna med egna förslag och idéer!

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För er som leta ts eller mumble server så har ju SweC/Skyttegrav som är public åt alla ju

Eller så väljer man samma server som dayz kör på, dvs 94.254.122.68

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

"SE 1911 Tester"
Woot smygarn?

Någon som försöker sno spelare?

haha, ja i så fall gör det inte mig något. Personligen tycker jag det är för många på servern

Permalänk
Medlem

Skulle ändå kunna tänka mig att köra ett tag på servern utan nametags igen, för att se vad det får för konsekvenser...

Ska även ta bort de användare som springer runt med maphack och liknande verktyg!

Jag nämner inga namn här men vet precis vilka ni är!! ^^

Ni som känner er träffade lär snart märka det och antar att ni får leta upp en annan server att spela på!

Tror det gör det roligare för oss andra på servern då det blir enklare att hålla sig vid liv..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Serverns internetlina blev 10 ggr. fetare sedan igår. Hoppas det märks av på ett positivt sätt när det är många spelare inne på servern samtidigt. Till helgen ska jag titta över övrig hårdvara för att se om jag kan förbättra prestandan ytterligare..

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit och bara läst forumet ett par dagar och vad jag kan känna är att istället för att klaga på Smygarns server,
så borde alla vi som spelar på den tacka honom för att den faktiskt jävligt bra då den är uppe och att han gör ett bra jobb!
Är man inte nöjd med hur han configurerar servern med nametags och dyrlikt så tycker jag faktiskt att man ska byta server helt istället för att klaga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley:

Nu har jag suttit och bara läst forumet ett par dagar och vad jag kan känna är att istället för att klaga på Smygarns server,
så borde alla vi som spelar på den tacka honom för att den faktiskt jävligt bra då den är uppe och att han gör ett bra jobb!
Är man inte nöjd med hur han configurerar servern med nametags och dyrlikt så tycker jag faktiskt att man ska byta server helt istället för att klaga!

Det verkar mer som att folk klagar på att servern blivit en bandithåla, där man skjuter först och frågar sen, och folks klagande är nog inte riktat emot Smygarn, utan mer åt banditerna, då detta är det enda ställe, som finns att tycka till/klaga på, då han inte har nåt eget forum.

Jag kan då säga att jag är sjukt nöjd att han har servern uppe, det enda som inte är positivt i nuläget är väl mer nametags, eftersom servern har utvecklats till vad den är.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KebbZ:

Det verkar mer som att folk klagar på att servern blivit en bandithåla, där man skjuter först och frågar sen, och folks klagande är nog inte riktat emot Smygarn, utan mer åt banditerna, då detta är det enda ställe, som finns att tycka till/klaga på, då han inte har nåt eget forum.

Jag kan då säga att jag är sjukt nöjd att han har servern uppe, det enda som inte är positivt i nuläget är väl mer nametags, eftersom servern har utvecklats till vad den är.

Ja, uppskattar verkligen servern men pvp är inte det som jag och mina kompisar letar efter i DayZ just nu och då är det inte lika roligt att spela där. Igår var lite irriterande då jag loggade in på ett helt annat ställe än där jag loggade ut. Befann mig precis utanför cherrno och fick börja springa tillbaka till där jag loggade för att möta upp mina vänner igen men blev ihjälskjuten av en sniper eller liknande från cherno.. inte speciellt kul

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Så hur blev det med ändring av kvällstider? Har det skett, eller ska du fixa nåt? Eller blir det inget av det?

Mvh Rasmus

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Tycker du verkligen det ska vara svårt att upptäcka dom om de förstör för andra???

Antar att du menar tvärtom, men det är som sagt var en ömsesidig funktion...

/smygarn

Hehe, menade att de som jagar kanske upptäcker en av slump på grund av nametagsen. Men visst, man kan se det från olika perspektiv

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley:

Tror de flesta uppskattar hans server och bara kommer med förslag

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Har ni någon chatt ni sitter på? Typ skype, mumbel?

Tacksam för svar

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem

Hejsan från Tjyven!

Skrivet av comtronic:

haha, ja i så fall gör det inte mig något. Personligen tycker jag det är för många på servern

Jag som lånade ditt namn Smygarna (får be om ursäkt för det)

Kastade upp SE 1911 Tester och döpte den till det för att jag spelar på Smygarns server och gillar folket där, även om jag kan hålla med om att det kanske kan vara lite mycket KOS, speciellt när det är mycket spelare online.

Servern heter iaf.

SE 1911 tester, 193.11.114.225.
Den sitter på SUNET och har en 100/100 in just nu.

lösenord är samma som på Smygarns server, dvs "swec"

Det är en testserver så saker och inställningar kan ändras plötsligt, håller fortfarande på att rota igenom all kod.

Fritt fram för alla som vill leka runt lite...

Permalänk
Medlem

Är det så att man får betala för att bli nerskuten på avstånd hela tiden är det inte så roligt.. Spelat nu ett tag på servern.. Har igentligen inget at klaga på men DU som sköt ner mig i ryggen när jag klättrade på en stege för att få lite orjentering i staden.. Tack för det.. Inte så att man hittar alla saker man behöver på ett ställe.. Desutom hade jag en revolver och en armborst.. Så jag var ju absolut ett hot mot dig.. Jag kan förstå att man skuter ner varandra för att ta vissa saker eller man i grupp har ett mål men som enskild överlevare som försöker spela spelet för att överleva är det ju inte lika roligt för.. Det är inte första gången jag dog och inte den sista häller men för spelets anda skut inte på enskilda personer som inte har ett snipervapen eller en gillisuite på sig..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Är det så att man får betala för att bli nerskuten på avstånd hela tiden är det inte så roligt.. Spelat nu ett tag på servern.. Har igentligen inget at klaga på men DU som sköt ner mig i ryggen när jag klättrade på en stege för att få lite orjentering i staden.. Tack för det.. Inte så att man hittar alla saker man behöver på ett ställe.. Desutom hade jag en revolver och en armborst.. Så jag var ju absolut ett hot mot dig.. Jag kan förstå att man skuter ner varandra för att ta vissa saker eller man i grupp har ett mål men som enskild överlevare som försöker spela spelet för att överleva är det ju inte lika roligt för.. Det är inte första gången jag dog och inte den sista häller men för spelets anda skut inte på enskilda personer som inte har ett snipervapen eller en gillisuite på sig..

Haha kom igen nu, bara ett spel där folk gör som dem vill

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har Smygarn bannat hela KMS för ett så kallat "Navigator hack" då. Vi blir tvungna att lämna servern pga felaktiga banlysningar. Ingen idé att tjafsa emot, han som är admin, han gör vad han vill. *suck*.
Tänkte bara berätta för folket innan jag börjar på en ny server att han tillåter sina nära och kära att använda fusk och det har han sagt till mig i PM.

Jag citerar mitt meddelande till honom via PM:

Citat:

vi har själva varit med om fuskare på servern. Som du kan se på tråden så hade jag och "Eddieshoe" aka Ludvigsson en diskussion om hur han hittade till oss från ingenstans. Jag har nämnligen bevis på att han fuskar.

Kollar du upp hans username på ett känt fuskforum så kan du se att han finns där, han har till och med postat frågor i tråden angående fusket han använder.

Profil:
http://www.unknowncheats.me/forum/member265640.html

hans posts:
http://www.unknowncheats.me/forum/se...earchid=939146

Som svar fick jag följande:

Citat:

...Möjligt att Ludvigsson också har använt liknande verktyg. Struntar nästan i det då han vad jag vet inte ha använt det för att göra livet surt för alla andra.

Ha det gott folk.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Jahapp, då har Smygarn bannat hela KMS för ett så kallat "Navigator hack" då. Vi blir tvungna att lämna servern pga felaktiga banlysningar. Ingen idé att tjafsa emot, han som är admin, han gör vad han vill. *suck*.
Tänkte bara berätta för folket innan jag börjar på en ny server att han tillåter sina nära och kära att använda fusk och det har han sagt till mig i PM.

Jag citerar mitt meddelande till honom via PM:

Som svar fick jag följande:

Ha det gott folk.

Mycket riktigt så kan jag aldrig vara 100% säker i mina anklagelser. Därför ville jag heller inte dra upp det publikt.

Jag hade gjort ett verktyg för att få fram en grafisk analys av hur ni rörde på kartan. När jag då såg er precision på hur ni rörde er från tält till tält (väl undangömda), fordon till fordon blev man ohyggligt misstänksam. Ni upptäckte också kroppar i skogen som andra hade haft ihjäl långt tidigare. Ni tog er alltid an de närmaste spelarna i er omgivning, ofta bakifrån eller flankerade dem. Tydligen blev ni heller ALDRIG överraskade under den tiden ni spelat sedan restarten.. Det finns mycket som talar för att minst en av er har använt dayz navigator eller liknande map-hack verktyg vid sidan om....

Er förkrossande statistik lämnar heller ingen oberörd. Med över 50 human/bandit kills fördelat på er 3 där bara två av er har avlivats varsin gång!! Impressive!! Även om ni har spelat arma länge... det är många andra som gjort det också utan att komma i närheten av denna statistik..

Det känns tråkigt för mig också att skicka ut er då jag vet att ni spelat länge på min server, men samtidigt är det många andra som nu kan känna sig lite tryggare av att yra runt i skogen.

Då det finns så otroligt mycket fusk kring Dayz kör jag hellre fälla än fria tills motsatsen är bevisad!

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Mycket riktigt så kan jag aldrig vara 100% säker i mina anklagelser. Därför ville jag heller inte dra upp det publikt.

Jag hade gjort ett verktyg för att få fram en grafisk analys av hur ni rörde på kartan. När jag då såg er precision på hur ni rörde er från tält till tält (väl undangömda), fordon till fordon blev man ohyggligt misstänksam. Ni upptäckte också kroppar i skogen som andra hade haft ihjäl långt tidigare. Ni tog er alltid an de närmaste spelarna i er omgivning, ofta bakifrån eller flankerade dem. Tydligen blev ni heller ALDRIG överraskade under den tiden ni spelat sedan restarten.. Det finns mycket som talar för att minst en av er har använt dayz navigator eller liknande map-hack verktyg vid sidan om....

Er förkrossande statistik lämnar heller ingen oberörd. Med över 50 human/bandit kills fördelat på er 3 där bara två av er har avlivats varsin gång!! Impressive!! Även om ni har spelat arma länge... det är många andra som gjort det också utan att komma i närheten av denna statistik..

Det känns tråkigt för mig också att skicka ut er då jag vet att ni spelat länge på min server, men samtidigt är det många andra som nu kan känna sig lite tryggare av att yra runt i skogen.

Då det finns så otroligt mycket fusk kring Dayz kör jag hellre fälla än fria tills motsatsen är bevisad!

/smygarn

Amen

Permalänk
Medlem

Låter rimligt, men du besvarade inte något av att dina kompisar fuskar på serven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Låter rimligt, men du besvarade inte något av att dina kompisar fuskar på serven?

Enkelt. Två saker..

1. Ludvigsson som det gäller, spelar i en grupp som kan betraktas som rivaler.

2. Mina analyser har inte påvisat att han utnyttjat detta verktyg.

Det viktiga är att det ska straffa sig att använda dessa hjälpmedel!

/smygarn

Permalänk
Medlem

hej hej vad har hänt med servern nu då? kommer inte in på den för 5 öre... är ny på den men gillar den skarpt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Haha kom igen nu, bara ett spel där folk gör som dem vill

Yes, det är bara ett spel.. Klart att folk skall få göra vad dom vill men tanken är också att vi som precis börjat spela en omgång också skall få en chans och inte vara snipermat åt er med värsta snipervapnet och gilisuten.. Man ser rätt så lätt i siktet vem det är man siktar på.. Tycker att man kan ta bort namntags så kommer man undan lite från detta problem eller sätter en 30m radie eller liknande..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

En idé bara, men vore det inte bättre om man la ut lite bilar överallt. Skulle skapa lite bättre dynamik tycker jag, som ensam spelare stöter man sällan på någon och att ta sig från A till B tar evigheter. Jag förstår det ska vara lite svårt och kräva team work för att få en bil fixad men det skulle vara intressantare med lite trafik tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

En idé bara, men vore det inte bättre om man la ut lite bilar överallt. Skulle skapa lite bättre dynamik tycker jag, som ensam spelare stöter man sällan på någon och att ta sig från A till B tar evigheter. Jag förstår det ska vara lite svårt och kräva team work för att få en bil fixad men det skulle vara intressantare med lite trafik tycker jag.

Man får lägga mycket tid på transporter i spelet. Därför har jag ökat så det ska finnas 3 gånger fler fordon än normalt. Det är inte säkert att det ens är tillräckligt eftersom dom flesta fordon ändå tycks gömmas undan inne i skogen.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Man får lägga mycket tid på transporter i spelet. Därför har jag ökat så det ska finnas 3 gånger fler fordon än normalt. Det är inte säkert att det ens är tillräckligt eftersom dom flesta fordon ändå tycks gömmas undan inne i skogen.

/smygarn

Går det inte att ställa in så fordon respawnar om de inte varit använda på typ 30h eller så? Kanske är lite väl kort tid, men det är ju en sak man får tweaka tills det känns rätt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis köpt arma och tänkte hoppa in på denna server ikväll! 100% Nybörjare på arma/days.. Hoppas man inte blir sönderpangad direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Nu har jag precis köpt arma och tänkte hoppa in på denna server ikväll! 100% Nybörjare på arma/days.. Hoppas man inte blir sönderpangad direkt

Då det finns en överväldigande majoritet av banditer på Servern så är det ganska garanterat Speciellt i Cherno och Electro, men det finns även vänliga spelare så ge inte upp direkt om du dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Ja, det är verkligen synd. Blir väl så att de som fixar ett fordon färdas lättare och samlar på sig fordon och sen dumpar de i skogen vilket gör att de inte blir tillgängligt för oss andra.